Mistä mä saan 300e viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pitäis päästä lasten kanssa lähisukulaisen (vanhemman) juhliin jotka tuli reilun 2vko varoitusajalla. Puhui aikaisemmin ettei aio juhlia järjestää niin en laittanut rahaa pikkuhiljaa säästöön, viime viikolla soitti että pitääkin juhlat: monen sadan km päässä ja hotellimajoituksella.
Olen kht:lla ja rahaa ei tosiaan ole tuollaista summaa laittaa bensaan+yöpymiseen yhtäkkiä kun eletään ihan kädestä suuhun.
Pikavippiä en voi ottaa kun en pystyisi sitä ajoisss maksamaan takaisin, luottokortti on tapissa enkä voi/halua luottorajaa enää korottaa.
Lainaan en kehtaa keneltäkään pyytää kun en tosiaan pysty ihan heti takaisin maksamaan ja myöhemminkin osissa. Olin jo niin epätoivoinen että kerroin tämän NRJ:n ja Pikavipin rahoitustarve-kilpailuun mutta enpä voittanut sieltäkään.

Mitään noin isoa myytävää mulla ei ole, ja yks iso lasku on jo siirretty erääntymään kk aikaisempaa eräpäivää myöhemmin kuun vaihteeseen. Mulla tuli sekä viime että tässä kuussa yllättävä parinsadan meno ja lisäksi isot vakuutusmaksut erääntyi viime kuun lopulla niin siksi tilanne näin köyhä nyt :(

Tämä juhlakalu ihan varmasti suuttuu jos ei paikalle mennä mutta toisaalta häneltä en ole ikinä mitään taloudellista apua saanut ja edes lainaa on turha pyytää nytkään (on sitä mieltä ettei hänen tarvitse aikuista lasta elättää, ei toki tarvitsekaan mutta ei voi sitten olettaa että parin viikon varoajalla voin "häneen" tuhlata lähes kuukauden tuloni suuruisen summan)

Kamala stressi, mä todennäköiseti joudun valehtelemaan että ollaan kipeinä eikä sen vuoksi päästä. Pitää vaan toivoa ettei lapset paljasta ettei me oikeesti mitään kipeinä oltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;26250188:
Mene töihin

No joo, ei ihan tähän hätään auta vaikka menisinkin ja normaalisti tullaan näin toimeen. Mulla on työpaikka mutta kun pienempi lapsista on alle 2v vielä niin olen halunnut hoitaa kotona, eikä taida tällainen olla hyväksyttävä syy keskeyttää hoitovapaata ja pyytä förskottia. Mitään toimeentulotukia ei ole tarvinnut hakea ja normaalisti siis pärjätään ihan ok, hieman kukkaron nyörejä kiristellen. Mutta monen sadan yllärimenot ei onnistu.

Myyt vaatteita, koruja, leluja, kenties polkupyöräsi jota et käytä. Mä olen saanut uskomattomia summia revittyä jo vanhempien lasimaljakoita yms. keräilyjuttua myymällä.

[QUOTE="vieras";26250233]Anna suuttua. Mitä sitten?[/QUOTE]

Niin, mulla on välit toiseen vanhempaani jo mennyt (ovat eronneet) ja kurjalta tuntuu jos toiseenkin menee tällaisen asian takia.
Mutta vaihtoehdot päästä juhliin melkein on menettää luottotietonsa tai myydä persettä (josko kellekään kelpaisi edes) niin siihen en ole valmis välien rikkoutumisen uhallakaan.

[QUOTE="vieras";26250248]Rehellisyydellä ei tartte miettiä, että paljastaako lapset jotakin. Sano suoraan, että ei ole rahaa tulla.[/QUOTE]

En kehtaa sanoa :(

Tuo ihminen on itse hyvätuloisena niin mun todellisuudesta vieraantunut ettei varmaan edes uskoisi.

