Mista tietaa etta on rakastunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekaisintunteista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekaisintunteista

Vieras
Olen seurustellut viimeiset 5 kuukautta eraan miehen kanssa ja valitan ja tykkaan ja ehka voisin sanoa jopa rakastavanikin, mutta en tieda olenko todella rakastunut haneen?

Viihdyn ja nautin hanen seurassaan. Tunnen oloni erittain rakastetuksi ja turvalliseksi hanen seurassaan. Han periaatteessa tayttaa kaikki miehelta odottamani kriteeritkin viela ja tuntuu tosiaan silta, etta ihan kuin olisi lotossa voittanut, kun asiaa ajattelee jarjen kanssa. Hanen kanssaan ymmarramme toisiamme erinomaisesti, keskustelemme kaikesta maan ja taivaan valilla, han hyvaksyy lapseni erinomaisesti ja tekee kaikkensa meidan eteen, jotta meidan olisi hyva olla.

Viimeisten kuukausien aikana olemme olleet kaiken vapaa-ajan yhdessa. Olen 36-vuotias ja erittain itsenainen nainen ja olen tottunut siihen etta minulla on sata rautaa tulessa samaan aikaan. Huomaan kaipaavani niita muita juttuja elamaani jotka ovat viime kuukausien ajan jaanyt paitsioon. Han jaa aina kaipaamaan minua ja odottaa hullun lailla jalleen nakemistamme, mutta minulla on ihan hyva olla ilman hantakin. En ehdi rastitoiden takia edes pohtimaan hanta sen enempaa kun ei ole aikaa. Olen viime aikoina tuntenut olevani vasynyt kaikkeen tai moneen asiaan elamassani; on ollut laheisen kuoleman vuoksi surua, en ole viettanyt edes lomaa melkein kahteen vuoteen, olen yksinhuoltaja aiti, joka pyorittaa arjen yksin ja samalla olen viela yksityisyrittajakin.

Meille tuli nyt alku viikosta ongelmia, kun mies ei tajua miksi haluamme viettaa kaksi yota perakkain kotona lapseni kanssa. Minua kertakaikkiaan rupesi ahdistamaan oman ajan puute ja sitten se, etta tunnen syyllisyytta siita, etta en jaksa tai halua olla koko aikaa hanen kanssaan. Sanoin ettei tasta tule mitaan.

Nyt on kulunut kolme paivaa tuosta. Eilinen oli kertakaikkiaan karmea paiva, oli huutava ikava hanta, mutta samalla sellainen raivoisa olo, etta ihan kuin mulla ei olisi oikeutta omaan aikaan ja tilaan tai etta pitaisi selittaa miksi haluan olla yksin. Tanaan olen jo tehnyt listan asioista siis negatiivisista ja positiivisista ja onhan se positiivinen lista tosi paljon pidempi. Ja taas huomaan kaipaavani hanta. Monesti olen jo ollut kaivamassa puhelinta etta edes lahetan viestin, etta kylla ma palaan, ala huoli. No en ole sita kuitenkaan tehnyt.

Mista kummasta saan selville olenko ihan oikeasti rakastunut haneen vai onko tama jotain muuta? Sanoin hanelle tarvitsevani omaa aikaa meditoida kaikkea. Valilla tulee tunne, etta ei tama ole minua varten ja sitten taas valilla tuntuu, etta tuohan se on se elamani mies. En ota itsekaan selvaa itsestani.

En tieda kuvittelenko vaan, ettei sita enaa tassa iassa paljon kokeneena rakastu samalla tavalla kuin joskus silloin nuorempana ja senkin periaatteessa luulen olleen enemman ihastumista kuin rakastumista. Vai onko se vaan niin, etta en ole rakastunut haneen, ja etta se on jarki, joka sanoo etta tuossahan se on ja siksi vain luulen kaipaavani hanta.

