Mistä johtuu???

Saimme lapsen noin vuosi sitten..synnytys oli helppo ja nopea. Kaikki meni hyvin. Mutta seuraavana aamuna kun heräsin, tunsin valtavaa kipua..en tiedä tuliko kipu vatsan vai takapuolen seuduilta. Mut kipu oli valtava. Lääkäri sanoi et se johtui kovasta vatsasta..vaikka sain pehmikettä ja ruokavalio oli sen mukainen.. Vatsa ei kyllä toiminu viikkoon.. Oliskohan "jokin" jäänyt huonosti synnytyksessä vai mistä se olis voinu johtuu? En pystyny ees kävelemaan..saatika seisomaan suorassa. Kipu oli valtava! Haluttais toista lasta mut mua pelottaa et se sama kipu tulee taas?! Onko kellään kokemusta?
Kysyin lääkäripalstalta..mut ei ainakaan viel oo tullu vastausta.. :/
 
Tiedän tunteen. Etenkin sektion jälkeinen ummetus/ilmavaivat olivat yhtä tuskaa. Siksipä ennen alatiesynnytyksiä pidin huolen että sain kunnon peräruiskeen, vaikka siitäkin huolimatta vaiva toistui.

Viime synnytyksen jälkeen söin osastolla oikein urakalla luumua ja join luumumehua, lisäsin pellavansiemeniä ja leseitä viiliin, otin useampaan otteeseen Laxoberonea (joka yleensä tehoaa muutamassa tunnissa)- tuloksetta :(

Soitin miehelleni ja pyysin tuomaan Mikrolaxia kun eivät sitä suostuneet osastolla antamaan. Kun tiesin avun olevan tulossa alkoi myös Laxoberone vaikuttaa ja mikä uskomaton helpotus olikaan. Vatsa kivut jäi sille tielleen ja helpotus oli valtava.

:wave:

 
Ite kanssa koitin kaikkea tuota..sain osastolla jopa peräruiskeen kipuun ja vatsa tyhjeni mutta kipu ei lähtenyt! :'(
Nyt todellakin jännittää tämä sama asia koska haluttaisiin kovasti toinen lapsi mutta en tiedä uskallanko..jos se kipu tulee taas! Se oli todellakin valtava! Peräruisketta en silloin saanut kun saavuttiin laitokselle synnyttämään mutta vatsani oli itse hoitanut jo asian. Enkä ollut sinä päivänä mitään ehtinyt kyllä syömäänkään..
Jäikö lihakset sitten jotenkin jumiin synnytyksessä? Vai olikohan se sitten sitä ummetusta?!
 
joo
Mullakin ollut sama vaiva,todella kivuliasta,mutta samaan aikaan ollut ihan kauhuissaan että jos se hätä tuleekin synnytyksen jälkeen niin mitä jos paikat repee epparin jälkeen uudestaan?Siis ei kai ne kait niin tekis mutta kaikki kerrta ollut ihan "pska jäykkänä" kun on pitänyt eka kikkare pusertaa..vähän nolo aihe :ashamed:
 
Kellopeli
Mulla kanssa sektion jälkeen mielettömät ilmavaivat. Mutta ne johtuu osittain siitä, että kun mahakerroksia avataan, niin ilmaa menee muuallekin kuin suolistoon ja mitenkäs niitä piereskelet pois kun ne ei ole suolessa...?
Pakko yrittää tehdä kaikkensa, että pystyy edes jotenkin päin olemaan. Kevyesti painamalla mahaa aina makuullaan selvisi jotenkuten. Ja luumuja kehiin ummetukseen...
 
Äippä ; Meillä poika syntyi alakautta, synnytys kesti yht n. 12h. Seuraavana päivänä oli kamalat vatsakivut :/ Ja peräruiske oli ennen synnytystä otettu. Eppari oli leikattu ja revennyt. Itse silloin ajattelin että kipu johtui jotenkin tuosta epparista ja repeämästä :/ Tiedä sitten mitä oli? Lakritsia söin paljon ja ei mun melestä ummetusta ollut, mutta mistäs tuon voi tietää. Särkylääkettä antoivat osastolla, merkkiä en muista mutta oli vahvempaa kuin perinteiset "panadolit". Auttoi sitten että ylös pääsi sängystä ja kävelemäänkin. Saa nähdä miten tällä kerralla sitten käy :/
 

Yhteistyössä