Ja sille joka käski myydä tavaraa, mitään myytävää ei tällä hetkellä ole, lasten pienet vaatteet myyty talvella just ja polkupyörää käytän viikoittain. Mitään keräily- ja lasitavaraa ei ole (tai on mulla kauan kerättyjä Muumimukeja mutta niitä en myy tän takia :D, sitä paitsi nekin on arkikäytössä ja tarvittais sit uudet mukit).

Selität tilanteen ihan rehellisesti ja suoraan. Joko tarjoaa apua tai sitten ei, mutta jos tosiaan on aiemmin sanonut että ei aio juhlia järjestää niin aiheetta kyllä suuttuu.

Ei auta tähän hätään, mutta mene ihmeessä tosiaan takaisin töihin jos teillä on noin tiukkaa.

Soitat ja kerrot tilanteen rehellisesti. Lainaa en lähtisi pyytämään, eri asia jos haluaa vartavasten rahoittaa reissunne että pääsisitte tulemaan. Valehtelusta harvoin seuraa mitään hyvää.

Selität tilanteen ihan rehellisesti ja suoraan. Joko tarjoaa apua tai sitten ei, mutta jos tosiaan on aiemmin sanonut että ei aio juhlia järjestää niin aiheetta kyllä suuttuu.

Ei auta tähän hätään, mutta mene ihmeessä tosiaan takaisin töihin jos teillä on noin tiukkaa.

Ei meillä tavallisesti mitään supertiukkaa ole, nyt vaan kasaantunut tähän pariin kuukauteen yllärimenot ja isot laskut. Ja tämä oli nyt niitti arkun päälle.

Tilanne vaatii nyt vähän toimeliaisuutta ja viitsimistä sinulta. Et saa rahaa vain kotona olemalla. Pulloja keräämään, ojanpientareet on niitä täynnä. Siitä saat muutaman kympin. Ja sitten varaat kirppuritoripöydän ja anna mennä tarpetonta tavaraa halvalla. Tarjoudu vaikka siivousavuksi, pesemään ikkunoita tai haravoimaan pihoja, saat niistäkin kymppejä kasaan nopeasti.

[QUOTE="vieras";26250257]Niin, mulla on välit toiseen vanhempaani jo mennyt (ovat eronneet) ja kurjalta tuntuu jos toiseenkin menee tällaisen asian takia.
Mutta vaihtoehdot päästä juhliin melkein on menettää luottotietonsa tai myydä persettä (josko kellekään kelpaisi edes) niin siihen en ole valmis välien rikkoutumisen uhallakaan.[/QUOTE]

Selitä pahoittelevasti asia ja jos silti suuttuu niin se on hänen ongelmansa ja sinä et sille voi mitään. Ei kannata elää kynnysmattona sen takia ettei menisi välit ihmisiin.

[QUOTE="heps";26250299]Tilanne vaatii nyt vähän toimeliaisuutta ja viitsimistä sinulta. Et saa rahaa vain kotona olemalla. Pulloja keräämään, ojanpientareet on niitä täynnä. Siitä saat muutaman kympin. Ja sitten varaat kirppuritoripöydän ja anna mennä tarpetonta tavaraa halvalla. Tarjoudu vaikka siivousavuksi, pesemään ikkunoita tai haravoimaan pihoja, saat niistäkin kymppejä kasaan nopeasti.[/QUOTE]

En tiedä missä te asutte mutta ei täällä ainakaan pulloja loju pisin poikin, joskus koiran kanssa lenkkeillessä olen ojanpohjalla nähnyt yhden mutta aika kauan saisi etsiä että edes 2e saisi kasaan.
Kirppispöytä maksaa yli 30e ja kun tosiaan sitä turhaa myytävää ei nyt ole, enkä näe järkeä myydä tavaraa jolle on tarvetta.
Kenelle mä menen haravoimaan tai pesemään ikkunoita, joka vielä maksaisi siitä? Kauppojen ilmoitustaulut on täynnä tuollaisten firmojen ilmoituksia :/ Mitään sellaisia tuttuja ei 200km säteellä ole. Lisäksi joutuisin maksamaan lastenhoidosta näiden "työkeikkojen" ajalta niin tilanne ois plusmiinusnolla.

