Mistä johtuu kun aamulla herää päätä särkee?

  • Viestiketjun aloittaja ehdotuksia
  • Ensimmäinen viesti
ehdotuksia
Nyt olen huomannut, että aina aamulla herään kamalaan päänsärkyyn.Särkyä kestää pari tuntia (jos en ota särkylääkettä) ja sitten se häviää. Eikä ole krapulaa tai mitään sellaista. Voisiko johtua huonosta tyynystä? Verenpaineesta? Huonosta huoneilmasta? Väärästä nukkumisasennosta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
varmaan huono tyyny ja nukkuma-asento yhdessä eli vanha kunnon jännityspäänsärky, migreenillä on myös taipumus alkaa yöllä/aamulla :x
Tätä mä vähän olen epäillyt. Tyyny on jo pari vuotta vanha joku halpa ja ainakin tuntuu aamuisin siltä että niskat/hartiat ihan jumissa. Huoh, kai sitä on uusi tyyny ostettava ja sitä kokeiltava. Tätä on jatkunut jo toista viikkoa |O
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Hometalo? Tosin hartiajumi voi kyllä olla kans.
Hometalo on kanssa ihan mahdollinen vaihtoehto. Voinko olla ainoa joka oireilee? Miehelläkin joskus päänsärkyä mutta ei samalla tavalla säännöllisesti. Lapset on vielä niin pienet että en tiedä, mutta ei ne tavallista kiukkusempia ole ;)
 
narskuttaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hampaiden narskuttelu tai kova pureminen yhteen öisin. Migreenipäänsärky ei muuten tyypillisesti ala aamuisin.
Miten hampaiden narskuttelua voi vähentää? Tiedän tekeväni sitä aina välillä.
Saat rentoutusohjeita leukoihisi ja mahdolliset hammasvauriot tarkistetaan ja hoidetaan. Toisinaan tarvitaan purentakisko öiksi. Särkylääkettä ja hyvä nukkuma-asento.
 
kipuilija
Mulla myös ! Joka hemmetin aamu särkee päätä ! Eikä mitenkään vähän vaan ihan kunnolla, uskon sen johtuvan huonosta nukkuma-asennosta sekä verenpaineesta. Varmaan pitäisi pikkuhiljaa tehdä asialle jotain. Tosin mulla se on jollain tapaa kausiluontoista eli joskus menee viikko ettei säre yhtään ( aah, niitä aamuja !) ja sitten toisaalta taas menee viikko, että joka ikinen aamu särkee, vaikuttaa ihan näköön asti. Migreeni on mulla sukurasitteena, mutta mun migreeni on ihan toisenlainen, tosin voihan sekin ilm muuttua vuosien saatossa...
Huoh...ei ole kiva vaiva. :(
 
vieras
Narskuttelu on etenkin naisilla tosi tavallinen vaiva. sitä esiintyy varsinkin stressaavissa elämäntilanteissa. Usein vaivasta kärsivä ei itse tiedä narskuttelevansa hampaita vaan hakeutuu lääkäriin muiden niska-hartia -vaivojen tai päänsäryn tai muiden epämääräisten kipujen takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Hometalo? Tosin hartiajumi voi kyllä olla kans.
Hometalo on kanssa ihan mahdollinen vaihtoehto. Voinko olla ainoa joka oireilee? Miehelläkin joskus päänsärkyä mutta ei samalla tavalla säännöllisesti. Lapset on vielä niin pienet että en tiedä, mutta ei ne tavallista kiukkusempia ole ;)
Voi olla että vaan yks oireilee. Tai että muut oireilee eri tavoilla. Nuhaa, yskää, atooppista ihoa...
 
Lääkäri
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Hometalo? Tosin hartiajumi voi kyllä olla kans.
Hometalo on kanssa ihan mahdollinen vaihtoehto. Voinko olla ainoa joka oireilee? Miehelläkin joskus päänsärkyä mutta ei samalla tavalla säännöllisesti. Lapset on vielä niin pienet että en tiedä, mutta ei ne tavallista kiukkusempia ole ;)
Voi olla että vaan yks oireilee. Tai että muut oireilee eri tavoilla. Nuhaa, yskää, atooppista ihoa...
Otsaontelon tulehdus

 
:hug: nestehukka.. muistathan että ihmisen on hyvä juoda noin 1,5-3litraa vettä tai muuta siihen rinnastettavaa ainetta päivässä. Kaikki alkoholi ja kahvi sekä musta tee, ovat oikeastaan kaikki miinusta, niitä ei lasketa tuohon määrään. Ja jos juot kupin kahvia pitäisi juoda kuppi vettä, ja silti olisit plus miinus nolla tilanteessa.
Mulla oli usein noin, kunnes tajusin ruveta juomaan paljon :)
 
Sannikki
Mulla on kans ollut tosi usein pääkipeä aamuisin. Käydessäni hammaslääkärissä tarkistuksessa kysäisi lääkäri et purenko yöllä hampaita yhteen kun on ihan selviä kulumia hampaissa. Vastasin et en kyllä ole yhtään tietoinen asiasta, voihan se toki olla. Ja kun mainitsin aamullisesta pääsärystä, ehdotti lääkäri heti että kokeillaan purentakiskoa. Nyt on kolmas yö kiskon kanssa alkamassa...Totuttelua kyllä vaatii, mutta eiköhän se tästä.
 

Yhteistyössä