Mistä voi johtua???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yöllä alkanut oikeanpuoleinen alavatsakipu ja tuhruvuoto, vaikka ed. menkoista vasta 11 päivää??? Aamulla oli vähän oksettava olo, eikä vieläkään oikein ruoka maistu...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ovulaatiokipuja tai kohdunulkoinen raskaus?

Ei pitäis kyllä raskaana olla, kun menkat on tullut ihan normaalisti...
Ovulaation ei pitäis vielä olla, eikä mulla ole koskaan minkäänlaisia ovulaatiokipuja ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ovulaatiokipuja tai kohdunulkoinen raskaus?

Ei pitäis kyllä raskaana olla, kun menkat on tullut ihan normaalisti...
Ovulaation ei pitäis vielä olla, eikä mulla ole koskaan minkäänlaisia ovulaatiokipuja ollut...

Kuukautiset voi tulla normaalisti, vaikka onkin raskaana, varsinkin alkuraskaudessa.
Jos kipu jatkuu, menisin lääkäriin.
Umpisuolikin on siellä oikealla alavatsassa...

Voi olla ihan tavallinen emätintulehdus, kannattaa käydä lääkärissä niin näkee ultralla onko siellä mitään ylimääräistä ja saat sit tulehdukseen lääkkeen jos ei muuta löydy. Itsellä meinaan ainakin oireili pari vuotta sitten juuri noin, ja oli vain tulehdus.

Kivut ne on ensimmäisetkin... Itselläkin alkoi ovulaatiokivut noin kolme kuukautta sitten, ikää 30+.
Ja periaatteessa voi olla ovulaatio, 11 päivää edellisistä menkoista, 14 päivää seuraaviin jos nyt ovis eli kierto 25 päivää. Ei liene mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Kivut ne on ensimmäisetkin... Itselläkin alkoi ovulaatiokivut noin kolme kuukautta sitten, ikää 30+.
Ja periaatteessa voi olla ovulaatio, 11 päivää edellisistä menkoista, 14 päivää seuraaviin jos nyt ovis eli kierto 25 päivää. Ei liene mahdotonta.

Totta...

Mulla oireili noin kohdunulkoinen raskaus. Menkat oli tulleet aivan normaalisti koko ajan, kunnes seuraavat alkoivat viikko-pari etuajassa (tai niin luulin). Olis siis kuitenkin kohdunulkoinen. Mahakipu oli menkkatyyppistä ja vasemmalla puolella vatsaa, ruoka ei maistunut ja hieman tuli tuhruvuotoa. Odottelin kotona muutaman päivän, kunnes heikotti jo niin paljon, että oli pakko mennä päivystykseen. Samantie jouduin leikkuriin, munanjohdin oli repeämässä ja vuotanut vatsaonteloon, hb 80 (aiemmin 140). Olis siis laskenut muutamassa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Toivottavasti sun kohdalla olisi kyse jostain muusta, mutta tee nyt ihmeessä mahd herkkä raskaustesti ensin!

Kiitoksia vinkistä! Tein äsken testin ja plussaahan se näytti...
Mites nyt sitten pitäisi toimia...?

Sinuna menisin heti päivystykseen. Voit tietysti myös soittaa, mutta varmempi aina mennä, niin eivät yritä käännyttää pois. Sitten kerron, että sulla on toispuoleista vatsakipua, etovaa oloa ja vuotoa ja menkoista ei ole kyse. Raskaustesti positiivinen. Sano ihmeessä, että pelkäät kohdunulkoista, niin tutkivat asian.

Mulle ilmaantui myöhemmin myös toispuoleinen hartiapistos, mutta sitä ei kannata jäädä odottelemaan (on sisäisen verenvuodon merkki).

Voi tietysti silti olla, että sulla kyse normaalista raskaudesta, mutta kyllä nuo sun oireet mut säikäytti! =(

Täytyy vielä lisätä, että mulla tuo kohdunulkoinen raskaus oli pari vuotta sitten pääsiäisenä. Lähdettiin vielä viikonlopuksi reissuun, kun vähättelin oireitani... No paluumatka menikin sitten ambulanssissa.

En haluaisi pelotella, mutta kannattaa ottaa tämäkin vaihtoehto vakavasti, niin ei pääse tilanne turhan pitkälle. Aina vaikeampi toipua sitten.

Mulla kans tuomosta paitsi että mulla alko heti kk jälkeen alavatsakipu ja semmonen limainen verinen vuoto pari viikkoa kesti ja sitten taas uudestaan kk jälkeen sama homma.
Mulla kierukka ilmeisesti pois paikoiltaan, mutta raskaana en ole.

Toivottavasti sulla normaali raskaus kyseessä.

Yhteistyössä