Mistä apu todella kipeään vauvan peppuun?

Tyttö on siis 1v1kk ja se kuukausi annettu siis ihan kevytmaitoa ja enemmän just samaa ruokaa kuin itsekin syömme. Laitoin nyt neitin sitte ilman vaippaa sänkyyn, saa nähdä miten käy sitten. Toivottavasti ainakin häntä auttaa.
 
Onko mahdollista, että johtuisi vaipasta? Meillä nimittäin lapsen peppu meni aina ihan kamalaan kuntoon kun käytettiin Pampersin vaippoja. Heti kun tajuttiin, että Pampersit rikkoo pepun, vaihdettiin Liberoiksi.
 
täti sininen
Hei,
vaihtaisin sen maidon takas esim tutteliin ja pois ne ruuat mitä tullut uutena -joku maustekin voi ärsyttää.
Edellisten kirjoittajien ohjeet hyviä -toivottavasti helpottaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:16 Tohtori Lecter kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:10 Tohtori Lecter kirjoitti:
<lisäilen vielä että anna vauvalle Panadolia, mielellään mikstuurana. Panadol auttaa myös palaneen pepun aiheuttamaan kipuun.
Juu, annoin jo mutta suppona ja tuntui kyllä pahalta se laittaa kun toinen muutenkin tuskissaan :(
Kyllä suppokin käy. Mikstuuraa suosittelin koska sanoit vauvan kakkaavan jatkuvalla syötöllä. Silloin suppo saattaa tulla ulos ennen aikojaan. :)
Osaatko sanoa voiko tää johtua tavallisesta maidosta, ilmavaivoja ei ihmeempiä ole mutta se kakka just haisee tosi kummalle ja on aika ryynimäistä, ei erityisen vetelää vaan ihan kiinteetä. Kiitos neuvoista. :flower:

KYLLÄ! maito on paha allergisoimaan :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 23:03 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 23:00 vieras kirjoitti:
KYLLÄ! maito on paha allergisoimaan :(
Mutta silti on hyvä muistaa sekin että kaikki mahavaivat eivät ole allergiaa, edes silloin kun ne tulee maidosta. Allergiat on onneksi kuitenkin melko harvinaisia.
niin,mutta aika yleinen allergian aiheuttaja.tätä maitoo lähtisin nyt heti jättään pois ruokavaliosta...
 
talkki
Oon aina laittanut vaan peppuun paljon talkkia, jos iho ollut tosi punainen ja ärtynyt. Sinkkivoiteet yms. on usein vain pitänyt pepun ihon "kosteana". Meillä talkilla peppu parantunut tosi nopeasti, kun sitä vaan lisätty joka vaipan vaihdon yhteydessä, oon ollu ainakin itse yllättynyt sen tehosta.
 

Yhteistyössä