Mistä asioista toivoisit lapsesi olevan kiinnostunut aikuisena ja toiveammattisi hänelle?

Oikeastaan ihan yks ja sama. Kunhan tekee sitä, mistä itse tykkää. Ja kunhan tekee jotain, eikä vaan lusmua.

Poika on nyt kolmen vuoden kypsässä iässä sitä mieltä, että hänestä tulee tatuointitaiteilija B) . Tai ehkä sittenkin pizzasetä, tai jätskiauton kuljettaja. Tai röntgenhoitaja kuten äidistä =)

Tyttö, 5 v, aikoo isona päästä telkkariin laulamaan, ja ehkä alkaa tohtoriksi, tai jätskiauton kuljettajaksi :)
 
äiti
Toivoisin että lapseni olisi kiinnostunut jo lapsena ollessaan urheilusta, musiikista, kirjallisuudesta, luonnosta ,eläimistä. Oikeastaan en "toivo" lapselleni ammattia, siis jotain tiettyä, riittää kunhan itse tykkää ja viihtyy ja on REHELLISTÄ!
 
Minä toivon, että olisivat kiinnostuneita suhteista läheisiinsä, ympäristöstä ja yhteiskunnasta.

Pojasta toivon lentokoneasentajaa, että saisi sen kivisen tiensä käytyä.
Tytöistä vanhin puhuu haluavansa sosionomiksi.
Kolmannelle toivon opettajan uraa, kuten hänen ala-asteen opettajansakin.
Neljännestä toivoin pappia, mutta taitaa olla metsäalan ihminen :D
Kolmesta nuorimmasta en osaa sanoa, mitä heistä voisi tulla.

Mutta toivottavasti löytävät itse oman paikkansa, on se sitten mikä tahansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Oikeastaan ihan yks ja sama. Kunhan tekee sitä, mistä itse tykkää. Ja kunhan tekee jotain, eikä vaan lusmua.

Poika on nyt kolmen vuoden kypsässä iässä sitä mieltä, että hänestä tulee tatuointitaiteilija B) . Tai ehkä sittenkin pizzasetä, tai jätskiauton kuljettaja. Tai röntgenhoitaja kuten äidistä =)

Tyttö, 5 v, aikoo isona päästä telkkariin laulamaan, ja ehkä alkaa tohtoriksi, tai jätskiauton kuljettajaksi :)
Mun miehen tytön toiveammatti on pitkään ollut Prisman kassa. Ihania noi pienet. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Oikeastaan ihan yks ja sama. Kunhan tekee sitä, mistä itse tykkää. Ja kunhan tekee jotain, eikä vaan lusmua.

Poika on nyt kolmen vuoden kypsässä iässä sitä mieltä, että hänestä tulee tatuointitaiteilija B) . Tai ehkä sittenkin pizzasetä, tai jätskiauton kuljettaja. Tai röntgenhoitaja kuten äidistä =)

Tyttö, 5 v, aikoo isona päästä telkkariin laulamaan, ja ehkä alkaa tohtoriksi, tai jätskiauton kuljettajaksi :)
Mun miehen tytön toiveammatti on pitkään ollut Prisman kassa. Ihania noi pienet. :D
Meilläkin on yhtenä toiveammattina ollut kassa, tai kauppias. Arvatkaas miksi? "No ku sitte vois huutaa aina että HUOMIO HUOMIO KAKKOSKASSA, KAKKOSKASSA HUOMIO!". Ja hirvee naurunräkätys päälle. Mä en tajua, mikä tuossa niin koomista on, mutta hyvin se tuntuu muksuja naurattavan :D
 
toivon heille
mieluusti saavat tehdä sellaista mistä nauttisivat. Kuitenkin toivon että saisivat kohtuullista liksaa ettei tarvisi kituuttaa ja olisi mahdollisuus nähdä myös maailmaa.
 
Rötväles
Liikunnallinen ja/tai musikaalinen lahjakkuus olis äipän mieleen.

Jos em. ei ammattia tule niin jokin millä hyvin elättää itsensä ja perheensä. Vähän erilkoisempi kuin tradenomi tai kokki. Joku luonto-insinööri tai jonkin suunnittelija.
 
Mä haluaisin ainakin Sällin kiinnostuvan nuoriso-ohjaajan työstä, tai jostain missä saa olla nuorten kanssa , koska kovan ja kivisen tien kulkeneena (ei vieläkään perillä..) sillä vois olla paljon annettavaa muille samoista asioista kärsiville..

Likka sais päästä toteuttamaan itseään, ehkä sillekkin tuo nuorten tai lasten kanssa työskentely olis omiaan, se ei varmaan ikinä "kasva aikuiseksi" olis sitten se hömppä-täti siellä päiväkodissa :D
 
heps
Mä toivon, että jokainen noista kolmesta jatkaa edelleen urheilemista itselleen mieluisan lajin parissa.

Ammatin suhteen mulla ei ole muita toiveita kuin seuraavat; valitsevat itseään oikeasti kiinnostavan ammatin (eivät sellaista kuin olettavat meidän haluavan), josta saatavalla palkalla tulee mukavasti toimeen.

Tällä hetkellä esikoinen 9v haluaa seurata vanhempansa jalanjälkiä ja toivoo isona tulevansa lakimieheksi tai toisena vaihtoehtona poliisiksi, keskimmäinen 6v haluaa hammaslääkäriksi tai vanhempansa jäljillä metsäsuunnittelijaksi, pienin (1v9kk) ei vielä vähään aikaan keskity noihin toiveammattiasioihin...:D
 
liikunnalliset harrastukset on kivoja, ja esikoiselle musta sopiva ammatti olisi lääkäri, on älyttömän kiinnostunut esim ensiaputaidoista :D ja kuopus on enemmän tuollainen hoivatyyppi, ehkä sairaanhoitaja/lastentarhanopettaja :D
 
Mä toivoisin et mun lapset löytää itselleen ammatin, jossa viihtyvät. Ja josta saa rahaa sen verran et tulee toimeen, voi elää normaalia elämää. Mutta myös sellaista ammattia, joka ei ns. vie mukanaan kokonaan, eli koskaan ei ole aikaa muulle kuin työlle, ja hirvee työstressi päällä koko ajan.
 

Yhteistyössä