Mistä olette löytäneet uusia ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsen saatuani vanhoja ystäviäni ei enää oikein ole yhteydenpito kiinnostanut. Tuntuu myös, ettei meillä enää ole samalla tavoin yhteisiä puheenaiheita kuin aiemmin. Olen suht nuori äiti (24v) ja entiset ystäväni elävät aivan erilaista elämänvaihetta.

Mistä te olette löytäneet uusia ystäviä? Olen käynyt lapsen kanssa paikkakunnan perhekerhossa, mutta sieltä olen löytänyt vain ns. "hyvän päivän tuttuja", ja lisäksi siellä käyvät äidit ovat suurimmaksi osaksi huomattavasti minua vanhempia. Tuntuu surulliselta, kun mulla ei ole ollenkaan hyviä ystäviä. :(

Me pidetään vieläkin yhteyksiä synnytyssairaalassa tutustumiini äiteihin, luultavasti nappuloista tulee isompina kavereita... Sattumalta nimittäin vielä asutaankin parin kanssa suht lähellä.

Kerhoissa yms voi pyytää toista kahville kotiinsa, siitä se lähtee

Itse mietin juuri eilen, että mulla ei ole kotikaupungissa yhtään kaveria. Ellei tietysti mieheni siskoa ja omaa siskoani lasketa jotka asuvat tosi lähellä. Miehen siskon kanssa oltiin hyvää pataa jo silloin ennen kuin koko mieheni olin tavannut.
Muuten ystävät asuu eripuolilla Suomea. Lähimmät pk-seudulla, kauimmainen Turkissa :(.

kerhosta, muskarista, perhekerhosta, synnäriltä.
mulla ihan sama tilanne, sain esikoisen nuorena ja kaikki kaverit eli vielä viikonlopusta viikonloppuun, eli bilettivät yms. raskausaikana jo osa kavereista jäi, ja loput vauvan synnyttyä. enää pari sen entistä kaveria kenen kanssa pidetään yhteyttä edes silloin tällöin.

Joka puolelta, livenä, netissä, kerhoissa,baareissa :) yksi tarttui mukaan automaatilta. Parhaaseen kaveriin tutustuin täällä yli 5v sitten :heart: Sovittiin tapaaminen ja siitä asti kun paita ja pylly, vaikka välimatkaa ollut parhaimmillaan 180km. Koulusta tullut kavereita, töistä samoin. Uusilta paikkakunnilta oon löytänyt heti livekavereita, lapsellisia ja lapsettomia :heart: En oo sosiaalinen...en :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ystävää vailla myös:
missä päin suomea asutte?

itse itä-suomi

Omani katsoivat kun lapsen sain. Ikää 21v.
Niin.. he eivät taitaneet ollakkaan oikeita ystäviä

saako tarkempaa sijaintia? itse ystävää vailla myös :D , oon kyllä kaakossa enemmän...

Varsinkin ystävystyminen tuntuu vaikealta, kun on raskaana...kun ei ole vielä sitä lasta jonka kanssa mennä kerhoihin tms. paikkoihin... Kyllähän sitä sellaisia kunnon ystäviä kaipaisi... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Mukava" kuulla että muitakin on samassa tilanteessa.

Minä asun Keski-Suomessa.

Mistä päin Keski-Suomea? Itsekkin siellä asun. Olen kyllä jo vanhempi, mutta mulla on laaja kaarti ystäviä joista osa sunkin ikäisiä, joten eiköhän me toimeen tultais hyvinkin

:D

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:

itse itä-suomi

saako tarkempaa sijaintia? itse ystävää vailla myös :D , oon kyllä kaakossa enemmän...

Varsinkin ystävystyminen tuntuu vaikealta, kun on raskaana...kun ei ole vielä sitä lasta jonka kanssa mennä kerhoihin tms. paikkoihin... Kyllähän sitä sellaisia kunnon ystäviä kaipaisi... :/

etelä-savo. minulla yksi, 1v8kk ja toinen tilauksessa :)

Ja jotenkin on vaikea tutustua kehenkään kun minä kaipaan ihmisessä tiettyä särmää japersoonallisuutta, näihin on moni tutustuminen kariutunut. Ei ole ollut ilmeisesti tarpeeksi vahvaa yhteenkuuluvuuden tunnetta.. Tiedättekö? :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:

itse itä-suomi

etelä-savo. minulla yksi, 1v8kk ja toinen tilauksessa :)

ei me kyllä ihan vierekkäin sitten olla, oon täällä Lappeenrannan kupeessa. No mutta mutta..jos nettikaveria vailla, niin saa pistää yv:tä. Sullehan mä en pysty, kun et oo kirjautunut...

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Ja jotenkin on vaikea tutustua kehenkään kun minä kaipaan ihmisessä tiettyä särmää japersoonallisuutta, näihin on moni tutustuminen kariutunut. Ei ole ollut ilmeisesti tarpeeksi vahvaa yhteenkuuluvuuden tunnetta.. Tiedättekö? :D

Mä tiedän tän tunteen. Sen pitää kolahtaa just samantien, ne jotka ei ymmärrä mua, katsoo kieroon ja ne jotka samanhenkisiä, olen saanut elinikäsiä ystäviä.

Minä en ole löytänyt perhekerhoista tms. yhtään "ystävää". Hyvän-päivän tuttuja on mukaan tarttunut just tuolta ja sitten kerhon "ovilta" ,kun lapsia vien ja haen.
Itä-suomesta ollaan.....

Yhteistyössä