Mistä tietää, että suurin osa lihavista oikeesti syö enempi kuin laihat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt nurinaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt nurinaan

Vieras
Esim. siitä, että raskauden aikana ylipainoisilla on enemmän sokeriongelmia kuin hoikilla. Jos syö paljon sokeria, arvotkin nousee. Moni ylipainoinen vaan väittää, että syö terveellisesti ja vähän. Silti vaan kilot kertyy... Sairaudet tietenkin erikseen.

Mulla tietää ainakin siitä että mä olen lihava ja kerron ihan suoraan että syön ihan hemmetisti. Ihan syömällä siis kerännyt kaikki kiloni.

Mutta toisin kuin sä ap väität, niin mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia sokereiden kanssa raskausaikana. Itse asiassa mulle sanottiin että harvalla hoikalla on niin hyvät arvot kuin mulla :saint:

Voi ihanaa kun taas meitä isomman kokisia mollataan. Voi tsiisus tätä ikuisuus aihetta |O Keksikää nyt jotain muuta, haukkukaa vaikka laihat kuikeloiksi välillä. Joo sori tää purkaus, mutta nää vaan nyt on niin loppuunkuluneita aihetia, siis kaikki mikä liittyy läskeihin, lihaviin, tuhteisin, pullukoihin, XL kokoisiin jne... Minä syön oikeesti 1200kcl päivässä, olen reippaasti ylipainoinen, liikun, ei ole sokeriongelmia, aineenvaihdunnan häiriö tosin ja elimistö kerää valtavasti nestettä. Mulla siis diagnosoitu sairaus ja siksi olen kaikkien silmissä läski. Mut moni muu kokoiseni voi olla iso mistä tahansa muusta syystä. Vaikka syö terveellisesti, mutta ei liiku riittävästi (omasta mielstään moni voi liikku paljon, vaikka askelmittari kertoisikin toista) niin siinähän se syy jo sit onkin. Lihavuuteen on varmaan monen monituista syytä. Mut ei se meidän isojen mollaus täällä palstalla ainakaan ketään auta.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mutta toisin kuin sä ap väität, niin mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia sokereiden kanssa raskausaikana. Itse asiassa mulle sanottiin että harvalla hoikalla on niin hyvät arvot kuin mulla :saint:

En mä mitään väitä. Kirjoitin, että ylipainoisilla on enemmän sokeriongelmia kuin hoikilla. Se on totta. Enhän mä sun sokereita voi tietää, kun en tunne koko ihmistä. Hienoa, että sun sokeriarvot on kunnossa.

Mullakaan ei ollu sokereiden kanssa ongelmia raskausaikana. Syön ajoittain enemmän ku tartteis, välillä vähemmän ku pitäs. Riippuu ihan siitä miten maistuu.

Mulla paino nousee herkästi, jos en saa riittävästi lepoa. Väsymys siis altistaa lihomiselle vaikka mitä tekis. Tosin sillon makeetakin tekee enempi mieli, joten sit tulee vielä herkemmin. Oon onnistunu pudottaan painoa väsymyksestä huolimatta, mut se oli työn ja tuskan takana... Söin varmaan liiankin vähän, kun tuli heti pari kiloa takas, vaikka en herkutellu enempää tai suurentanu ratkasevasti annoksia.

Yksilöllistä. Ei voi suoraan yleistää, mut monien kohdalla pitää varmaan hyvinkin paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Voi ihanaa kun taas meitä isomman kokisia mollataan. Voi tsiisus tätä ikuisuus aihetta |O Keksikää nyt jotain muuta, haukkukaa vaikka laihat kuikeloiksi välillä. Joo sori tää purkaus, mutta nää vaan nyt on niin loppuunkuluneita aihetia, siis kaikki mikä liittyy läskeihin, lihaviin, tuhteisin, pullukoihin, XL kokoisiin jne... Minä syön oikeesti 1200kcl päivässä, olen reippaasti ylipainoinen, liikun, ei ole sokeriongelmia, aineenvaihdunnan häiriö tosin ja elimistö kerää valtavasti nestettä. Mulla siis diagnosoitu sairaus ja siksi olen kaikkien silmissä läski. Mut moni muu kokoiseni voi olla iso mistä tahansa muusta syystä. Vaikka syö terveellisesti, mutta ei liiku riittävästi (omasta mielstään moni voi liikku paljon, vaikka askelmittari kertoisikin toista) niin siinähän se syy jo sit onkin. Lihavuuteen on varmaan monen monituista syytä. Mut ei se meidän isojen mollaus täällä palstalla ainakaan ketään auta.

