Mistä tietää onko vauva laskeutunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöötsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöötsi

Vieras
Odotan ensimmäistä lastani, joten edellisistä raskauksista ei ole kokemusta. Luulen ettei vauva ole (vieläkään) laskeutunut. Liikettä tuntuu tuossa kohdalla, mistä alakerran karvoitus alkaa, mutta ei alempana. Tarkoittaakohan sitä ettei vauva ole laskeutunut synnytyskanavaan? Kun monet puhuu, että tuntuu kun olisi jalkojen välissä jotain kun vauva on laskeutunut eikä minulla ole sellaista tunnetta ollenkaan.

Ei sitä välttämättä tiedä ellei kokenut ammattilainen tunnustele. Mulla oli viimeiselle neuvolakäynnille mennessä ihan pysty vatsa eikä minkäänlaisia tuntemuksia. Terkka teki sisätutkimuksen, kun oli myös kätilön koulutus ja sanoi, että vauva on ihan alhaalla.

Vauva on saattanut kyllä laskeutua jo, mutta ei kiinnittyä, kun kerran tunnet vielä liikkeitä. Miten pitkällä raskautesi on? Välttämättähän sitä kiinnittymistä ei tapahdukaan, ennen kuin juuri kun synnytys käynnistyy.

mulla vauva oli terkan mukaan laskeutunu rv 38, mutta rv 40+1 vauva olikin noussut takaisin ylöspäin ja jopa kääntynyt vähän poikittain. lopulta se laskeutu kunnolla vasta synnytyksessä rv 41.