V
"vieras"
Vieras
Ollaan miehen kanssa tultu siihen tilanteeseen että avioliitto taitaa olla tulossa päätökseen. syitä on monia..
kysymykseni onkin, onko täällä tietoa (kuten olen joskus lukenut jonkun saaneen) jonkinlaista muuttoavustusta jostain esim. kela tai sossu. olen opiskeleva äiti jolla kaksi pientä lasta jonka kanssa muuttaisin. kaikki tavarat tämänhetkisessä kodissa ovat miehen, koska miehen palkalla ne ostettu.
omaan asuntoon lähtiessäni tarvitsisin tietenkin kaikki ne välttämättömät tavarat jotka lapset tarvitsevat. omia säästöjä minulla ei opiskelevna ole yhtään. ja tuloina ainoastaan opintotuki. lasten sängyt, ruokapöytä, pyykinpesukone ne ne varmaan olis kriittisimmät ostettavat. voiko tällaisiin saada avustusta jostain?
entäs sitten tulot, onko minun mahdollista menettää lasten huoltajuus isälle tulojen perusteella? vai onko meillä mahdollisuus yhteishuoltajuuteen, esim, isällä joka toinen vloppu? voidaanko pelkkien tulojen perusteella huoltajuus määrätä isälle?
entäs elatusmaksut, tuleeko maksettavaksi miehelle jos lapset kuitenkin ovat hällä jokatoinen vloppu?
en näistä eroasioista ymmärrä mitään kun en koskaan ennen ole tällaisten kanssa joutunut tekemisiin.. pelottaa tulevaisuus, ihan taloudellisestikin mutta en voi jäädä tällaiseen suhteeseen talouden turvaamisen takia. ei ole reilua ei miehelle, mulle eikä lapsille.
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
kysymykseni onkin, onko täällä tietoa (kuten olen joskus lukenut jonkun saaneen) jonkinlaista muuttoavustusta jostain esim. kela tai sossu. olen opiskeleva äiti jolla kaksi pientä lasta jonka kanssa muuttaisin. kaikki tavarat tämänhetkisessä kodissa ovat miehen, koska miehen palkalla ne ostettu.
omaan asuntoon lähtiessäni tarvitsisin tietenkin kaikki ne välttämättömät tavarat jotka lapset tarvitsevat. omia säästöjä minulla ei opiskelevna ole yhtään. ja tuloina ainoastaan opintotuki. lasten sängyt, ruokapöytä, pyykinpesukone ne ne varmaan olis kriittisimmät ostettavat. voiko tällaisiin saada avustusta jostain?
entäs sitten tulot, onko minun mahdollista menettää lasten huoltajuus isälle tulojen perusteella? vai onko meillä mahdollisuus yhteishuoltajuuteen, esim, isällä joka toinen vloppu? voidaanko pelkkien tulojen perusteella huoltajuus määrätä isälle?
entäs elatusmaksut, tuleeko maksettavaksi miehelle jos lapset kuitenkin ovat hällä jokatoinen vloppu?
en näistä eroasioista ymmärrä mitään kun en koskaan ennen ole tällaisten kanssa joutunut tekemisiin.. pelottaa tulevaisuus, ihan taloudellisestikin mutta en voi jäädä tällaiseen suhteeseen talouden turvaamisen takia. ei ole reilua ei miehelle, mulle eikä lapsille.
Kiitos jos joku jaksaa vastata!