mista voimaa erota..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Tilanne on miehen kanssa ihan solmussa, mutta ma en vaan saa voimaa lahtea ja jattaa hanta. Me koko ajan vaan tapellaan enka ma hyvaksy miehn tapaa kasvattaa lapsia ja mies ei mun. Mika voi olla tullu kahelle umpirakastuneelle nuorelle ihmiselle, jotka odotti yhteista elamaa ja onnea,enemman kun mitaan muuta! Ma en jaksa tallasta, eika varmasti mieskaan.

Mutta miten ma voisin lahtea. Me asutaan todella pienella paikkakunnalla ita-suomessa, eika mulle ihan rehellisestikaan ole ainuttakaan ystavaa tai edes tuttua. Joten mun sosiaalinen verkosto rajottuu mieheen ja kaupan tatiin. Sukulaoset asuu kaukana, yli viidensadan kilsan paassa joten sieltakaan ei apua saisi. Lapset viela ihan pienia, mina kotiaiti. Mista sita sais rahaakaan ja miten sita jaksais kun ei olisi mitaan apua, tai viela pahempaa, jos ei jaksaisikaan..

Aah, paa sekoo tallasesta mietinnasta ja tilanteesta.

lasten kasvattamisen takia nyt ei kannata erota, vaan erillaisista kasvatus eroista kannattaa keskustella...olisi toki kannattanut keskustella jo ennen lapsia. Minusta jokaisella ihmisellä on erilainen käsitys kasvattamisesta ja ei ole aina pahasta jos vanhemmat kasvattavat eri tavalla. Meillä oli äiti lepsu ja isä erittäin ankara. Äidiltä käytiin aina pyytämässä kaikkea, mutta sanoi, että kysykää isältä joka sitten kielsi...

toki varmaan eroon on muutkin syyt. Kannattaa keskustella.

meilla luultiin olevan samat tavat kasvatukselle, mutta ollaan jo niin pattitilanteessa ettei mitkaan sanomiset auta. Jatottakai taustalla on muitakin syita, mutta nama kasvatukselliset ovat ne suurin syy. ma en vaan voi katsella tallasia asioita vieresta.

Täälläkin samoja mietteitä, siis erosta ja lapsen kasvatuksesta. Mies urheilee tosi paljon, toisaalta juokin usein. Ei suostu koskaan keskustelemaan mistään. Minä haluaisin jutella, en ole urheilullinen enkä laiha, mistä saan usein kuulla. Kemiat eivät vaan kohtaa. Mutta....molempien vanhemmat ovat iäkkäitä ja huonokuntoisia. Tarvitsevat paljon apua lähes päivittäin, minun tosin eivät asu lähellä. Miehen liikunnan jälkeen jäävä energia siis menee vanhempiensa auttamiseen. Lisäksi olen juuri opettanut opiskelun eli tarkoitus olisi löytää viimeistään kesän jälkeen töitä. Ja vielä minulla on nivelreuma. Eli eipä ole lähtö helppoa.

Yhteistyössä