Mistä motivaatio/innostus laihduttamiseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miumau

Vieras
Niinkin tyhmä ongelma kuin onkin,niin mistä ihmeestä löydän motivaatiota laihdutukseen,kuntoiluun jne=(niin kauniit illat olisi lenkillekki lähtee mutta mä vaa mätystelen nameja ja limpsaa vedän=(painoo olis pakko saaada reilusti putoamaan,mutta tällä tavallahan ne lähteekin=Den erityisemmin ikinä ole kuntoilusta tykänny(joo pullamössö)joten siksi njiin vaikeeta...onko muita joilla sama "ongelma"?ja kenties ootte itseenne saanu niskasta onnistuneesti napattua?=)
yritän miettiä miten kiva olisi sitten uusiin pieniin vaatteisiin solahtaa ja shoppailla mutta ei edes se auta=Oja tietty jo terveydenkin kannalta,en haluu jo päälle parikymppisenä olla läskipehvanen,roikkumahanen kotirouva=/pitääkö se joku kiva kuva jääkaapin oveen laittaa=DD
ja *ittuiluviestejä ei tartte tulla laittamaan jos joku sillä tuulella on!

Mulla on n.40kg ylipainoa ja olen oikea herkkuperse...syön syömisen ilosta,vaikka ei ois nälkäkään...päässäni olen ollut jo pitkään kyllästyny tilanteeseen mut en ole saanut mitään aikaseksi...olen aina inhonnut kaikkea hikiliikuntaa ja rehkimistä,kuntosalit on painajaismaisia...kunnes yks päivä vaan iski päähän,et mä varaan ajan salilta pyöräilytunnille,ei mitään spinningiä vaan flow ride-tunnin ja sieltä sellasen kevyemmän joka sopii alottelijalle...se olikin hemmetin mukavaa,tietty eka tunnilla tuntu et kuolo korjaa,mut teki omaa kuntoa vastaavilla vastuksilla ni ei tarttenu kuolla...sen tunnin jälkeen tuli kroppaan hemmetin hyvä fiilis...olen nyt 11/2kk käynyt pyöräilemässä ja muutaman kerran crossingissa joka sit myös tekee hyvää yläkropalle...painoa ei ole pudonnu,kiitos mässäämisen,mut nyt alotin raskausdiabeetikoille jaettavan ohjeen mukasen syönnin,eli 1600kcal/vrk...siinä saa syödä ihan urakalla...jospa tämä tästä lähtis aleneen painokin...

ja oikeasti minä jos joku olen INHONNUT kaikkea liikuntaa ja tässä tulos,innoissaan ku pieni apina... :)

Mä en tiedä mikä motivois,mut mulla ainakin sykäytti se ,että ajattelin,et jos mulle tuleekin joku sairaus,joka johtais ennen aikaiseen kuolemaan,niin miten kestän katsoa lapsiani ,tietäen että en saa nähdä heidän koskaan kasvavan isoiksi,tietäen että painon pudotuksella ois senkin voinu estää...ja ajatella lapsen surua kun äiti kuolee...:( ja alappa katseleen omaa kroppaa ikkunoista,peileistä....en ite ennen tajunnu kuinka läski maha mulla on,mut kun nostin ne ruusunpunaset kakkulat päästäni,ni mä oooooon valtava!

Vaihda nyt alkuun se limsa lightiin. Oma motivaatio lähti puolisen vuotta aiemmin varatusta etelän matkasta, jonne en halunnut läskinä lähteä. Menin painonvartijoihin, kun tarvitsen ryhmän, yksin ei tule yhtään mitään. Ja hankin koiran, joka on pakko viedä ulos (vaikka se liikunta ei laihdutakaan, vaan ruoka). Tsemppiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Mulla on n.40kg ylipainoa ja olen oikea herkkuperse...syön syömisen ilosta,vaikka ei ois nälkäkään...päässäni olen ollut jo pitkään kyllästyny tilanteeseen mut en ole saanut mitään aikaseksi...olen aina inhonnut kaikkea hikiliikuntaa ja rehkimistä,kuntosalit on painajaismaisia...kunnes yks päivä vaan iski päähän,et mä varaan ajan salilta pyöräilytunnille,ei mitään spinningiä vaan flow ride-tunnin ja sieltä sellasen kevyemmän joka sopii alottelijalle...se olikin hemmetin mukavaa,tietty eka tunnilla tuntu et kuolo korjaa,mut teki omaa kuntoa vastaavilla vastuksilla ni ei tarttenu kuolla...sen tunnin jälkeen tuli kroppaan hemmetin hyvä fiilis...olen nyt 11/2kk käynyt pyöräilemässä ja muutaman kerran crossingissa joka sit myös tekee hyvää yläkropalle...painoa ei ole pudonnu,kiitos mässäämisen,mut nyt alotin raskausdiabeetikoille jaettavan ohjeen mukasen syönnin,eli 1600kcal/vrk...siinä saa syödä ihan urakalla...jospa tämä tästä lähtis aleneen painokin...