Kirjoitin, että sairaudet toki erikseen.

Enkä mä tarkoita ketään mollata. Musta pyöreys sopii joillekin naisille tosi hyvin. Ovat kauniin naisellisia.

Sitten on paljon niitä, jotka ruikuttavat, että haluavat hoikaksi, mutta ei onnistu, vaikka olevinaan syövät terveellisesti ja vähän. Sitten kahvilla vedetään viineriä napaan ja illalliseksi syödään meetvurstipitsaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:

Kerrotko vähä enempi tosta nesteen kerääntymisestä?itselläni epäilen kans..miten sitä aletaan tutkimaan ja mitä siitä seuraa?

mä taas oon ylipainoinen, mutta en oikeastaan syö mitään ja liikun ihan älyttömästi. Mun elimistö käy säästöliekillä ja siksi kaikki kertyy ja mitään ei pala, jos nyt joskus erehdyn syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt nurinaan:
Esim. siitä, että raskauden aikana ylipainoisilla on enemmän sokeriongelmia kuin hoikilla. Jos syö paljon sokeria, arvotkin nousee. Moni ylipainoinen vaan väittää, että syö terveellisesti ja vähän. Silti vaan kilot kertyy... Sairaudet tietenkin erikseen.

Ei sitä tiedäkään, voi syödä jonkun 2800 nainen joka ei tee mitään ja lihoo sillä ylimääräisellä energialla.

nojaa, mulla ainakin on kiva kierre päällä. Syön murheeseen, stressiin, aina kaikissa ongelmatilanteissa .... Talvella sitten näitä riitti, kiireinen projekti, miehen työttömyys, miehen masennus, pojan pinnailut koulusta, läksyjen vääntötaistelut - ei omaa aikaa mihinkään harrastuksiin tai kivaan. Niimpä minä sitten herkuttelin. Ja onnistuin talven aikana keräämään 10 lisäkiloa. Nepä ei sitten hievahdakkaan vaikka tällä hetkellä syön todellakin siten, että painon pitäisi pudota. Mutta liikuntaa en kykenekään harrastamaan - kantapää on mielettömän kipeä, eli kaikki lajit, jossa kantapäälle pitäisi astua, varata jne. ovatkin poissa luvuista, ja töissä taas uusi stressi kierros päällä. Eikä sille kantapäällekään se ylipaino hyvää tee. Lääkäriltä kyselin jo lääkkeitä, mutta verenpaine on stressin takia nyt niin pilvissä, ettei laihdutuslääkkeitä voi käyttää. Joten ei auta kuin yrittää - sillä ruokavaliolla. Ei ole helppoa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mä taas oon ylipainoinen, mutta en oikeastaan syö mitään ja liikun ihan älyttömästi. Mun elimistö käy säästöliekillä ja siksi kaikki kertyy ja mitään ei pala, jos nyt joskus erehdyn syömään.

Tämä monella onkin ongelmana. Säännölliset ateriat vois auttaa paljon asiaa.
Aineenvaihdunta on yksi asia, mikä vaikuttaa.

Mitenkäs tällainen, exäni on melkein sairaalloisen laiha. Hän syö vähintään kahdesti viikossa pikaruokaa, karkkia vähintään pussi päivässä, sipsejä pussillinen joka toinen päivä, cokista 1,5l per päivä, on siitä colasta riippuvainenkin, aamiaisen jättää väliin, mutta muuten syö ihan normaali lounaan ja päivällisen, ei ole harrastanut säännöllisesti mitään liikuntaa sitten ala-asteen, joskus saattaa jotain lentopalloa käydä lätkimässä, ajelee lyhyetkin matkat autolla. Mutta silti on erittäin hoikka, jonkun verran lihaksia. Taitaa paskoa kaiken ruuan sulamattomana pois.

Tunnen montakin lihavaa ihmistä, kenellä on paljon terveellisemmät elämäntavat. Joskus vikaa on geeneissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Mulle sanottiin ihan samoin ja ne rajat on raskaana oleville tiukemmat kuin ei-raskaana oleville :saint:

t. läski ilman mitään vaivoja :D