Mistä voi kysyä neuvoa työsuhdeasioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duunari

Vieras
Onko olemassa mitään puhelinpalvelua, josta voisi kysyä neuvoa työsuhdeasioissa? Omalla liitolla ei tällaista ainakaan tunnu olevan, sain sellaisen kuvan, että sinne kannattaa ottaa yhteyttä vain isoissa ongelmissa... Kyseessä siis epävarmuus siitä, onko työnantajani kohdellut minua lainmukaisesti. En kuitenkaan haluaisi lähteä keskustelemaan asiasta pomon kanssa ihan kylmiltään, vaan haluaisin ensin kuulla jonkun ulkopuolisen näkemyksen asiasta.

Onko olemassa mitään puhelinpalvelua, josta voisi kysyä neuvoa työsuhdeasioissa? Omalla liitolla ei tällaista ainakaan tunnu olevan, sain sellaisen kuvan, että sinne kannattaa ottaa yhteyttä vain isoissa ongelmissa... Kyseessä siis epävarmuus siitä, onko työnantajani kohdellut minua lainmukaisesti. En kuitenkaan haluaisi lähteä keskustelemaan asiasta pomon kanssa ihan kylmiltään, vaan haluaisin ensin kuulla jonkun ulkopuolisen näkemyksen asiasta.

mä kysyisin luottamusmieheltä, he ovat yleensä saaneet koulutusta työsuhteeseen liittyviin sopimuksiin

Se niistä liitoista. Työsuojelu on parempi paikka kysyä nimenomaan työsuhdeasioista. Liitot hoitelevat enemmänkin työehtosopimusjuttuja, jos niitäkään.

Kävin tarkistamassa oman liittoni sivuilta että löytyykö apua työsuhdeasioiden solmukohtiin. Ainakin nettisivujen mukaan on liitto juurikin sitä varten ja sivuilta löytyi 8 lakimiehen yhteystiedot.

Luottamusmiestä työpaikallamme ei tietääkseni ole. Tuo työsuojelukin tuntuu aika korkealta taholta, tuntuu tyhmältä kysellä sieltä tämmöisiä pikkuasioita. No, selvittelen vielä, olisiko jotain muuta tahoa.

Yhteistyössä