Mistä erotan lapsiveden?

  • Viestiketjun aloittaja rv24
  • Ensimmäinen viesti
rv24
Mulla eilisestä asti ollu alapää märkänä koko ajan, siis sellaisen oloinen kun en ois pissan jälkeen pyyhkiny pyllyä. Yölläkin heräsin siihen tunteeseen. Tänään alushousut kostunu hieman. Paperiin pyyhkiessä jää märkää, osin kiiltävää mikä kai valkovuotoa, mutta sitten jää tosiaan vain sellaista märkää kuin pissaa ois pyyhkiny. Kohdunssuuta hieman vihlonu nyt, mutta voi kai johtua mun liitoskivuistakin?

Joten mistä tiedän onko valkovuotoa vai jotain muuta?
 
ap
yritin haistella housuja mistä oli kostunu, mutta en haistanu oikein mitään. Ja kohdun suuta vihlonu nyt kohta tunnin ajan. Ei pahasti, mutta kuitenki vihloo. Mutta voisko olla liitoskivuista johtuvaa? Mulla niitä ollu jo useamman viikon...
Nvolan puhelin aika menny jo aamusta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
yritin haistella housuja mistä oli kostunu, mutta en haistanu oikein mitään. Ja kohdun suuta vihlonu nyt kohta tunnin ajan. Ei pahasti, mutta kuitenki vihloo. Mutta voisko olla liitoskivuista johtuvaa? Mulla niitä ollu jo useamman viikon...
Nvolan puhelin aika menny jo aamusta..
Soita ä-polille!
 
hh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
yritin haistella housuja mistä oli kostunu, mutta en haistanu oikein mitään. Ja kohdun suuta vihlonu nyt kohta tunnin ajan. Ei pahasti, mutta kuitenki vihloo. Mutta voisko olla liitoskivuista johtuvaa? Mulla niitä ollu jo useamman viikon...
Nvolan puhelin aika menny jo aamusta..

Mä kyllä soittaisin äippäpolille,siellä tietävät onko tarvetta tulla käymään näytillä tarkistaan onko lapsivettä.Ja kyllä kait neuvolaan voi koittaa soittaa vaikkei puhelinaikaa ole.
 
vieras
Mulle neuvottiin synnytysvastaanotossa laittaa vessapaperia siteen päälle ja jos se "neste" meni läpi ihan kuin vesi niin saattoi olla lapsivettä, mutta taas jos se ns. jäi siihen paperin päälle niin oli ihan normaalia valkovuotoa tai muuta asiaan sopivaa vuotoa. Mutta kannattaa aina soittaa ja varmistaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle neuvottiin synnytysvastaanotossa laittaa vessapaperia siteen päälle ja jos se "neste" meni läpi ihan kuin vesi niin saattoi olla lapsivettä, mutta taas jos se ns. jäi siihen paperin päälle niin oli ihan normaalia valkovuotoa tai muuta asiaan sopivaa vuotoa. Mutta kannattaa aina soittaa ja varmistaa.
Oon käyny nyt pari kertaa paperiin pyyhkimässä alapäätä ja läpi menee se neste. Eli kuin pissan jälkeen oisin pyyhkiny. Ei aivan niin paljoa tietty paperi kastu, mutta kuitenkin kolikon kokoinen, läpi mennyt märkä läntti jää paperiin. Ja ei jää paperin pinnalle, kuten valkovuoto näkyy.
Kipeä supistuskin tuli tuossa, mutta nyt taas masu vain kovana ei kipeänä.

Pääsin nvolaan näytille, joten eiköhän se sielä selviä =)
 
MuuanÄiti
Mene ihmeessä ä-polille tai neuvolaan. Testi (onko lapsivettä) on nopeasti tehty tikulla. Mulla käynnistyi synnytys pienellä tihkumisella, tippoja tuli alusvaatteiden läpi, ei enempää; mitään supistuksia ei vielä ollut eikä muita oireita. Ä-polilla tihkuminen todettiin lapsivedeksi, ja vastaanottohuoneessa tulikin sitten ykskaks oikea tulva. Saman tien alkoivat todella kovat supistukset ja esikoinen syntyi samana iltana vauhdilla.
 
AMH
Huonosti kävi.Viikon makasin sairaalassa, toista viikkoa kotona...mutta lapsivesi (mitä kokoajan kertyy )ei pysynyt vaan tuli aina pois. Lapsi syntyi kuolleena raskaus viikolla 22+5 jalat edellä.
17.4 hänet hautasimme .
 

Yhteistyössä