Mistä tietää jos vauva kuollut mahaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan mietin

Vieras
Jos ei vuotoja tai kipuja lasketa, niin mistä tietää että vauva on menehtynyt?
Muuttuuko maha jotenkin erilaiseksi tai erituntuiseksi kuin raskaudessa normaalisti?
Raskaana siis olen ja tämmösiä aikani kuluksi pohdin kun ei muutakaan tekemistä ole...

Ei välttämättä tiedäkään, kuten en minäkään tiennyt :( Vauva oli ollut useamman viikon jo kuolleena.
Tietty jos on liikkeet tuntenut hyvin ja sit ne katoaa, niin niistä toki voi päätellä.

Sinulla ei ilmeisesti kuitenkaan oikeasti ole tuollainen pelko tällä hetkellä?
Itse kuitenkin hankin kotidopplerin, jolla sain kuunneltua vauvan sydänäänet aina kun mahassa oli turhan hiljaista.

Ei välttämättä mistään.

Meillä esikoinen lopetti liikkumisen yhtäkkiä rv35 ja ultrassa nähtiin että oli kääntynyt perätilaan. Sen jälkeen liikkeitä tuli hyvä jos se pari päivässä, eli niiden loppumista ei olisi edes huomannut sen enempää. rv37 kääntöyrityksessä sitten päädyttiin kiireelliseen sektioon istukan ongelmien takia, seuraavaan päivään vauva ei olisi enää hengissä selvinnyt. Enkä varmatsi olisi siinä vaiheessakaan huomannut mitään.

Niin kuin ei huomannut "kohtalotoverikaan" jonka vauva menehtyi kohtuun noilla viikoilla. Vasta neuvolassa huomattiin ettei sydänääniä löytynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nuo liikkeet on toki yks.
Mietin vaan että meneekö kohtu jotenkin pehmeämmäksi kun sieltä häviää elämä...

(joo on mullakin ajatukset...)

Mulla huomattiin rakenneultrassa, että vauva oli menehtynyt.Mitään oireita ei ollut.

Kuumimmat

Yhteistyössä