Mistä tietää, että vauva 5,5 kk saa tarpeeksi maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatushka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maatushka

Jäsen
04.05.2011
387
0
16
Vauva syö rintamaitoa aamulla ennen puoltapäivää, sen jälkeen annan sosetta ja puuroa, joka tehty veteen. Iltapäivällä kahden aikaan suunnilleen imetän, viiden aikaan annetaan vihannessosetta ja maitoa ruuan päälle ja sitten kasin aikaan Muksun velliä (peruna-porkkana tai maissi jne.). Yöllä herää 2-3 kertaa syömään.

Nyt aloin miettiä, kun nuo imetyskerrat ovat aika lyhyitä aikä vauva aina suostu edes syömään rintaa edes noiden soseiden välillä, että saako tarpeeksi maitoa. Mistä mä tiedän paljon sitä maitoa se imee tissistä kun ei siinä oo mitään mittaa? :)

Jos vauva saa rintaa aina kun tuntuu olevan sitä vailla, niin en olisi huolissani. :) Sitten tietty sekin, että tuleeko pissavaippoja tarpeeksi päivän aikana, onko vauva tyytyväinen ja virkeä, kasvaako hyvin jne.

Pissavaippoja ei oo kyl mun mielestä tullu tarpeeks... :( Pitääkin alkaa antaa eka rintaa ja vasta sitten sosetta. Virkeä on ja pari viikkoa sitten neuvolassa kasvu oli hienoa ja paino nousee kohisten, joten en silloin osannut edes kysyä mitään, mutta nyt viikko sitten aloin murehtia tätä.

Mun mielestä noita varsinaisia ruokakertoja on todella paljon, että ei ihme jos vauva ei halua niiden välillä syödä rintaa, jos masu on täynnä. Mitä annat ruuan kanssa juoda? Koska ilmeisesti kyse on siitä saako vauva nesteitä tarpeeksi?

Mietin joskus samaa meidän nuorimman tytön kohdalla ja aloinkin imettämään ennen soseen antamista. Näin vauva täytti kunnolla masua ensin maidolla ja perään annoin soseen. Kunnolla märkiä vaippoja pitää tulla ainakin 5kpl/vrk :)

Annan soseiden jälkeen tissiä, mutta joskus syö hanakastikin ja joskus taas ei huoli ollenkaan. Pitää varmaan antaa tissiä ennen sosetta ja sit vaan maisteluks noita kiinteitä. Ollaan neljän kuukauden iässä alotettu noi soseet ja oon vielä vähän hakusessa niiden kanssa...

Yhteistyössä