Mistä apua?

Tätä on varmaan jo useasti kysytty, mutta millaiset mahdollisuudet on päästä lapsettomuustutkimuksiin kun tilanteemme on seuraava: meillä on 2-vuotias lapsi joka saanut alkunsa suht. helposti. Haluaisimme nyt pikkukakkosen ja yritystä on takana vähän yli puoli vuotta (7:s kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen). Pitääkö yrittää väh. vuosi? Kannattaako kysyä ns. tavalliselta lääkäriltä apua vai onko yksityinen ainoa mahdollisuus? mitä maksaa tutkimukset? Mitä tutkimuksia/hoitoja olemassa?

Kaunis kiitos jos joku viitsii vastata edes osaan kysymyksistäni! :flower:
 
Heips!

Aina kannattaa kysyä.Itse odottelin tuon vuoden täyteen,kun annoin tavallaan luonnolle mahdollisuuden...tai jotain.Nyt sain ihan työterveyslääkäriltä lähetteen paikalliselle lapsettomuuspolille.Labroihinkin määräsi samantein ja nyt pe saan niistä vastauksia.Mitään ei siis vielä ole tämä kustantanut ja julkisella puolella aika reippaasti halvempaa muutenki kuin yksityisellä sektorilla.Julkisella puolella vainen voipi välillä joutua odottelemaan jonoissa.
 
Vuosi pitäisi varmasti olla yritystä takana vähintään, koska teillä jo yksi luomusti tullut on. Sitten kun sen aika tulee, niin saat lähetteen julkiselle puolelle tk-lääkäriltä, gyneltä tms. Tällöin tutkimukset ja hoidot tulee maksamaan vain poliklinikka maksun. Mulle tehtiin verikokeet ihan vaan tk:ssa ja niiden otto kustansi siis vain tk-maksun. Tämä on siis minun ymmärtämys asiasta, jos jollain parempaa tietoa, niin kertoopi varmasti. :)
 

Yhteistyössä