Ehkäpä hyvinkin olet rakastunut - minusta oleellisempi kysymys on, sovitteko te toisillenne? Kuulostat paljon itsenäisemmältä kuin miehesi ja ymmärrän kyllä oman tilan tunteen. Ahdistus siitä että koet joutuvasi selittelemään sitä ettet anna miehelle 100% ajastasi voi helposti hukuttaa positiivisemmat tunteet. Sinuna keskustelisin asiasta vielä miehen kanssa. Ehkäpä hän ei vain ole tajunnut että tarvitset tilaa tehdä muutakin tai on kommunikoinut asiasta väärin (esim. uskoo että sisimmässäsi haluat hänen ehdottavan yhteistä tekemistä joka päivälle) tai on vain eri rakastumisvaiheessa: useinhan pariskunnassa toinen on vielä symbioosivaiheessa kun toinen ottaa ensi repäisyn takaisin itsenäisempään elämiseen. Se luo ristiriitoja mutta ratkeaa usein ajan kanssa. Eihän kukaan voi elää elämäänsä loppuun asti siamilaisina kaksosina viettäen kaiken ajan yhdessä :)

Sinun elämäsi on täynnä ja tunnet, että et voi enää velvollisuudentunteesta miellyttää miestä. Intensiivinen seurustelu väsyttää sinua, koska se tulee kaiken kiireen päälle.
Jos et saa olla omassa muotissasi tai sinua painostetaan, niin sinä ahdistut. Jos mies ei tajua tilantarvettasi, niin aika vaikea on moneen suuntaan kumartaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sekaisintunteista:
Olen seurustellut viimeiset 5 kuukautta eraan miehen kanssa ja valitan ja tykkaan ja ehka voisin sanoa jopa rakastavanikin, mutta en tieda olenko todella rakastunut haneen?

Viihdyn ja nautin hanen seurassaan. Tunnen oloni erittain rakastetuksi ja turvalliseksi hanen seurassaan. Han periaatteessa tayttaa kaikki miehelta odottamani kriteeritkin viela ja tuntuu tosiaan silta, etta ihan kuin olisi lotossa voittanut, kun asiaa ajattelee jarjen kanssa. Hanen kanssaan ymmarramme toisiamme erinomaisesti, keskustelemme kaikesta maan ja taivaan valilla, han hyvaksyy lapseni erinomaisesti ja tekee kaikkensa meidan eteen, jotta meidan olisi hyva olla.

Viimeisten kuukausien aikana olemme olleet kaiken vapaa-ajan yhdessa. Olen 36-vuotias ja erittain itsenainen nainen ja olen tottunut siihen etta minulla on sata rautaa tulessa samaan aikaan. Huomaan kaipaavani niita muita juttuja elamaani jotka ovat viime kuukausien ajan jaanyt paitsioon. Han jaa aina kaipaamaan minua ja odottaa hullun lailla jalleen nakemistamme, mutta minulla on ihan hyva olla ilman hantakin. En ehdi rastitoiden takia edes pohtimaan hanta sen enempaa kun ei ole aikaa. Olen viime aikoina tuntenut olevani vasynyt kaikkeen tai moneen asiaan elamassani; on ollut laheisen kuoleman vuoksi surua, en ole viettanyt edes lomaa melkein kahteen vuoteen, olen yksinhuoltaja aiti, joka pyorittaa arjen yksin ja samalla olen viela yksityisyrittajakin.

Meille tuli nyt alku viikosta ongelmia, kun mies ei tajua miksi haluamme viettaa kaksi yota perakkain kotona lapseni kanssa. Minua kertakaikkiaan rupesi ahdistamaan oman ajan puute ja sitten se, etta tunnen syyllisyytta siita, etta en jaksa tai halua olla koko aikaa hanen kanssaan. Sanoin ettei tasta tule mitaan.

Nyt on kulunut kolme paivaa tuosta. Eilinen oli kertakaikkiaan karmea paiva, oli huutava ikava hanta, mutta samalla sellainen raivoisa olo, etta ihan kuin mulla ei olisi oikeutta omaan aikaan ja tilaan tai etta pitaisi selittaa miksi haluan olla yksin. Tanaan olen jo tehnyt listan asioista siis negatiivisista ja positiivisista ja onhan se positiivinen lista tosi paljon pidempi. Ja taas huomaan kaipaavani hanta. Monesti olen jo ollut kaivamassa puhelinta etta edes lahetan viestin, etta kylla ma palaan, ala huoli. No en ole sita kuitenkaan tehnyt.

Mista kummasta saan selville olenko ihan oikeasti rakastunut haneen vai onko tama jotain muuta? Sanoin hanelle tarvitsevani omaa aikaa meditoida kaikkea. Valilla tulee tunne, etta ei tama ole minua varten ja sitten taas valilla tuntuu, etta tuohan se on se elamani mies. En ota itsekaan selvaa itsestani.

