Mistä titaaninen paistinpannu ja minkä hintaisia ne yleensä on?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
En tiiä onko yhtään sama asia, mut tahtoisin sen Swiss Diamond-pannun ja muistaakseni se on jotain 100e.. :)

Mäkin kattelin sitä anttilan verkkokaupasta, mutta ei selvinnyt oliko se nyt titaaninen vai mikä. Aika hintava kylläkin :/

Sille on omat nettisivut, googleta. Vaikuttaa tosi hyvältä, ajattelin ostaa sen korkealaitaisen. Lisäksi pinnoitteella oli älyttömän pitkä takuu.

Onkohan se pannu oikeasti titaaninen, vai olisiko vain kauppanimike sille pinnoitteelle. Eihän Toyotan Titaani-vaihtoautotkaan ole titaanista, vaan tavallisia ruostepesiä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Nanokomposiitien turvallisuudesta ihmisille väitellään kovastikin. Miksi siis hankkisi sellaisen tuotteen juuri ruoanlaittoon???

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mitään noista, mutta tätini vannoo titaanipannujen nimeen ja teflonpannut hajoaa viimeistään parin vuoden kuluttua ostopäivästä..

En tiiä onko yhtään sama asia, mut tahtoisin sen Swiss Diamond-pannun ja muistaakseni se on jotain 100e.. :)

Mäkin kattelin sitä anttilan verkkokaupasta, mutta ei selvinnyt oliko se nyt titaaninen vai mikä. Aika hintava kylläkin :/

Sille on omat nettisivut, googleta. Vaikuttaa tosi hyvältä, ajattelin ostaa sen korkealaitaisen. Lisäksi pinnoitteella oli älyttömän pitkä takuu.

No mutta, eiks ton pitäis olla timanttipaistinpannu? :)

ja siksi itse ajattelin mieluummin tuota timanttipinnoitetta, että järkikin jotenkin sanoo sen olevan kestävämpi.. onhan tuossa noita mittaustuloksia. Teflonpannuja ei ainakaan meille tuu :x

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Scanpan paistin pannut on ainakin pinnoitettu titaanilla. Mulla on sellanen ja oon tykänny kyllä.

Missä niitä myydään?

Omani ostin 30 eurolla citarin alesta. Uskoisin että esim just cittarista tai kodin ykkösestä tai jostain vastaavasta.

hmmm. En käyny linkissä edes, mutta hinnasta päätellen te olette ostamassa titaani- tai titaaniyhdistepintaisia pannuja. Onko teillä mitään käsitystä mitä sekä titaani että sen työstäminen maksaa?

Ja sitä, onko se vaarallista... No titaanioksidia Ti02 on lähes jokaisessa lääkepillerissä. Sen funktio on tehdä niistä valkoisia. Eikä reagoi MINKÄÄN kanssa, kestää 1000 astetta kuumaa... eli melko turvallista syötäväksi.

Nanokomposiitien turvallisuudesta ihmisille väitellään kovastikin. Miksi siis hankkisi sellaisen tuotteen juuri ruoanlaittoon???

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mitään noista, mutta tätini vannoo titaanipannujen nimeen ja teflonpannut hajoaa viimeistään parin vuoden kuluttua ostopäivästä..

Perskeles! Mulla on 15 vuotta vanha, koko ajan aktiivikäytössä ollut pieni teflonkattila, eikä se osoita vielä mitään uupumisen merkkejä. Hackman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Perskeles! Mulla on 15 vuotta vanha, koko ajan aktiivikäytössä ollut pieni teflonkattila, eikä se osoita vielä mitään uupumisen merkkejä. Hackman.

No mun käytössä hajoaa. Haluan sellasen joka kestää munkin käyttöä :D

Vain semmoinen firma kuin Salad Master valmistaa aitoja titaani Kattiloita ja paistin pannuja tuotteet ovat hintavia mutta niillä on myöskin elin ikäinen takuu ja ne ovat siis rosteria ja aitoa titaania jota on noin 4mm
Joku kysyi mitä on titaani niin titaani on eriottäin arvokasta metallia josta esim ydin sukellusveneet valmistetaan ja miksi niin se on kevyttä siihen ei tartu levä ja paistamisessa ei tarvitse käyttää öljyä yhtään esin kanan kanssa tai kalan maksaa hintasa takaisin noin 6vuoden aikana normaaleihin pannuihin nähden

Yhteistyössä