mistä voi kertoa, että mies alkaa nolaamaan puolisoaan muiden seurassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukattu

Vieras
oma mieheni valitettavasti kyseessä..
kotioloissa oma ihana itsensä, mies jota rakastan. mutta kun tilanteessa on joku ulkopuolinen, niin alkaa sellainen ihmeellinen kuittailu ja pään aukominen mikä tuntuu tosi pahalle.
eilen esimerkiksi miehen vanha ystävä tuli meille pitkästä aikaa ja kaikkeen mitä sanoin mies kuittas jotain tosi alentavaa ja typerää. sai mut tuntemaan itseni ihan idiootiksi niillä tyhjentävillä kommenteillaan.
ja selvinpäin siis.
tänään sitten asiasta käytiin keskustelu ja kerroin miten pahalta se tuntui, mutta miehen mielestä mä vain kuvittelen. sanoin, että en kai mä tunteitani kuvittele?! jos joku tuntuu pahalta, niin se tuntuu.
en nyt osaa sellaista selkeää esimerkkiä kertoa kun kaikki vaatis niin pitkän taustaselvityksen että sen ymmärtäis, mutta silti..
tää on alkanut ehkä n.vuoden sisään.. ja toista naista on turha alkaa tyrkyttää :D mutta onko tässä joku terapia ainoa vaihtoehto kun mies ei yhtään suostu kuuntelemaan mun tunteita ja sanottaviani, kuittaa vaan kaiken et mä kuvittelen, kuuntelematta oikeasti. tuntuu niin pahalta.

no aika ikävä tapa se osoittaa, siihen kun ei ennekään ole ollut tarvetta.. tosin ei olla oltu yhdessä kun 5v, mutta ihmiset joille se nykyään mua nolaa on ihan vanhoja tuttuja ja nekin on jälkeenpäin ihmetelly et mitä se sählää ja meinaa noilla jutuillaan.. että en siis kuvittele, vaan sen on muutkin huomannut. koskaan en miestäni ole tossun alle edes yrittänyt alistaa, en mä ketään voi määrätä!! kaksi aikuista ihmistä yhdessä, ei toista voi kahlita, muuttaa, määrätä, tai mitään.... en ymmärrä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Ootko paremmin koulutettu, saatko parempaa palkkaa kuin mies, onko miehesi mustasukkainen ym..? Siihen voi olla useampi syy.

kummallakin ns.saman arvoinen tutkinto, mies saa paljon parempaa palkkaa, ei ole mustasukkainen... mä en ymmärrä mistä tää johtuu.
mies väittää et mä kuvittelen kaiken.
tiedostan, että ei täällä kukaan voi antaa mulle vastauksia siihen mikä jonkun oudon tyypin miestä vaivaa, mutta ajattelin kokeilla kepillä jäätä jos jollain sattuisi olemaan vastaavia kokemuksia ja vois valottaa mistä johtuis..

tiedän mitä tarkoitat, koska oma mies muuttuu samanlaiseksi tai samantapaiseksi vanhempiensa läsnäollessa.

eli jos pyydän jotain hänen vanhempien läsnä ollessa, ei voi tehdä sitä, vaikka normaalisti tekisi ym

Alkuperäinen kirjoittaja loukattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Ootko paremmin koulutettu, saatko parempaa palkkaa kuin mies, onko miehesi mustasukkainen ym..? Siihen voi olla useampi syy.

kummallakin ns.saman arvoinen tutkinto, mies saa paljon parempaa palkkaa, ei ole mustasukkainen... mä en ymmärrä mistä tää johtuu.
mies väittää et mä kuvittelen kaiken.
tiedostan, että ei täällä kukaan voi antaa mulle vastauksia siihen mikä jonkun oudon tyypin miestä vaivaa, mutta ajattelin kokeilla kepillä jäätä jos jollain sattuisi olemaan vastaavia kokemuksia ja vois valottaa mistä johtuis..

Ettei töissä joudu kuulla kuittailua tmv? Kyllä siinä jokin takana on ja se voi olla erittäin typerä syy. Huonoa itsetuntoa tai kaltoinkohtelua jonkun toisen ihmisen tasolta luulisin olevan taustalla.

itsensähän se mies nolaa käyttäytymällä huonosti läheisimpiään kohtaan vieraiden läsnäollessa.
ihan sama juttu kuin oma lapsi käyttäytyi samanikäisten kanssa huonsti pienempää sisartaan kohtaan. naureskeli jne. kotona pidin saarnan, miten ei ole tippaakaan hauskaa tuollainen, ja varmasti kavereidenkaan mielestä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytävä:
Jotta jaksaisin lukea, niin vähän kappalejakoa, kiitos.

Älä ihmettele, jos et saa paljon vastauksia, kun ei tuota pötköä jaksa lukea.

Ai niin, mä unohdin, että totta kai nyky nuoret jaksaa lukea, koska ne ei tiedä edes, mikä on kappale jako. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehelläs on huono (tosihuono) itsetunto, jota yrittää epäkypsästi pönkittää. Ei oo hyväksyttävää kyllä, muu ratkaisu tulis löytyä.

Tämä mullakin tulee mieleen. Egon pönkitykseltä kuulostaa. Valitettavasti ei ole ratkaisuehdotuksia... Musta tuntuisi todella pahalta tuollainen tilanne, jotenkin se kai olisi saatava miehesi kalloon taottua miten loukkaavana sen käytöksen koet.