En tieda kuvittelenko vaan, ettei sita enaa tassa iassa paljon kokeneena rakastu samalla tavalla kuin joskus silloin nuorempana ja senkin periaatteessa luulen olleen enemman ihastumista kuin rakastumista. Vai onko se vaan niin, etta en ole rakastunut haneen, ja etta se on jarki, joka sanoo etta tuossahan se on ja siksi vain luulen kaipaavani hanta. [/quote.]

Alkuperäinen kirjoittaja pöh!:
Hei! olen samaa mieltä ei kukaan jaksa lukea liian pitkiä kirjoituksia. BUOH! ;=D

Jaa, ole sinä vaan samaa mieltä.
Et voi kuitenkaan yleistää tuolla tavalla: "ei kukaan.." tai "kaikki..."
Luulisi sen verran ymmärtävän.

Itse yrittäisin tilanteessasi rauhallisesti selittää että tarvitset omaa aikaa, mutta että se ei mitenkään tarkoita ettetkö halua kyseistä miestä. Jos siis asia on näin. Kerro hänelle että sinullakin on ollut ikävä, keskustele asiasta.

Minulla on aivan sama ongelma. Alan myös epäilemään että olenko ollenkaan rakastunut.. mies on varmaan lähes kaikkea sitä mitä toivonut, ikävöi minua eikä kestäisi olla yhtään erossa. Suhde on ajautunut siihen tilanteeseen että olen (näköjään?) muuttamassa miehen luo. Hän on pitkin kevättä odotellut että jokos muuttaisin. Ja toisaalta se tuntuukin luonnolliselta, koska olen käytännössä oleillut hänen luonaan puolisen vuotta.
Kovasti kuitenkin onnistun epäilemään että onko hän kuitenkaan se ns. elämäni mies. Olo on ihan mukava hänen kanssaan. Tietynlainen intohimottomuus häiritsee. En ole missään vaiheessa ollut ihastunut hänen ulkomuotoonsa, sisin on se sykähdyttävämpi ja tietysti tärkein. Joskus vain tuntuu että olenko ihastunut ollenkaan. Tai tuntuu siltä että rakastan häntä, mutta en missään vaiheessa ole intohimoisesti ihastunut. Ja sitä myöden yrittänyt saada häntä omakseni. Jotenkin vain ajauduin, koska hän oli niin innokas.
Huhhuijaa.. no pitipä tuotakin päästä purkamaan.
Sitten kun olen kertonut hänelle näistä epäluuloistani muuttoa kohtaan, että josko hieman myöhemmin, pelkään että loukkaan häntä siinä samalla.

Tässä nyt ei ollut päätä eikä häntää, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Moni lukee:

Ei ole pakko lukeakaan.
Jos aiot vielä johonkin viestiin vastata, opettele edes oikeat lauserakenteet.

Hei! olen samaa mieltä ei kukaan jaksa lukea liian pitkiä kirjoituksia. BUOH! ;=D

Jotkut ihmiset lukevat ihan oikeasti pitkiä kirjoituksia ja jopa ihan kokonaisia kirjoja!:) Jos teillä keskittymiskyky/älli riittää vain tekstiviestien mittaisiin kahden lauseen pätkiin, niin voi voi.. Minä luin tuon kirjoituksen mielenkiinnolla ja siinä oli paljon kiinnostavaa ajateltavaa omankin suhteeni kannalta. Kyllä minä ainakin jaksan paljon paremmin lukea asiallisia, fiksuja ja ajatuksia herättäviä tunteita tosielämästä, kuin teidän idioottimaisia kommentteja "viestien mahdottomasta pituudesta"... Jos ei jaksa lukea, sopii mennä katselemaan vaikkapa kuvia!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Ällipää:
Alkuperäinen kirjoittaja Moni lukee:

Ei ole pakko lukeakaan.
Jos aiot vielä johonkin viestiin vastata, opettele edes oikeat lauserakenteet.

