Mistä suht normaaleista nimistä et pidä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä et ikinä antaisi lapsellesi nimeksi, jos unohdetaan nämä ei niin tämän päivän nimet kuten Yrjö ja Kyllikki jne.

Itse en antaisi:

Riikka
Jenna
Jonna
Ninni
Niina

Mun anoppi tuli meidän esikoisen (tytön) syntymän jälkeen vihjailevasti sanomaan että jos mun mieheni (heidän kuopus) olisi ollut tyttö niin hänen nimekseen olisi tullut Janina. Mie siihen että kiva juttu.. :x

Iso osa J-nimistä, kuten esimerkiksi Janina.

Oona-nimestä en myöskään pidä.

Jos luettelisin ne nimet, joita en lapsilleni antaisi, niin palstatila loppuisi kesken. On helpompi vaan todeta, että en antaisi varmaan yhtäkään suomalaisessa nimipäiväkalenterissa olevaa nimeä, tai ehkä pari on sellaisia joita voisin omillani kuvitella.

Ap:n listalla on oma, siskon ja parhaiden kavereiden nimet..:) Oisko aika vahvasti siis 80 luvun nimiä nuo. Itsekään en kyllä tykkää oman ikäluokan nimistä. Enkä myöskään vanhempieni tai isovanhempieni ikäluokan. Isoisovanhempien ikäluokan nimet miellyttävät ehkä eniten.

Iso osa J-nimistä, kuten esimerkiksi Janina.

Oona-nimestä en myöskään pidä.

Jos luettelisin ne nimet, joita en lapsilleni antaisi, niin palstatila loppuisi kesken. On helpompi vaan todeta, että en antaisi varmaan yhtäkään suomalaisessa nimipäiväkalenterissa olevaa nimeä, tai ehkä pari on sellaisia joita voisin omillani kuvitella.

Onko syynä se, että haet hakemalla erikoista nimeä vain erikoisuuden tavoittelun vuoksi vai se, että et aidosti pidä niistä nimistä?

Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen.

Peppi, Mira, Jami, Mico, Viivi, Niina, Nina, Ninni, Nunnu, Nanna, Jessica jne.

Nimiä, joita en antaisi, on niin paljon, etten jaksa luetella.

Mulle ei itseasiassa tule yhtään YÖK-nimeä mieleen. Ei moisia taida juurikaan olla. On about miljoona nimeä mitä en omilleni antaisi, mutta ei ne hassuilta muilla lapsilla (aikuisilla) tunnu.

Jenna-nimi on ehkä ainoa mikä tökkii, mutta ei sen nimen itsenä vuoksi, vaan ihan muista syistä.

Jessica, Janina, Jannica, Jere, Jiro, Jami, Nico (kaikki c-nimet myös k-kirjaimella), Miro, Julietta, Janette, Janniina,

Martti, Pirkko, Pertti, Jorma, Jarmo, Riitta, Rauno, Markku jne. 50-luvun useimmat nimet.

Kirsi, Sirpa, Merja, Mervi ym. monet 60-luvun nimet.

Reijo, Pirkko ja muut äitini ikäkäuden nimet ei vielä uppoa, ei.
Sitten minäkään en tykkää Jessiina, Marica ja muista väännetyistä nimistä. Ihan inhokkeja... hmm ei tule mieleen. Nykyisistä muotinimistä hylkäisin heti Leevi, Veeti, Niilo
Sitten on nimiä jotka on ok, mutta tuntee jonkun ei niin mukavan ko nimeä kantavan, esim Sanni on minulle sellainen.

Veeti on yksi sellaisista mikä on musta aina ollut...ei niin kiva. toisaalta en myöskään pidä nimistä jotka on mun makuun liian erikoisia, kuten Tulikukka, Kissanminttu jne. toisille ne sopii loistavasti, omille lapsille en kuitenkaan osaisi kuvitella antavani.

Näistä nykyään tavallisista Kiia tai Kia on minusta järkyttävän ruma. Ja ne Jenna Yasmin Janinat ovat muuten niin kammottavia.

Ja Luka on myös vähän outo, olisi sitten reilusti Luukas.

Onko syynä se, että haet hakemalla erikoista nimeä vain erikoisuuden tavoittelun vuoksi vai se, että et aidosti pidä niistä nimistä?
Pidän kyllä joistain kalenterinimistä, mutta en tarpeeksi antaakseni niitä omille lapsilleni. Moneen sinänsä kivaan nimeen on ns. mennyt maku kun niihin on törmännyt liian usein, tai kun ne yhdistää liian voimakkaasti johonkin tiettyyn ihmiseen.

Pidän kyllä joistain kalenterinimistä, mutta en tarpeeksi antaakseni niitä omille lapsilleni. Moneen sinänsä kivaan nimeen on ns. mennyt maku kun niihin on törmännyt liian usein, tai kun ne yhdistää liian voimakkaasti johonkin tiettyyn ihmiseen.

Tuo on kyllä totta, että joku toinen ihminen voi pilata muuten kivan nimen. Minullakin on maku mennyt monesta nimestä jonkun toisen ihmisen vuoksi.

Yhteistyössä