Kuulostan nyt ihan "ammattivalittajalta" kun tyrmään kaikki vaihtoehdot mutta kun ei vaan onnistu.

[QUOTE="heps";26250299]Tilanne vaatii nyt vähän toimeliaisuutta ja viitsimistä sinulta. Et saa rahaa vain kotona olemalla. Pulloja keräämään, ojanpientareet on niitä täynnä. Siitä saat muutaman kympin. Ja sitten varaat kirppuritoripöydän ja anna mennä tarpetonta tavaraa halvalla. Tarjoudu vaikka siivousavuksi, pesemään ikkunoita tai haravoimaan pihoja, saat niistäkin kymppejä kasaan nopeasti.[/QUOTE]

Pulloja ojanpientareet täynnä. Joo ehkä jossakin isommilla paikkakunnilla, mutta ei ainakaa täällä pienessä kylässä joten todella ärsyttävä vinkki sellaisille joilla ei ole rahaa.

[QUOTE="vieras";26250359]

Kuulostan nyt ihan "ammattivalittajalta" kun tyrmään kaikki vaihtoehdot mutta kun ei vaan onnistu.[/QUOTE]

No sitten ei auta muu kuin sanot hänelle, että ei ole rahaa tulla. Jos hän siitä suuttuu niin suuttukoon. Sä et varmaan muutenkaan kaipaa elämääsi ihmistä, joka suuttuu siitä, että sulla ei ole rahaa.

Kuulostan nyt ihan "ammattivalittajalta" kun tyrmään kaikki vaihtoehdot mutta kun ei vaan onnistu. ....

Et minusta ainakaan, kaikki ei vaan onnistu. Tsemppiä!! Edelleen kannatan rehellisesti kertomista....

No mutta miksi ihmeessä täällä nyt sitten kyselet ja selität? Jos ei ole mitään myytävää, ei voi (eikä tietty edes oikeasti kannata!) ottaa pikavippiä, ei voi lainata keltään, jne. jne. niin sittenhän on vaan sanottava ettei päästä tulemaan ja that´s it. Tuskin täällä palstallakaan kukaan sulle rupeaa rahaa antamaan =)

Ilmoitat, ettei sinulle ikävä kyllä ole rahaa. Tulisitte erittäin mielellään juhliin, mutta nyt ei pennoset riitä hotelliin, matkoihin juhliin jne. Jos sopii, tulette kesällä ilahduttamaan sankaria vierailulla.

[QUOTE="vieras";26250397]No tämä täytyy selvittää että saisinko nyt hoitovapaalla.
Tietääkö joku?

Mulla nyt siis Visa. Mitä niitä muita on ja minkä saisi viikossa?
Master?[/QUOTE]

Ja miten se eroaa siitä luottorajan nostamisesta, jos otat uuden kortin? Ei mitenkään paitsi että sinulle tulee lasku 2 luottofitrmasta joka kk ja maksat tilinhoitomaksua 2 firmaan sen 4-7 e / kk. Verrattuna, että korotat hiukan rajaa ja sinulle tulee yksi lasku ja yhden hoitokulut.

No mutta miksi ihmeessä täällä nyt sitten kyselet ja selität? Jos ei ole mitään myytävää, ei voi (eikä tietty edes oikeasti kannata!) ottaa pikavippiä, ei voi lainata keltään, jne. jne. niin sittenhän on vaan sanottava ettei päästä tulemaan ja that´s it. Tuskin täällä palstallakaan kukaan sulle rupeaa rahaa antamaan =)

No anteeks että vein palstatilaa. En tiä mitä ajattelin, purkaa vitutusta tähän tilanteeseen ehkä?

Yhteistyössä