mistä johtuu päänahan kutina ja rasvoittuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Hukset rasvoittuu todella nopeasti, välillä oli että joka päivä olis saanu pestä. Tosin pesin silloinkin vain joka toinen päivä, toisena päivänä pidin hiukset kiinni.
nyt sitten kun pesee hiukset illalla ne on aamulla edestä ihan rasvaiset.

Hiuspohja myös kutiaa hirveästi. olen pessyt System 4 Bio Botanical shampoolla, joka tarkoitettu rasvaiselle hiuspohjalle. alkuun tuntui toimivan ja hiusten pesuksi riitti joka toinen päivä. mutta nyt menny tuohon että illalla peset ja aamulla rasvaiset.
välillä läytän syväpuhdistavaa shampoota.

aikaisemmin pesin selukos shampoolla jonka pitäisi ehkäistä päänahan rasvoittumista mutta oma pää tuntui vain villiintyvän entisestään.
mikä tähän päähän siis auttaa? mistä tuo päänahan kutina johtuu? hilsettä minulla ei ole.

Heippa!

Suosittelen vaihtamaan shampoon normaaleille hiuksille. Päänahkasi kutina ja rasvoittuminen voivat ihan oikeasti johtua siitä että käytät liian kuivattavia tuotteita hiuksiisi ja päänahkasi yrittää epätoivoisesti korjata tilannetta tasapainoon rasvoittumisella. Pese kerran viikossa syväpuhdistavalla hiukset. Rasvoittuvien hiusten shampoita ei pitäisi käyttää kovin pitkiä aikoja putkeen, tai kierre vaan jatkuu. Ole myös tarkkana hoitoaineen kanssa, laita hoitsikkaa vain latvoihin. Pese hiusharjasi myös säännöllisesti.

Peset liikaa? Päänahka on koko ajan sitä mieltä, että rasvaa on liian vähän ja tunkee sitä sitten lisää ja lisää ja lisää?

Kokeilepas vähentää pesukertoja? Tulee alussa varmasti olemaan inhottavaa ja rasvaista touhua, jos on tottunut natisevanpuhtaisiin hiuksiin, mutta jokusen viikon päästä tuo palkitsee!

[QUOTE="Minä";23410203]Ehkä kannattais käydä kampaajalla ja kysästä sieltä. Kampaajat varmasti tietää keinon hiuksien rasvaisuuden poistamiseksi. :D[/QUOTE]

käyty joskus aikaisemmin, ja silloin suositeltiin volyme shampoota. niitä kokeilinkin useampaa merkkiä mutta niistäkään ei mitään apua.

Minä en olisi kovinkaan luottavainen kampaajien tietämykseen oikeastaan yhtään mistään muusta kuin väriaineiden vaikutuksista ja hiusmuodin uusista tuulista. Kampaajia kouluttavat aineiden saloihin usein hiustuotemerkkien kouluttajat, ja sieltä saatu tieto saattaa joskus olla vähän, noh, yksipuolista.

Nykyään kuvitellaan vähän virheellisesti että kaikkiin iho- hius- tai muihin kauneusongelmiin on vika väärässä tai liian vähäisessä hoidossa, vaikka usein onkin kysymys siitä, mitä tehdään liikaa.

Minulla auttoi sampoon jättäminen pois. Vaihdoin ruokasoodaan (kupilliseen vettä ruokalusikallinen ruokasoodaa, hinkataan kuiviin tai lähes kuiviin hiuksiin ja huuhdotaan pois) ja vaiva katosi saman tien. Ja hiukseni ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan.

[QUOTE="vieras";23410273]Minä en olisi kovinkaan luottavainen kampaajien tietämykseen oikeastaan yhtään mistään muusta kuin väriaineiden vaikutuksista ja hiusmuodin uusista tuulista. Kampaajia kouluttavat aineiden saloihin usein hiustuotemerkkien kouluttajat, ja sieltä saatu tieto saattaa joskus olla vähän, noh, yksipuolista.

Nykyään kuvitellaan vähän virheellisesti että kaikkiin iho- hius- tai muihin kauneusongelmiin on vika väärässä tai liian vähäisessä hoidossa, vaikka usein onkin kysymys siitä, mitä tehdään liikaa.[/QUOTE]

Kampaajat tosin käyttävät kaikenlaisia aineita päivittäin ja totevat työssään oman kokemuksen kautta mikä toimii mikä ei. Kyllä kampaaja peruskuluttajaa paremmin useimmiten, selvillä on siitä mitä tuotteet sisältävät ja missä vika. Ja jos ei kampaaja tiedä ja sen verta kiinnostunut ole tuotteen sisällöstä ja vaikuttavista aineista, niin on kyllä huono kampaaja. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tuotteita käytetään liikaa ja hiuspohjat lilluvat sellaisissa kemikaalijäämissä ettei ihme etteivät lopulta pysy puhtaana. Siinähän on oiva keino, kun tuotetta tarvitaan aina vaan lisää. Kampaajien syyttäminen on turhaa, markkinoita hallitsevat tuotetehtailjat.

Ap.lle suosittelen oikeasti siirtymään normaalituotteisiin, päänahkasi on kuivunut väärien tuotteiden käytöstä veikkaisin minä. Joka toinen päivä pesu on ihan ok, mutta ei kuivattavilla tuotteilla.

Mun äitillä sama ongelma, kaikki mahdolliset aineet kokeillut. Ihotautilääkäri on seuraava paikka, sieltä sinulle mitä luultavammin annetaan aknelääkitys tulehdukseen.

Päänahan iho tarvitsee pienen määrän rasvaa pysyäkseen terveenä. Vaihda miedompiin shamppoihin. Jotkut pesee pelkällä vedellä ja ovat tyytyväisiä alun rasvalettivaiheen mentyä ohi.

Tässä vähän perustietoa:
http://www.vihrealanka.fi/node/5632

[QUOTE="Sirkkeli";23410883]Samanlaiset oireet oli, ja ilmeni silikoniallergiaksi/yliherkkyydeksi. Mulle käy vain Herbinan ja xz-shampoot/hoitoaineet.[/QUOTE]

en käytä shampoita ja hoitoaineita joissa silikonia.

[QUOTE="etkä";23411540]voisiko olla päänahan psoriasis? mulla todettu tuo muutama vuosi sitten ja oireet oli ihan samat.[/QUOTE]

Googletin tuon. psoriasissa pitäs olla hilseilyä. minulla ei ole hilsettä eikä iho muutoksia. ainoastaan kutinaa ja rasvoittumista.

Olen kuullut, että salisyylihappo sampoossa olisi hyväksi tuohon. Missäköhän sampoossa tuota ainetta on, kun tietäisi, voisi kokeilla - - - - - - - - - - - ikuinen rasvis minäkin, mutta ilman kutinaa.

uppista, jos joku tietäisi ------ kai hormonitkin voi vaikuttaa :(

Yhteistyössä