M
minä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voisko:Alkuperäinen kirjoittaja mami:lapsella on hyvä olla pph:lla?
Oma lapsemme ei millään aamulla lähtisi pph:lle ja siitä käydään kauhea sota joka aamu. Kertoo, että täti vain huutaa hänelle ja hän ei saa ruokaa niin paljon kuin haluaisi tai täti pakottaa syömään sellaistakin mistä ei pidä ja oksennus meinaa tulla.
Tyttö on ollut vuoden pph:lla ja on nyt siis 4v. Täti vaikuttaa ihan mukavalta noin 50v. tädiltä ja päivät hänen mielestään menevät aivan hyvin. Syö kuulemma hyvin.
Itseäni huolettaa sillä tyttöni ei yleensä valehtele ja on joskus äärimmäisen nälkäinen kotiin tultaessa. Pari kertaa on pissannut housuunkin päivän aikana ja tyttö ollut kuiva jo sentään 2 vuotta! Tuo aamuinen vastahankoisuus varsinkin pistää miettimään, että ovatko asiat hyvin...
Mitä voisin tehdä? Voiko nämä olla vaan tytön höpötyksiä?
Voisko olla niin, että tuo pph täti tekee ruokaa, joka ei sinun lapselle ole mieleen ja panee tytön kuriin, että on syötävä sitä mitä on tarjolla. En usko että ilkeyttään, muttei vaan ehdi kaikille erikseen tehdä ruokaa. Epäilen ettei tädissä varsineisesti ole mitään vikaa, kemiat ei vaan passaa. 4v voi olla hyvin hmakas hoidossakin ja uskaltaa uhmailla, jos ei muuten niin housuun pissaamalla. Ihan heti en ottais lasta pois pph:sta Voisit kuitenkin ihmetellä ja kysellä pphlta itseltään, mistä mahtaa johtua.
Mä voisin olla samoilla linjoilla. Ei se pph välttämättä paha ole, mutta entä ne kaverisuhteet siellä hoitopaikassa? Onko lapsella kavereita vai ovatko kaikki pienempiä kuin itse? Sekin vaikuttaa paljon siihen miten lapsi hoidossa viihtyy.
Tuo nälkä-asia: lapsi voi syödä nirsosti ja ei ehkä tykkää kaikesta mitä hoitopaikassa tarjotaan. Saattaa poiketa paljonkin kodin ruoasta. Meillä ainakin on 5v. tosi nirso lapsi, joka tulee monesti päiväkodista hyvin nälkäisenä...
Ja pissaaminen voi olla uhmaa. Meidän neiti ainakin osasi kotona (ja hoidossakin) uhmata tekemällä TAHALLAAN pissat housuun, mutta se tapa kitkeytyi onneksi nopeasti pois.
Mutta juttele ihmeessä pph:n kanssa ja sopikaa miten voitte lapsen päivää helpottaa. Jos se ei auta niin tarvitaan pph:n esimies mukaan keskusteluun.
Ei kannata heti maalata piruja seinille ennenkuin asiat ovat aikuisten oikeesti selvitetty PUHUMALLA