Mistä tietää onko toiselle vain laastarisuhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinkkuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinkkuäiti

Vieras
Olen nyt vähän aikaa tapaillut miestä joka on eronnut loppuvuodesta. Yritän hillitä itseäni, että pitäisi pääni kylmänä mutta vaikeaa se on koska mä ihastun helposti niin palavasti. Lisävaikeuksia tuottaa miehen viestit joissa kirjoittaa kulta jne.

Olen saanut ihan tarpeeksi monta kertaa siipeeni enkä jaksaisi enää yhtäkään pettymystä, sen takia onkin mennyt pari vuotta ilman minkäänlaisia miesjuttuja. Tapailemani miehen erosta tosiaan vain parisen kuukautta eli todella lyhyt aika. Mies itse sanoo kuitenkin miettineensä eroa vuoden ennen kuin ilmoitti haluavansa eron. Vaimo ei olisi halunnut erota, mutta mies ei enää jaksanut vaikeaa suhdetta ja kontrolloivaa vaimoa. Toki mulla siis vain miehen versio asiasta, mutta ei tuosta vanhasta suhteesta oli kauhean paljon puhuttu.

Pelkään, että joudun taas pettymään. Jos olenkin miehelle vain laastarisuhde? Se kyllä tuntuisi vain niin uskomattomalta koska mies tuntuu niin ihastuneelta muhun. Ehkä pitää vain ottaa asia puheeksi. Jotakin omia kolhujani olen miehelle kertonut.

Mä en halua olla laastari enkä pelkkä seksisuhde. Teini-ikäiselle tyttärelleen mies on jo kertonut musta kun tytär oli kysynyt onko joku nainen kun pitää koko ajan tekstareita lähettää.

Jos mies puhuu koko ajan exästään, niin olisin huolissani. Muutenkin kyllä sen huomaa, jos mies todella haluaa sinut. En usko, että hän jättäisi sitä epäilyksen varaan. Jos mies ei panosta suhteeseen, olisin siis myöskin huolissani.

[QUOTE="vieras123";29485702]Jos mies puhuu koko ajan exästään, niin olisin huolissani. Muutenkin kyllä sen huomaa, jos mies todella haluaa sinut. En usko, että hän jättäisi sitä epäilyksen varaan. Jos mies ei panosta suhteeseen, olisin siis myöskin huolissani.[/QUOTE]

Ei puhu exästään koko ajan, itseasiassa exästä on puhuttu aika vähän. Sen verran olen kuitenkin tajunnut, että saan varmaan exän vihat niskaani. Mä tiedän sen naisen jollakin tavalla ja hän on kyllä jotenkin luotaan työntävän oloinen. Siis sellainen kuva hänestä on tullut jo aikoja sitten.

[QUOTE="mielipide";29485710]Jos pari kuukautta sitten eronnut entisestä naisesta ja nyt jo sua sanoo kullaksi niin liian nopeeta touhua.[/QUOTE]

No se tässä vähän mietityttääkin. Pitää ilmeisesti olla rohkea ja ottaa asia puheeksi, että tulee miehelle selväksi etten halua olla mikään korvike.

En lähtisi itse ikinä tuollaiseen kuvioon mukaan. Etenkään jos siihen liittyy lapsia. Mies ei todellakaan ole selvittänyt vielä itsensä kanssa edellisen suhteen päättymistä. Saati että olisi opetellut elämään yksin. Vähintään 1,5-2 vuotta erosta, niin voisin harkita. Sinulla on todella suuri riskiä päätyä laastariksi, mies tuskin tajuaa sitä itsekään. Juoksisin kovaa karkuun.

Mites miten mie eronneena miehenä tiedän onko mulla nyt laastarisuhde? Itseltäni tuntuu vain mukavalta kun on joku tärkeä ihminen elämässäni. Eronnut olen noin puolivuotta sitten, enkö olisi saanut mennä ihastumaan tähän naiseen? Anteeksi en tiennyt aikarajoista.. Tosin en edes ketään etsinyt ja tuntui ettei edes kiinnosta mutta tämä sattui vain näin käymään..

