Mistä se johtuu, että jos ihminen panikoi ja kyttää esim. jotain luomea tai rintojaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja pelkää syöpää niin sitten sitä kohtaa alkaa pistellä tai jotain muita tuntemuksia jatkuvasti siinä. Eli vaikka yrittäisit asian unohtaakin niin joku ihme kipuilu tulee siihen kohtaan silti jatkuvasti muistuttamaan siitä.

Ja sitten jossain kohtaa, kun oikeasti lopulta asia unohtuu niin huomaa ettei enää mitään tuntemuksia olekaan.

Ihmisen psyyke pystyy saada aikaan vaikka minkälaisia tuntemuksia ja kipuja jos vaan ihminen tarpeeks paljon pelkää ja uskoo että on jokin vaiva.

Mutta sitä en sitten tiedä miksi ihminen tunnustelee ja tiirailee joka paikkaansa.. ehkä siksi että mediassa kokoajan joka tuutuista tulee että miten pitäis tarkkailla luomia, puristella rintojaan ja rampata papa-kokeessa yhtenään siitähän se paniikki tulee.

Yleensähän ihmisellä on aina vähän väliä jotain kremppoja ilman että ne johtuu mistään sairaudesta tms. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän vaivoja tulee...

[QUOTE="BBB";26692236]Ihmisen psyyke pystyy saada aikaan vaikka minkälaisia tuntemuksia ja kipuja jos vaan ihminen tarpeeks paljon pelkää ja uskoo että on jokin vaiva.

Mutta sitä en sitten tiedä miksi ihminen tunnustelee ja tiirailee joka paikkaansa.. ehkä siksi että mediassa kokoajan joka tuutuista tulee että miten pitäis tarkkailla luomia, puristella rintojaan ja rampata papa-kokeessa yhtenään siitähän se paniikki tulee.

Yleensähän ihmisellä on aina vähän väliä jotain kremppoja ilman että ne johtuu mistään sairaudesta tms. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän vaivoja tulee...[/QUOTE]

Minä olen ollut luulosairas lapsesta asti. Välillä ei ole mitään ja välillä on enemmän. Joskus ottaa enemmän vallan ajatuksissa ja joskus menee nopsaan ohi. Nyt ollut 2v parempaa aikaa kuin mitä muistan ehkä koskaan aikuisiällä olleen eli olen saanut järkeistettyä ihan kaikki jutut nopeasti. Mutta nyt kun kaveri sairastui hyvin nuorena syöpään niin mulle iski paniikki. Kovempi paniikki mitä ollut silloin, kun oma mies sairastui syöpään.

Ihminen voi jopa "sokeutua" tai "havaantua" ilman fyysistä syytä, mikäli henkinen kapasiteetti on tarpeeksi koetuksella (ja/tai omaat tietynlaiset psyykkiset rakenteet(.

Ja joskus ihmisen yleinen ahdistus (elämäntilanteesta, lapsuudesta, persoonan häiriöistä) kohdistuu johonkin sivuseikkaan. Siihen luomeen esim. Sitten täällä palstalla on ollut joskus aiemmin harmaa nikki joka aina kyseli ummetuksestaan ja vatsakivuista, sanoisin että kyse tästä ahdistuksen purkamisesta. Niin ja mm papa/hpv pelko.

Mulla on mielestäni kaikki ok. Sitten vaan yhtäkkiä toisen lapsen syntymän jälkeen musta tuli luulotautinen. Olihan mulla kummallisia juttuja sillon... reidestä löytyi möykky jota pelkäsin olevan syöpää, mutta harmiton möykky se sitten olikin. Sitten sain omituisia oireita joita pelkäsin olevan aivoinfarktia ja keuhkoemboliaa. Mutta ei nekään sitä ollut... Sitten tuli oireita jotka viittas aivokasvaimeen mutta kyse olikin jännitysniskasta... jne... en käsitä mistä tämä luulotauti tulee.. nytkin olen ihan varma että jossain vaiheessa iskee joku noista yllämainituista..

Sen mä olen kyllä itse osannut diagnosoida itselleni. :D Vaikeampi osuus on vain sitten tietää että mistä se johtuu. Mikä ihme on laukaissut sen ahdistuksen. Tuntuu siltä että ainoa keino "parantua" tästä on saada tietää mikä tämän aiheuttaa...

Yhteistyössä