Jotkut ihmiset lukevat ihan oikeasti pitkiä kirjoituksia ja jopa ihan kokonaisia kirjoja!:) Jos teillä keskittymiskyky/älli riittää vain tekstiviestien mittaisiin kahden lauseen pätkiin, niin voi voi.. Minä luin tuon kirjoituksen mielenkiinnolla ja siinä oli paljon kiinnostavaa ajateltavaa omankin suhteeni kannalta. Kyllä minä ainakin jaksan paljon paremmin lukea asiallisia, fiksuja ja ajatuksia herättäviä tunteita tosielämästä, kuin teidän idioottimaisia kommentteja "viestien mahdottomasta pituudesta"... Jos ei jaksa lukea, sopii mennä katselemaan vaikkapa kuvia!:)

Aivottomana ölykääpiönä jaksan lukea pitkiä vuodiatuksia ja olen niihin itsekin syyllistynyt Ellit vuosien varrella.

Harmikseni Ellit palstat on linkitetty Googleen ja höpinäni ovat ikuisesti maailman luettavina.

En ole hommannut avioeron jälkeen miestä ja miksi hommaisinkaan. On niin ihana elää ilman ihastumisongelmia. Nipistän kohta käsivarteeni. En totisesti ole ihastunut yhtään kehenkään.

Nyt taidan ottaa jääkaapista hieman jäätelöä ja siirtyä telkkarin ääreen. Sieltä tulee tänöön mielenkiintoinen dokumentti Pietari Suuresta. Harmi, että tuo mies on jo kuollut monta vuosisataa sitten.

En tiedä, luin mielenkiinnolla tuon ensimmäisen tarinan ja siihen liityviä kommentteja. Itselläni on se ongelma, että olin parisuhteessa melkein kuusi vuotta. Ihana, hellän, minua kunnioittavan ja pyyteettömästi minua rakastavan miehen kanssa, joka ei kuitenkaan ole mikään tossukka. sitten iski jonkin sortin kolmenkympin villitys ja mies alkoi jostainsyystä tuntua tylsältä ja seksiä en halunnut enää ollenkaan.

Ihastuin itseäni nuorempaan mieheen. Erosin miehestäni, mutta hyvin ristiriitaisin tuntein kuitenkin. Olin omasta mielestäni erittäin rakastunut tähän uuteen ja tunsin jopa roikkuvani hänessä. Tästä kaikesta on kulunut nyt vuosi ja seurustelen tämän uuden kanssa edelleen vaikkakin kovin myrskyisästi, koska epävarmuus suhteesta kalvaa edelleen ja mietin vieläkin exääni. Ollaan oltu exän kanssa yhteydessä ja kun nään häntä tunnen suurta iloa ja ikävää häntä kohtaan. mutta en kuitenkaan voi tai uskalla aloittaa uudelleen suhdetta hänen kanssaan, vaikka hänellä on tunteita vielä minuakin kohtaan, koska tämä uusi mies kaikistaongelmistamme huomimatta kuitenkin kiehtoo minua... En voisi tietenkään olla enää yhteydessä exääni, koska huomaan sen satuttavan häntä ja tottakai teen väärin nykyistäni kohtaan, mutta ääh...tämä on tosi sekavaa...mutta jos olette kokeneet lähellekkään samaa niin kertokaa miten pääsitte tilanteesta ja mitä minun pitäisi tehdä!! Tämä on aika raastavaa!!

Alkuperäinen taitaa taas kirjoittaa eikun jauhaa samasta ongelmasta eri nicillä..plaaahhhh!!!
Eli nimmari : Ikuinen analyytikko .
Otsikko tuolla alhaalla: "Puuttuuko jotain vai tuhoanko suhteeni?

Kiitos vastauksista, siis asiallisista sellaisista. Ja ihan tiedoksi, etta en ole kirjoittanut tuolla tai millaan muulla nimimerkilla.

Kerronpa viela, etta olen palannut yhteen taman miehen kanssa. Anylysoin ja meditoin tilannetta melkein 2 viikkoa ja totesin etta annan toisen tilaisuuden meille ja itselleni, koska mies lupasi antaa minulle tayden vapauden "lentaa" niin kuin haluan. Ja kun sen saan, tuskin edes haluan lentaa kovin kauas ilman hanta. Luulen olevani rakastunut ja myos jarki sanoo, etta tassa se on, etta ei nain hyvaa miesta varmastikaan loydy toista.

Hyvaa jatkoa teille muillekin!

Yhteistyössä