Ja siis ei ole vi**uilu viesti vaan ihan oikeasti kysyn?? Kun en minä ainakaan ole (tietääkseni) nyt missään laastarisuhteessa vaikka en olekkaan ollut yksin 1,5 vuotta. Välissä tuntuu että kaikki muut tietää helvetin paljon paremmin mitä minä ajattelen ja teen.

En neuvoisi ap:ta juoksemaan lujaa ja pitkälle vaan ottamaan selvää mitä siitä seuraa. Ties vaikka olisi laastarisuhteen tilalta vaikka rakkaussuhde tulossa tyrkylle.

Tuntuu että nää laastarisuhteet koskee vain naisia. Jos mies haluaa jonkun ns. laastarisuhteen niin se on sitten panosuhde vaan. Silloin ei aleta liikaa hempeilemään. Eikä todellakaan aleta julistaa rakkautta tai edes kullitella muuten kuin sängyssä :D

Jos toisen suhde on päättynyt hiljattain, kuten muutamaa kuukautta aiemmin, tai vuosien/vuosikymmenten liiton päättymisestä on kulunut alle 2 vuotta, voi olla melko varma että kyseessä on laastarisuhden.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29485637:
Jos mies on se joka oli alunperin halunnut erota niin ei kai hän edes tarvitse laastarisuhdetta.

Pötyä. Oma exäni halusi palavasti erota uuden ihastuksensa takia. Oltiin yhdessä 15 vuotta. Sen jälkeen hänellä oli useampi laastarisuhde seuraavien vuosien aikana, kunnes lopulta vakiintui 10 vuotta eron jälkeen. Itselläni oli noin kolmen vuoden ajan eron jälkeen laastarisuhteita. Ei niitä itse osannut ajatella laastarisuhteuksi, vaan ainakin joistakin niistä kuvitteli että olisi voinut tulla jotain. Ei vain voinut, koska entinen painoi päälle. Uudet kumppanit eivät voineet sietää eron tuskissa kärvistelyä ja sitä että exään oli vielä tunteita.

Jos toisen suhde on päättynyt hiljattain, kuten muutamaa kuukautta aiemmin, tai vuosien/vuosikymmenten liiton päättymisestä on kulunut alle 2 vuotta, voi olla melko varma että kyseessä on laastarisuhden.

Ei voi yleistää noin. Kyllä mä tiedän montakin ihmistä jotka ovat aloittaneet uuden suhteen reilusti alle kahden vuoden päästä ja tämä uusi suhde on kestänyt vuosia. Ei se silloin ole laastarisuhde. Ei laastarisuhteessa mennä kihloihin, naimisiin ja saada lapsia. Eräskin mies aloitti uuden suhteen kahden kuukauden päästä erosta ja nyt 10 vuotta myöhemmin pariskunta on edelleen yhdessä.

Pötyä. Oma exäni halusi palavasti erota uuden ihastuksensa takia. Oltiin yhdessä 15 vuotta. Sen jälkeen hänellä oli useampi laastarisuhde seuraavien vuosien aikana, kunnes lopulta vakiintui 10 vuotta eron jälkeen. Itselläni oli noin kolmen vuoden ajan eron jälkeen laastarisuhteita. Ei niitä itse osannut ajatella laastarisuhteuksi, vaan ainakin joistakin niistä kuvitteli että olisi voinut tulla jotain. Ei vain voinut, koska entinen painoi päälle. Uudet kumppanit eivät voineet sietää eron tuskissa kärvistelyä ja sitä että exään oli vielä tunteita.

Teillä oli noin, mutta ei kaikilla. Itse olen pitkästä suhteesta eronneena kyllä seurustellut muutaman kerran lyhyesti, mutta niihin eroihin ei ole syynä ollut se että entinen painoi päälle. Kyse oli siitä, että nämä miehet eivät vain olleet niitä ns. oikeita, ei kemiat pelanneet tarpeeksi yhteen ja miehet tuntuivat kaverilta. Miten entinen olisi voinut painaa päälle kun mulla ei ollut enää minkäänlaisia tunteita exää kohtaan enkä kärvistellyt eron tuskissa, ne tuskat oli käyty aikoja sitten jo läpi.

Mun mielestä sulla on nyt vähän hassut ja yleistävät ajatukset omien kokemustesi takia.