Itse mollasin toista oman huonon itsetuntoni takia. :ashamed:
Enkä edes osannut käyttäytyä eritavalla, vaikka itsekin tiedostin tylyyteni.
Toivottavasti olen siitä piirteestä päässyt iäksi eroon!

Ehkäpä miehellesi on aikojen kuluessa kehittynyt tuollainen tapa. Hän on olevinaan mukamas vitsikäs heittäessään sanomisiisi jonkun typerän kommentin, ja miehen kaveri ehkä huomaamattaan vahvistaa tätä käytösmallia hörähtämällä näille jutuille. Miehesi ei ehkä ole huomannut, että näiden "vitsien" sisältö on ajan mittaan muuttunut yhä loukkaavammaksi sinua kohtaan. Oliko alkuun sellaista hyväntahtoista kommentointia, mutta vähitellen muuttunut ilkeämmäksi? Ota joku kerta muistiin pari ihan oikeaa miehen repliikkiä, ja esitä ne hänelle vaikka seuraavana päivänä. Kysy miltä nämä hänen korvissaan kuulostavat, ja kerro miltä ne sinusta tuntuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ehkäpä miehellesi on aikojen kuluessa kehittynyt tuollainen tapa. Hän on olevinaan mukamas vitsikäs heittäessään sanomisiisi jonkun typerän kommentin, ja miehen kaveri ehkä huomaamattaan vahvistaa tätä käytösmallia hörähtämällä näille jutuille. Miehesi ei ehkä ole huomannut, että näiden "vitsien" sisältö on ajan mittaan muuttunut yhä loukkaavammaksi sinua kohtaan. Oliko alkuun sellaista hyväntahtoista kommentointia, mutta vähitellen muuttunut ilkeämmäksi? Ota joku kerta muistiin pari ihan oikeaa miehen repliikkiä, ja esitä ne hänelle vaikka seuraavana päivänä. Kysy miltä nämä hänen korvissaan kuulostavat, ja kerro miltä ne sinusta tuntuvat.

Ja korosta, että SINUA ei naurata ollenkaan nuo "hauskat" letkautukset. Ja vielä parempi elleivät ne aina naurata ketään muutakaan vaan ovat lähinnä vaivaannuttavia. Ehkä hän ei vain ole itse huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Tässä voi olla perää. Meidän yksi tuttava alkoi jossain vaiheessa kuittailla puolisolleen, ne kuittailut muuttuivat pikkuhiljaa ikävämmiksi ja koko seuruetta harmittavammaksi, kaikki olivat puolison puolesta pahoillaan. Sitten kerran yksi meistä (en ollut minä, en tohtinut, vellihousu) sanoi hänelle kahdenkesken, että tuo on tosi ikävää. Hän lopetti, ainakin niissä ympyröissä.

Huono isetunto tulee mullaki mieleen tai kotoa opittu malli isän puhua äidille :/ mitekäs appi puhuu/kohtelee anoppia tiedätkö?
Ja tosiaan joku tossa mietti että kuvittelee olevansa vitsikäs, juu tollasesta tulee vieraalle niin nolo ja vaivautunut olo :( yhdella tuttavapariskunnalla oli tollanen tapa tai lähinnä sillä miehellä puhua vaimolleen, ei tuu enää paljon niillä käytyä kun tollanen on niin tuskasta seurattavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kuittaa sille takaisin, että mitä sinä isomies siinä oikein esität, ei mulle tartte puhua sen rumemmin kuin silloin kun ei ole sun tuttujas kuulemassa.

Mä oon samaa mieltä. Ehkä se ei edes tajua tekevänsä näin ja suora palauttaminen maanpinnalla tilanteen tapahtuessa saattais avata sen silmät.

Tai ainakin laittaa äijän ruotuun hetkeksi ;)

Miehesi on jotenkin epävarma muiden ihmisten seurassa. Hänen mielestä se on varmaan hauskaa sanailua, joka keventää tunnelmaa ja saa hänet näyttämään kingiltä. :$

Oikeasti vieraita saattaa ahdistaa miehesi käytös ja hän nolaa itsensä. Minä ainakin olen monesti miehen kanssa jälkikäteen ihmetellyt, kun joku on nolannut puolisoaan, se on tosi kiusallista.

Ex-mieheni teki samaa. Kaikkein suurin tarve minun mollaamiseen ja vähättelyyn oli silloin kun vanhempani olivat paikalla. Hänellä oli hirveä tarve korostaa omaa erinomaisuuttaan heidän läsnäollessaan. Hän myös oli erittäin herkästi tarttumassa luuriin ja soittamassa äidilleni, jos olin tehnyt hänen mielestään jotain erittäin typerää - kuten kerran kun sain ylinopeussakot. Ero tuli, vieläkin näen painajaisia koko miehestä. Onneksi ei ollut lapsia, joutuisin olemaan pakosti tekemisissä. HRRRRR!

Kaveripiirissäni on samanlainen pariskunta, ja oikeasti tuo vain nolottaa kaikkia. Miehellä pahoja itsetunto-ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kuittaa sille takaisin, että mitä sinä isomies siinä oikein esität, ei mulle tartte puhua sen rumemmin kuin silloin kun ei ole sun tuttujas kuulemassa.

Mä oon samaa mieltä. Ehkä se ei edes tajua tekevänsä näin ja suora palauttaminen maanpinnalla tilanteen tapahtuessa saattais avata sen silmät.

Tai ainakin laittaa äijän ruotuun hetkeksi ;)

Näinpä, jospa sitten ymmärtäisi mistä on kyse.

Yhteistyössä