Mistä tuubi housujen PÄÄLLE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Löytyiskö mistään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Löytyiskö mistään?

Vieras
Elikkäs kokeilin tuossa farkkuja, jotka ei enää oikein mahdu jalkaan. Kuten kohta ei muutkaan housut...

Tiedän että on olemassa esim belly belt, mut eikös toi tule housujen alle? Haluaisin siis löytää sellaisen (kenties trikoisen?) tuubin jonka voisi laittaa housujen päälle, niin että vetskari ja napit ym jäis piiloon tuubin alle. Eli että housut olisi auki, mutta tuubi pitäisi ne jalassa. Tuubi tulis siis jostain nivusten kohdalta aina navan yli, no miksei ei tietty vois alkaa alempaankin...? Saiskohan jostain tällaista putkea...? Vai täytyykö ommella itse?

Joo, kävin just ton kattoo, mut sehän on tarkoitettu korvaamaan lyhyeksi jääneitä paitoja, eli on tavallaan vaan korvaava välikappale... Eli jotenkin en jaksa uskoa että se olisi niin napakka että pitää housut jalassa?

Bebesissä (Kamppi) ainakin on ollut noita tuubeja. Oli tosi kätevä ja jäi käyttöön vielä raskauden jälkeenkin.

Bellybelt ei ainakaan mulla toiminut yhtään. Pönkötti tosi rumasti paidan alta, jonka taas oli oltava niin megapitkä, että takuulla peitti ruman beltin. Käyttämättä jäi ja ihmettelen, että on jonkun palkinnon saanut.

Iloista odotusta! Vahingossa lipsahdin tänne odotuspuolelle - oma tyttö on jo puolivuotias:-)

Minusta Bebesin mastutuubi ei todellakaan toimi alkuperäisen tarkoittamassa käytössä vaan on nimen omaan sopivampi ns. paitojen jatkoksi. Bebesissä masutuubeja on vain yhtä kokoa ja minulle se ainakin on niin löysä, että voisin käyttää sitä edelleenkin hameena... ;-).

Käytin jonkun aikaa vanhoja housuja niin että pidin vetskarin auki ja kiinnitin housut kuminauhavirityksellä (nappin-napinläpi). Leikkasin vahasta H&M:stä ostetusta topista yläosan pois ja vedin sen viritysten peitoksi. Näin selvisin jonkin aikaa kunnes oli aika ostaa kunnon äitiyshousuja

Mäpä kerron omasta kokemuksesta masutuubin käytöstä eli mulla on H&M:stä ostettuja tuubeja, jotka vedetään masun sekä housujen päälle (trikoisia). En mä tiedä, miten noi housut saa oikein millään pysymään jalassa, jos ovat auki kokonaan ilman että niitä hieman jollain omalla virityksellä laittaa kiinni (mulla on kuminauha laitettu napin ympärille ja sitten napinlävestä toiselta puolelta kiinni ja vetskari auki. Tuubi tippuu aivan alas ja peittää avonaisen sepaluksen. Eipä ole kukaan vielä tullut nauramaan (tai sitten eivät ole viitsineet nauraa päin naamaa), mutta tällä viritelmällä mennään niin pitkään, kunnes masu on niiiin iso, että vaihdan suoraan äippähousuihin (joka ei enää ole kaukana).

Olipahan selitys, mutta toivottavasti saat siitä jonkun käsityksen mun "repsottavasta" tyylistä *heh*

Piuku rv20

Kiitos! Tuo kuminauha viritys tuntuu tosi hyvältä ajatukselta! Vein juuri muutama viikko sitten varastoon "tavoitelaatikon", eli pieneksi jääneitä vaatteita. Sieltähän saattaisin saada operoitua itselleni tuubin just vaikka jostain paidasta.

En uskonut että plussaisimme vähään aikaan, kun vauvaa ei ollut kuulunut muutenkaan vuosiin. Ostin sitten juuri ihania vaatteita, mm. ihan älytsin ihanat farkut. Ja kuinka ollakaan: nyt ne ei sitten enää mahdu kiinni... (olivat ostettaessa juuri sopivat) Kerkesin siis pitää niitä vain noin pari kertaa. Ja koska en tiedä tulenko mahtumaan niihin enää synnytyksen jälkeenkään, niin haluaisin nyt ottaa niistä kaiken ilon irti...

Kiitti vinkeistä, saa laittaa lisääkin :o)

Parhaan saa varmasti itse tehden. Ostin äitiyshameen vötäröä varten (tein ystävälle) kangaskaupasta resoria, ja se ainakin tuntui suht napakalta tuotakin tarkoitusta ajatellen. Plus että siitä tulee sitten juuri sopivan kokoinen itselle eikä ole vaikea ommella. Eikä kalliskaan. Ja värivalikoima on varmasti isompi kuin valmiissa tuubeissa. Varmin yhdistelmä lienee silti tuo Piukun kuminauhasysteemi.

Ei masutuubin tarkoitus taida ollakkaan pitää housuja jalassa, vaan peittää paidan ja housujen väliin jäävä naku-maha, jos ei ole "äitiys" pitkiä paitoja, vaan käyttää vanhoja, korkealle nousevia toppeja... Mulla ainakin on oma tehty toiminut loistavasti tässä tarkoituksessa ja housut on kiinni tuolla kuminauha viritelmällä :-) Ne on kyllä lyömätön yhdistelmä!

Minä pätkäisin yhden vanhan topin yläosan pois (ts. narut) ja pidän sitä tuubina. Hyvää mustaa trikoota ja menee ihan mahaa myöden, niin että näyttää kuin olisi vaan kerrospukeutunut. Edullinen ratkaisu, suosittelen.

Yhteistyössä