Mistä tiedät että miehesi suojelee sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28721425]Ok. Mitäs sitten kun hörhö hermostuu lyönnistä ja kaivaa esiin veitsen tai aseen?[/QUOTE]

Luultavasti sellainen hörhö saattaa kaivaa veitsen silloinkin, kun häntä ei lyödä takaisin.

mutta epätodennäköitä on että karkuun lähtis jos joku kävis muhun kiinni tai että jättäis tulematta apuun jos soitan että tarviin jelppiä heti. Tuli se ainaki antaa mulle virtaa ku autosta hyyty akku ;) Estelin että pärjään kyllä ite mut oli se sit pakko kertoo missä oon ku ei mulla ollu ees kaapeleita X)

On mun mies sanonuki että se ei anna minkään vahingoittaa mua. Uskottavahan se on. En mäkään tumput suorana seisois jos mun miehen kimppuun käytäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28719140:
Luotan miehen "pelisilmään" uhkaavissa tilanteissa. Esim. ulkomailla kerran paikallinen nuorimies esti meidän kulun ja vaati rahaa, siinä oli paljon muitakin paikallisia nuoria joten oltiin suht "alakynnessä". Mies naurahti, taputti tätä miestä olalle ja sanoi jotain "älä nyt viitsi" -tyyliin ja me jatkettiin matkaa ilman että mitään sen enempää tapahtui. Mies osaa käsitellä muitakin epämääräisiä ihmistyyppejä. Ollut mielisairaalassa töissä nuorena ja joutunut sielläkin luovimaan erilaisissa tilanteissa.

Tollanen mies ois kyllä mun ihanne. Ja sit tietty jos tilanne kärjistyisi väkivaltaan, niin mies ei pelkäisi ja myöskin osaisi puolustaa minua.

Koskaan ei ole moista tilannetta tullut vastaan niin että mies olisi ollut mukana, itsekseni olen pärjännyt ja puolustautunut joskus nuorempana. Kuitenkin olen ihan 100% varma siitä, että tarpeen tullen voin luottaa mieheeni. Hän puolustaa tarvittaessa, seisoo rinnallani joka tilanteessa, tukee ja on ihan varmasti paikalla jos häntä tarvitsen.

Omituinen kysymys. En tarvitse erityisesti kenenkään suojelua enkä suinkaan valinnut kumppania itselleni miksikään henkivartijaksi. Olen enemmän kuin valmis huolehtimaan itsestäni ,kuten jokaisen naisen tulee olla. Parisuhteessa toki valvotaan toisen etua ja turvallisuutta siinä kuin omaakin, mutta mitään suojeltavan ja suojelijan roolituksia en todellakaan kaipaa.

Mitä ihmeen suojelua aikuinen ihminen tarvitsee?

En ajaudu tappeluihin tai muuhun typerään, jossa tarvisin jotain fyysistä voimaa avukseni ja jos joskus tulisi sellainen tilanne, että olisin oikeasti pulassa, oletan jokaisen ihmisen sukupuolestaan riippumatta auttavan jotenkin (esimerkiksi soittamalla apua).
Itsekin auttaisin tuntematonta naista tai miestä hädässä, edes soittamalla apua jos ei muuhun kykenisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28719651:
Sosiaalialan opinnoissani yliopistossa luennoitsija kertoi kuinka häntä ottaa päähän feminismi -termin raiskaajat. Sanan latinankielinen käännös vastaa naisten ylivaltaa ja on siten maskulismin vastakohta. Tasa-arvo on sitä mikä on siinä välissä.

Tokihan nykyään feminismiä käytetään tasa-arvon "synonyymina", mutta termin lähtökohta on aivan toinen.

Aika monen sanan alkuperä on saattanut olla aivan toinen kuin mitä sana nykyisin tarkoittaa. Yleensä kai on tapana käyttää sanaa sen nykyaikaisessa merkityksessä. Samoin jotkut sanat tarkoittavat eri kielissä eri asioita, mutta tapana on selvyyden vuoksi käyttää (suomea puhuttaessa) sanoja siinä merkityksessä kuin ne tässä meidän kielessämme ovat. (Hyviä esimerkkejä sanojen erilaisista merkityksistä löytyy myös vaikka virosta, kuten kaikki tietävät.)

Yhteistyössä