Mistä saada kerättyä 15tonnia tonttia varten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miska

Vieras
löydettiin miehen kans aivan huippu tontti just siltä alueelta jonne ollaan aina taloa haaveiltu. vielä ei alettais rakentaan vuosiin mutta nyt olis mahdollisuus saada tontti alueelta jolta ei juuri koskaan ole tontteja myynnissä!! hehaari olis tontilla kokoa, mahtuis talo ja miehen yrityksen vaatima halli.

meillä on jo asuntolaina, miehellä laina yritykseen, ja mulla opintolaina joskus otettu, joten uutta lainaa pankista ei saada eikä uskalleta ottaa laman pelossa (jos miehen työt vähentyy nyt laman aikana).

mietittiin ku miehen vanhemmilla on millä mällätä, et jos pyydettäis lainaan tyyliin vuen päästä vasta alettais lydentämään. mutta ollaan aika "kaukasia" heidän kanssaan joten kipukynnys mennä pyytämään on tosi iso. ja vastauskin jo aika varmasti tiedetään, ei.

nyt oon yrittäny miettiä mistä saatais kokoon tuo raha. ei ole mitään isompaa myytävää, ja säästää ei keretä ku sitä tonttia on kyselly jo tosi monet.

aarrrggh, ku ärsyttää ku olis iha unelma se tontti!!!once in a life time- tilaisuus ja nyt se tuntuu menevän meiltä ohi suun...

Kyllä mä kysyisin lainaa niiltä etäisiltä appivanhemmiltakin. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja kävisin varmasti kysymässä pankistakin lainaa siihen, ne varmasti antaa lainaa jos tietävät saavansa hyvän tontin myyntiin jos teillä maksukyky loppuu.

Miksi ette nyt myy taloanne ja ala rakentaa?

Onko tontissa jotain ehtoja, tyyliin että on rakennettava esim. 2 vuoden sisällä? Jos ei ole, niin sitten rakentamisen aloituksen lykkääntyminen ei haittaa. Teidän sijassanne varmaan kysyisin vanhemmilta lainaa, ja esittäisin jo pyyntövaiheessa takaisinmaksusuunnitelman.

Ootteko tarkistanut et siinä totilla ei ole mitään rajaa koska siinä pitää alkaa rakentamaan ? ainakin noissa kaupungin tonteissa pitää alkaa 2v sisässä rakentamaan siis täälä päin :D

Käykää kysymässä niiltä miehen vanhemmilta taitaa olla aika ainuita vaihtoehtoja .......
Eihn sitä tiedä vaikka tulis iloinen yllätys ja ne suostuisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Kyllä mä kysyisin lainaa niiltä etäisiltä appivanhemmiltakin. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja kävisin varmasti kysymässä pankistakin lainaa siihen, ne varmasti antaa lainaa jos tietävät saavansa hyvän tontin myyntiin jos teillä maksukyky loppuu.

Miksi ette nyt myy taloanne ja ala rakentaa?

miehellä tosiaan yritys ja minä opiskelija. talolainaa jouduttaisiin ottamaan paljon paljon enemmän kun tästä omasta vanhasta kerrostalokämpästä saataisiin. joten ei vielä rakenneta, odotetaan ainaki ensin tämä lama aika ja ehkä jopa mun valmistuminen ( 3 vuotta vielä). miehen työt vähän vähentyneet joten ei uskalleta ottaa enempää lainaa pankista jos vähenee entisestään ja sit ettei maksukyky ylity.

appivanhemmat on ainut vaihtoehto. mun vanhemmilla ei ole. ja suvulta ei kehtaa ees kysyä. mies vaa ei oikein lämmenny kysymään omilta kaukasilta vanhemmiltaan jotka on aina ollut miehen yritystö vastaan ja ovat sitä mieltä että kun kotoa lähdetään omilla pärjätään. mut siin voi nyt mennä se tontti sitten sivu suun:(:(

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
joo, kannattaa selvittää tontin ehdot. Onko kunnan tontti vai yksityisen? eikun lottoamaan! :D

lotottu ollaan jo vaik kui mut ei auta:) tontti on yksityisen eikä ole rajaa millon tulee rakentaa..joten just huippu meille!

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Ootteko tarkistanut et siinä totilla ei ole mitään rajaa koska siinä pitää alkaa rakentamaan ? ainakin noissa kaupungin tonteissa pitää alkaa 2v sisässä rakentamaan siis täälä päin :D

Käykää kysymässä niiltä miehen vanhemmilta taitaa olla aika ainuita vaihtoehtoja .......
Eihn sitä tiedä vaikka tulis iloinen yllätys ja ne suostuisikin.

en todella jaksa uskoa että lainaisivat..enkä uskalla ees toivoa etten pety..pitää vissiin puhua miehelle et yrittää kuite.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Nettipokeri on oiva paikka rikastua! :D

älä ees puhu...oikeasti mietin sitä jo aijemminki:)mut varmaa menis ne viimesetki..

Jos et/ette ole paljon pelanneet, älkää edes miettikö tätä vaihtoehtoa. Tai jos mietitte, pelatkaa edes pot limit omahaa, ei mitään texas holdemia. Omahassa voi pärjätä ilman suurempaa taitoa hetkellisesti ja ISOLLA riskillä.

joo, kannattaa selvittää tontin ehdot. Onko kunnan tontti vai yksityisen? eikun lottoamaan! :D

lotottu ollaan jo vaik kui mut ei auta:) tontti on yksityisen eikä ole rajaa millon tulee rakentaa..joten just huippu meille!

Ei tuo yksityisen omistama tontii takaa mitään, että koska siihen pitää alkaa rakentamaan. Kaupunki ne määrittelee!

mulla tuli kanssa kiinnitys omasta asunnosta mieleen...
Niin ja tää voi kuulostaa tyhmälle, mutta en nyt muutakaan keksi. Myytte tässä vaiheessa jo omanne, niin saatte sen 15000e. Sijoitatte sitten halvempaan ja pienenpään asuntoon ja asutte siinä seuraavat kolme vuotta....

No en neuvoisi missään nimessä lainaamista sukulaisilta ellette aio maksaa heille asiantuntevaa korkoa myös. Eihän kukaan halua antaa 15000e rahaa tuosta noin vaan, jos ei saa minkäänlaisia korkoja siitä, koska sellaiselle summalle saa myös sijoitusta.

Eli jos koette ettei olisi varaa näinkään alhaisilla koroilla tontin maksuun, ei kannata sitä lainaa pyytää tutuiltakaan. Miten edes uskallatte pyytää tutuilta isoa summaa, jos ette ole varma omasta taloudestanne? Nolompaa on jäädä tutuille velkaa kuin pankille, vaikka talo vietäisiin alta. Minä en kehtaisikaan teinä pyytää varsinkaan kun on etäisiä vanhempia. Voi mennä välit kokonaan, kun ainoa miten pidätte yhteyttä on velan pyytäminen...

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:

Ei tuo yksityisen omistama tontii takaa mitään, että koska siihen pitää alkaa rakentamaan. Kaupunki ne määrittelee!

Ja yksityisen myymälle tontille ei välttämättä saa edes rakentaa!!! Ottakaa selvää nyt onko asemakaavassa, yleiskaavassa vai onko missään kaavassa ollenkaan. Ei siihen välttämättä saa edes rakentaa ikinä!!