Mistä te sekoatte? "on ihan pakko saada" jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Mä olen selaillut muutamaa lastenvaateblogia (kai ne sellaisia on, äidit esittelevät mitä ovat tilanneet/ostaneet kun "nää oli vaan pakko saada" tyyliin.
Jäin sitten miettimään että mikä on mulle sellanen juttu, muumimukien lisäksi.:D (niissäkin innostus laantunut..)
Niin, en oikein keksinyt muuta!
Teillä?

Pakko saada juttuja on: kosmetiikka uutuuksia, joista tulee tunne, että ne on varmaan niiiiin hyviä.
Hiuksiin liittyviä härpäkkeitä on vaan välillä ihan pakko saada.
Luontaistuotteita toisinaan on vaan pakko hommata.

Joo, arvaatkaa vaan paljonko menee rahaa kaikkeen turhaan :shame:

no aivan pakko saada jotain uutta joskus.)

Yleisesti:
Tämä "aivan pakko saada" ei auta kuin hetken ja sitten on "aivan pakko saada" lisää. Mielihyvää voi hakea muistakin aisoista kuin kuluttamisesta :)

Muumijutut ja nämä :heart:
aarikka.jpg¨

Harvemmin noit kyl kirppareilta bongaa.

Mulla ei yleisesti ottaen ole mitään himoa saada materiaa, mutta jos jotain on PAKKO hankkia niin sitten kyllä maanisesti etsin ja hankin just sellaisen, kun mielikuvissani tarpeeseen yhdistän sopivaksi. Esim. tytön nimiäsmekon oli oltava keltainen. Sellainen löytyi pitkän etsimisen jälkeen Benettonilta. Yksivuotiskuvaan halusin turkoosin mekon, sellainen löytyi Riihipeikolta. Nyt kaksivuotissynttäreille on pakko saada Marimekon lempimekko.

Muutoin ostan tytön vaatteet 90% käytettyinä, mutta tietyissä tilanteissa lipsun :)

Kampaajalle pääsemisen kanssa tulee sellaisia sisäisiä pakotuskohtauksia. Eikä ne liity edes "bad hair day":hin, tulee vaan joskus sellainen olo että nyt on pakko päästä kuontalon hemmotteluun ja mielellään heti :). Ja kyllä se on aina piristänytkin.

No jos ihan tollasesta materiasta puhutaan, niin mun on pakko saada kaikkia sisustusjuttuja. Esim. meidän vaatehuoneessa on enemmän verhoja ja tyynynpäällisiä, kun mun miehellä vaatteita, mutta silti mulla ei ole mitään kivoja verhoja...muka, ja sit pitää ostaa uusia. Ja meidän varasto pursuaa muutenkin kaikkea sisustusjuttuja, kun en raaski luopua kuitenkaan (jos vaikka joskus tarviin, tai haluun tuunata). Ja toinen on huonekalut, mikä nyt menee samaan kategoriaan sisustuksen kanssa. Yks päivä kattelin valokuvia, ja aloin laskea että meillä on vaihtunut sohva 8 kertaa 10 vuoden sisällä (puhumattakaan muista huonekaluista). Nyt tuo nykynen sohva on ollut kohta 1,5v, just maksettu ja haluisin jo vaihtaa. Eli ei mikään halpa addiktio :ashamed:
Toinen on yöpuvut. Mulla on joku pakkomielle ostaa ihania (no jaa... menee hellokitty, pääkallo yms linjalla) pyjamia, vaikka kuitenkin nukun aina alasti.

Poika ja 7kk joten ensimmäisiä haalareita ostamassa(talvihaalari tietysti on;)), keväällä sekoan varmaan sitten huppareista jne :D
Voi sitä ärsytyksen määrää kun poika kasvaa murkkuikään ja äiti yrittää pukea :p

Voin 2 pojan äitinä kertoo, että se "innostus" laantuu kun sun on oikeesti PAKKO ostaa niitä vaatteita ihan jatkuvasti :). Esikoinen on 10v, ja oliskohan pari kuukautta kun kestää farkut ehjänä, puhumattakaan kengistä yms ulkovaatteista (ja merkistä riippumatta). Ja kun se osaa jo vaatia tietynlaisia, mitkä ei aina vastaa äidin mieltymyksiä. Toi 5v onneks vielä pukee ne mitä mä käsken :).

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22849455:
nettiautoa ei pitäis vilkuilla. :ashamed:

Mulla on kans vähän samaa vikaa, onneks raha (tai siis sen puute) rajottaa. Reilu vuos sitten surffailin nettiautossa ja näin tosi kivan näkösen ja värisen auton ja halusin sen ihan välttämättä (mieheni puheita uskomatta). Nyt mulla on sitten sellanen perhanan rahareikä tuolla tallissa odottamassa että saan sen ens syksynä vaihtoon! Huoltoon menny varmaan enemmän mitä tuon arvo on :headwall: Ja joka päivä kiroon sen alimpaan helvettiin, kun ei voi edes käsijarrua talvisin käyttää (merkin jo arvaatkin varmaan).

Mulla on kans vähän samaa vikaa, onneks raha (tai siis sen puute) rajottaa. Reilu vuos sitten surffailin nettiautossa ja näin tosi kivan näkösen ja värisen auton ja halusin sen ihan välttämättä (mieheni puheita uskomatta). Nyt mulla on sitten sellanen perhanan rahareikä tuolla tallissa odottamassa että saan sen ens syksynä vaihtoon! Huoltoon menny varmaan enemmän mitä tuon arvo on :headwall: Ja joka päivä kiroon sen alimpaan helvettiin, kun ei voi edes käsijarrua talvisin käyttää (merkin jo arvaatkin varmaan).

en arvaa. mutta kerro niin ollaan luultavasti samaa mieltä koko keksinnöstä :D

Yhteistyössä