ja oikeasti minä jos joku olen INHONNUT kaikkea liikuntaa ja tässä tulos,innoissaan ku pieni apina... :)
kiitos vastauksesta!=)no tämä juttusi kyllä kieltämättä antoi mullekki uskoa,että on joku muukin joka kuntoilua ei rakasta ja silti intoa löytynyt=)

Mä en tiedä mikä motivois,mut mulla ainakin sykäytti se ,että ajattelin,et jos mulle tuleekin joku sairaus,joka johtais ennen aikaiseen kuolemaan,niin miten kestän katsoa lapsiani ,tietäen että en saa nähdä heidän koskaan kasvavan isoiksi,tietäen että painon pudotuksella ois senkin voinu estää...ja ajatella lapsen surua kun äiti kuolee...:( ja alappa katseleen omaa kroppaa ikkunoista,peileistä....en ite ennen tajunnu kuinka läski maha mulla on,mut kun nostin ne ruusunpunaset kakkulat päästäni,ni mä oooooon valtava!

joo toi viim.lause!saman kokenut,en osannut ajatella miten paljon oon lihonnut ja sit ku sen yhtenä päivänä "tajusin"nii aijai sitä järkytystä=Osiis tiesin et läski oon mut et niin läski=D

Alkuperäinen kirjoittaja miumau:

kiitos vastauksesta!=)no tämä juttusi kyllä kieltämättä antoi mullekki uskoa,että on joku muukin joka kuntoilua ei rakasta ja silti intoa löytynyt=)

en ois ikinä uskonut itsekkään:)ja jopa olen harkinnut kuntosalille menoa,että kait se hulluus on iskeny minuunkin:) aloin muuten naisten salilla käymään kuntoilemassa(pyöräilemässä)niin vaikka nainen on naiselle susi,niin kukaan ei ole katsonut nenävarttansa pitkin,siitä kiitos heille!!kokeile edes kerran,aloita vaikka siitä pyöräilystä,se voikin yllättäen olla se sun juttus:)

Alkuperäinen kirjoittaja miumau:

en ois ikinä uskonut itsekkään:)ja jopa olen harkinnut kuntosalille menoa,että kait se hulluus on iskeny minuunkin:) aloin muuten naisten salilla käymään kuntoilemassa(pyöräilemässä)niin vaikka nainen on naiselle susi,niin kukaan ei ole katsonut nenävarttansa pitkin,siitä kiitos heille!!kokeile edes kerran,aloita vaikka siitä pyöräilystä,se voikin yllättäen olla se sun juttus:)

kiitti vinkistä,voisin kyllä kokeillakin!=)jotain uutta pitäs saadakin aikaan=)

Minulla ennen laihtumistani oli myös tosi alhaalla motivaatio. Aloin syömään terveellisemmin, vähensin karkkeja, sipsejä, limsaa... Ruokaremontti sitten aiheutti sen lenkkeilyhalun. Mutta vaikeaa oli alkaa luopumaa herkuisa sun muista, mutta kannatti luopua. Nyt elämä on paljon virkeempi.

Oon ollu ihan kauhee perunanmättäjä ja pullan sekä karkin ylin ystävä. Laihduttamiseen motivoi karppifoorumin ennen ja jälkeen-kuvat. Ihan oikeasti.

Tietysti kaikki lähti siitä, että en mahtunut enää lempparifarkkuihini ja Seppälästä alkoi koot loppua kesken normaalipuolelta. Jotenkin oli huono olo kehossaan kun olin tottunut että olen sutjakka linjoiltani, ikinä ei ole tarvinnut miettiä mitä syön koska liikuin paljon ja ruuan määrä oli aivan eri.

Ne kuvat onnistuneista laihduttajista vaikutti niin innostavasti, että seuraavana päivänä marssin töiden jälkeen kirjakauppaan ja ostin muistaakseni kolme kirjaa karppaukseen liittyen. Atkinssin dieettikirjan ja joitakin keittokirjoja. Alotin kahden viikon pikastartilla Atkinssin oppien mukaan ja mikäpä olisikaan ollut parempi motivoija kun näkee tulokset vaa'alla, peilissä, saa kehuja mieheltään ja olo on virkeämpi ja parempi. Heräsin tajuamaan myös, että viljatuotteet eivät sovi minulle ja olen karsinut joitakin maitotuotteitakin jotka näköjään ovat aiheuttaneet kaikenlaista vaivaa jotka yhdistin ihan muihin asioihin...

Minä sain motivaatiota siitä kun sain pudotettua laiharipirtelöillä 5kg viikossa.
Se motivoi jatkamaan kun sai painoa hieman pois.
Ruokaremppa alkoi vasta sen jälkeen kun oli ekat kilot tippuneet.

Ostin kalliimpaan maholliseen kuntosaliin kausikortin ja en sitten viitsinyt olla käyttämättä sitä, kun olin niin paljon maksanutkin. No sitten jäi kiloja sinne kuntosalille. Ja nyt on sitte kolmas vuos menossa sielä kuntosalilla. Rakastan niitä ohjattuja jumppia ja sielä osttiin kannustaa hyvin.

Yhteistyössä