Mistä ihmeestä keksitään nuo lehtien raflaavat kansilööpit..

Alkoi ihan ottaa päähän tuo uusimman Seuran kansikin Pirjo Kauppisesta kun iso teksti "minua ei kiinnosta elää kovin vanhaksi" ihan kuin olisi elämäänsä lopen kyllästynyt ja masentunut :headwall:
Ja itse haastatteluteksti täynnä sitä hänen omaa peruspositiivisuutta kuitenkin (eikös hänet valittu vuoden positiivisimmaksi suomalaiseksikin joku aika sitten). Että kukahan älypää nämä lööpit oikein keksii :eek:
 
Kyllähän ne kaikenlaista keksii, että saisi lehtiä myydyksi. Harmittavan usein myös täysin irrallisia lööppejä, ja sitten kun lukee artikkelin niin asia onkin jotain aivan muuta... =) Luulisi jonkin eettisen säännön kieltävän tuollaisen otsikoinnin...

Esimerkkinä muistuu mieleen otsikko "Raskaana olevan naisen autoa ammuttiin".
Kauhistuin, että kuinka Suomessa tuollaista, aivan kamalaa ja onkohan äiti ja lapsi kunnossa. Luin jutun, niin ilmeni, että raskaana ollut nainen oli kotinsa takapihalla grillaamassa, kun joku oli ohimennessään ampunut impukalla naisen autoa, joka oli talon etupihalla... Että näin.
 
äiti neljälle
Joillakin on hyvä mielikuvitus ja vääränlainen moraali sekä hyvä ihmistuntemus.
Kaikkea kamalaa/uskomatonta sattunut ennenkin, mut nykyään kaikki pitää uutisoida ja levittää lööpeiksi käyttäen luonnollista uteliaisuutta hyväksi.
Tais ennenvanhaan juoruilut hoitaa saman asian.
Oletteko muuten koskaan miettineet, että mediassa ei yleensä ole mitään hyvää uutista?
 
Mua ärsytti parin päivän takainen lööppi siitä, että 11 v tyttöjen jengi oli hakannut pikkulapsen. Lööpin perusteella voisi kuvitella, että tyttöjengi kävi kaksivuotiaan kimppuun, mutta uhrikin oli 11 v.
Itse teko on kyllä kamala, mutta tuo otsikko oli tarkoituksella tehty vielä entistäkin raflaavammaksi |O
 
heh
No toimittajan työtähän sekin on, lööppien laatiminen ;) En tiiä onko Seurassa esim. sitä varten ihan oma toimittaja. Ärstyttäminen ja huomionhaku niiden tarkoituksena juurikin on. Lehdet tarttee tosiaan myydä, ja sillä kannella ne myyvät ne irtonumerot.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Joillakin on hyvä mielikuvitus ja vääränlainen moraali sekä hyvä ihmistuntemus.
Kaikkea kamalaa/uskomatonta sattunut ennenkin, mut nykyään kaikki pitää uutisoida ja levittää lööpeiksi käyttäen luonnollista uteliaisuutta hyväksi.
Tais ennenvanhaan juoruilut hoitaa saman asian.
Oletteko muuten koskaan miettineet, että mediassa ei yleensä ole mitään hyvää uutista?
ei yleensä ole hyviä uutisia, ei. hyvyys kun ei ol uutiskriteeri. jos kaikki on normaalisti, ei ole mitään kerrottavaa. oikeesti hyviä suuria tekoja sattuu harvoin.
 
niin
Itse muistan kanssa jo varmaan yli vuoden takaa iltalehden lööpin, jossa oikein isolla huutomerkin kanssa luki miten joku julkkis oli ollut alasti uimahallissa altailla ja sitten itse jutussa paljastui, että tuolla hallissa oli sellainen uimavuoro jolloin sai uida alasti...
 

Yhteistyössä