[QUOTE="a p";29487169]Teillä oli noin, mutta ei kaikilla. Itse olen pitkästä suhteesta eronneena kyllä seurustellut muutaman kerran lyhyesti, mutta niihin eroihin ei ole syynä ollut se että entinen painoi päälle. Kyse oli siitä, että nämä miehet eivät vain olleet niitä ns. oikeita, ei kemiat pelanneet tarpeeksi yhteen ja miehet tuntuivat kaverilta. Miten entinen olisi voinut painaa päälle kun mulla ei ollut enää minkäänlaisia tunteita exää kohtaan enkä kärvistellyt eron tuskissa, ne tuskat oli käyty aikoja sitten jo läpi.

Mun mielestä sulla on nyt vähän hassut ja yleistävät ajatukset omien kokemustesi takia.[/QUOTE]

Sinullakin on siis ollut laastarisuhteita, mutta et vain myönnä sitä itsellesi...

Sinullakin on siis ollut laastarisuhteita, mutta et vain myönnä sitä itsellesi...

No ei ole ollut. Mähän selitin jo, että mitään tunteita exää kohtaan ei ollut eikä ollut mitään eron tuomia tuskia enää olemassa. Ei se silloin ole mikään laastarisuhde. Vai onko muka kaikki lyhyemmät suhteet muka aina laastarisuhteita? Ei tietenkään ole vaan kyse on vain siitä, että homma ei toiminut.

Mun elämäni ensimmäinen seurustelusuhde kesti puoli vuotta. Oliko sekin muka laastarisuhde :laugh: :D Mitähän siinä laastaroitiin kun kyse ekasta seurustelusta...

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;29487313:
Mitä vikaa laastarisuhteessa? Otat kermat kakun päältä ja kun alkaa rassaamaan nii sanot että kiitos hei.

Mä haluan oikean parisuhteen enkä vain toimia jollekin korvikkeena. En halua taas satuttaa itseäni. Mä olen liian tunteellinen ihminen olemaan niin toisen kanssa, että mä olen hänelle vain jokin paikkaava suhde jonka jälkeen jatketaan eteenpäin ja mä jään sitten nuolemaan haavojani. En mä ole mikään lelu joka voidaan heittää syrjään kun ei enää kiinnosta leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29487317:
Ai ny mä tajusin, eli eron jälkeen kaikki suhteet koko loppu elämän ovat laastarisuhteita. Mut mistä se alkaa? Alkaako se ekan suhteen jälkeen vai vasta sitten, kun on ollu ihan naimisissa vai mitä?

Entä jos ei ole ollut ikinä naimisissa. :D

Ei kait tuota voi tosiaan tietää, voittehan tietty keskustella siitä mitä mies ajattelee suhteestanne. Enempi olisin ehkä itse huolissani siitä millanen säätö sen ex puolison kanssa vielä tulee. Jos mies oli se joka halusi erota ja nainen on sellainen joka todennäköisesti aiheuttaa hankaluuksia, saattaa tulla pitkiäkin ongelmia hänestä. Mieti suhdettanne kokonaisuutena onko siinä sellainen tulevaisuus, jonka haluat?

[QUOTE="Myy";29487355]Ei kait tuota voi tosiaan tietää, voittehan tietty keskustella siitä mitä mies ajattelee suhteestanne. Enempi olisin ehkä itse huolissani siitä millanen säätö sen ex puolison kanssa vielä tulee. Jos mies oli se joka halusi erota ja nainen on sellainen joka todennäköisesti aiheuttaa hankaluuksia, saattaa tulla pitkiäkin ongelmia hänestä. Mieti suhdettanne kokonaisuutena onko siinä sellainen tulevaisuus, jonka haluat?[/QUOTE]

Mä yritän pitää päätäni ja tunteitani viileänä, mutta kun tahtoo ajatukset jo karata kaikkeen ihanaan mitä tulevaisuus voisi tuoda... Pidän miehestä todella paljon ja hän on pitkästä aikaa asiallinen ja rehelliseltä vaikuttava mies. Edellinen seurustelukumppani kun paljastui pettäjäksi ja hyvin nopeasti selvisi miehen todellinen luonne muutenkin koska käytös aikamoista.

Yhteistyössä