Mistä mun lapsille mummu ja pappa :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Juupeli

Aktiivinen jäsen
16.08.2004
1 035
0
36
Siinä se kysymys tulikin.. Eli tarhassa vietetää ystävänpäivänä isovanhempienpäivää.. Mun vanhemmat on alkoholisteja joiden kanssa en ole enää tekemisissä ja miehen isä asuu jyväskylässä ja äiti lahdessa..
Miten selitän lapsille että ei oo mummua ja pappaa? Ne kuitenkin jo tajuaa, että miks muiden mummut ja papat tuli mutta ei heidän :(
Itkettää jo valmiiks.. Taidan pitää pojat kotona sen päivän :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jotenkin tuntuu, että ei varmasti kaikkien muidenkaan lasten mummut ja papat välttämättä pääse tulemaan. Kaikilla niitä ei ole edes elossa.

Sama kyllä kävi mielessä, mutta lapset kuitenkin tietää että niillä on mummuja ja pappoja.. Sitä ne ei sit tajua, että miksei ne tuu..

No mä voin jakaa omien lasteni mummin. Se on mummi jo mun serkun kahdelle lapselle, joilla ei ole kuin yksi mummu omasta takaa, ja mun velipuolen tytölle myös (velipuoli siis isän puolelta). Joten pari kolme pojanviikaria menee siinä sivussa.

Sellainen sijaismummola? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jotenkin tuntuu, että ei varmasti kaikkien muidenkaan lasten mummut ja papat välttämättä pääse tulemaan. Kaikilla niitä ei ole edes elossa.

Sama kyllä kävi mielessä, mutta lapset kuitenkin tietää että niillä on mummuja ja pappoja.. Sitä ne ei sit tajua, että miksei ne tuu..

Sanot vaan, että eivät pääse tulemaan, kun asuvat niin kaukana ja toiset eivät muista syistä (esim. työkin on aika pätevä syy).

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
No mä voin jakaa omien lasteni mummin. Se on mummi jo mun serkun kahdelle lapselle, joilla ei ole kuin yksi mummu omasta takaa, ja mun velipuolen tytölle myös (velipuoli siis isän puolelta). Joten pari kolme pojanviikaria menee siinä sivussa.

Oliskin joku tommonen :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitä jos soittaisit johonkin yhdistyksiin ja kysele onko siellä olemassa varamummoja/pappoja.Tai soita kuntaasi/kaupunkiisi ja kysele sieltä

Soittelin jo viime kesänä, ottivat mun tiedot ylös ja lupas soitella kun sopiva henkilö löytyy, mutta eipähän ole mitään kuulunut :(

Työ syyksi tms. Nykyään monet mummut ja vaarit ovat sen verran nuoria että edelleen työelämässä. Eli saatta monellakin olla hankaluuksia isovanhempia sinne saada paikalle.

No nyt sulla on ehdokas.

Meidän äiti suostuu välittömästi. Ja pirkanmaalta ollaan. Mä en pysty laittaaan sulle yytä, mutta laitapa sä mulle niin vastaan kyllä siihen.

Eihän se varmasti biomummoa korvaa, mutta kyllä siitä kaveriksi on. =)

Siinä se kysymys tulikin.. Eli tarhassa vietetää ystävänpäivänä isovanhempienpäivää.. Mun vanhemmat on alkoholisteja joiden kanssa en ole enää tekemisissä ja miehen isä asuu jyväskylässä ja äiti lahdessa..
Miten selitän lapsille että ei oo mummua ja pappaa? Ne kuitenkin jo tajuaa, että miks muiden mummut ja papat tuli mutta ei heidän :(
Itkettää jo valmiiks.. Taidan pitää pojat kotona sen päivän :'(

Täh? Ei meilläkään ole ketään, monen tunnin matka, ei kaikilla muillakaan ole isovanhempia.

Eivät tulisi vaikka asuisivat lähelläkin. Toiset parempia, oman tyttären lapset on aina automaattisesti parempia, ja toisessa perheessä on nuorin lapsenlapsi ja ainoa poika. Ei meidän ole mitään.

Sanotte vaan, niinkuin asia on: asuvat kaukana eivätkä pääse tulemaan.
Nykyään on monella, monella ongelmaiset isovanhemmat, alkoholismia, luonnehäiriöisiä, tunnavammaisia, ette todellakaan ole yksin tässä tilanteessa. on varmasti joka tarharyhmässä sellaisia, joiden isovanhemmat ei pääse paikalle.

No nyt sulla on ehdokas.

Meidän äiti suostuu välittömästi. Ja pirkanmaalta ollaan. Mä en pysty laittaaan sulle yytä, mutta laitapa sä mulle niin vastaan kyllä siihen.

Eihän se varmasti biomummoa korvaa, mutta kyllä siitä kaveriksi on. =)

Yy:tä laitettu :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Tähän hätään ei ehkä ehdi, mutta tulevaisuutta ajatellen voisit ottaa lapsille jonkinlaisen sijaismummon/papan joka asuu lähellä? Eivätkö jotkut järjestöt välitä sellaisia :)?

Just tuossa aikaisemmin jo kirjottelin, että olen soitellut jo viime kesänä, eikä mitään ole kuulunut vaikka lupasivat soittaa kun sopiva ehdokas löytyy..

Yhteistyössä