Mistä lisätunteja vuorokauteen?

[QUOTE="vieras";27480186]Hyvä ettet ole enää sairaanhoitaja, koska olet noin tietämätön ihmisen unentarpeesta ja siitä hengenvaarasta joka riittämättömään nukkumiseen liittyy.
Kuulostat holtittomalta, koskaan ei mikään työ tai opiskelu voi korvata unentarvetta.
Aivan uskomatonta että ex-sairaanhoitaja latelee tuommosta tekstiä näppikseltään.[/QUOTE]
Jotkut tarvitsevat enemmän unta, toiset pärjäävät vähemmällä. Jo lapsuudestaan lähtien. Mutta voin olla holtiton kyllä siinä, että katson työnteon, lasteni elättämisen, tulevaisuuteni turvaamisen yms sellaisiksi asioiksi, että niiden vuoksi nyt voi - jopa yöunistaan - joustaa muutaman vuoden. Monet valvovat lastensa vauva-aikoinakin paljon, jos sattuu koliikki- tai muuten sairas lapsi syntymään. Niistäkin ihmiset yleensä selviävät.

*muoks* Ja vielä lisäys: töissä tietysti annetaan asiakkaille/potilaille sellaisia ohjeita, jotka ovat vallitsevien suositusten mukaisia. Ei suinkaan kerrota, miten itse toimisi. Aikoinaan meillä oli Keuhkopolilla ylilääkäri, joka oli kova tupakkamies. Mutta silti hän aina kehoitti potilaitaan luopumaan tupakoinnista eikä maininnut omasta tupakoinnistaan potilailleen mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27480193:
Jotkut tarvitsevat enemmän unta, toiset pärjäävät vähemmällä. Jo lapsuudestaan lähtien. Mutta voin olla holtiton kyllä siinä, että katson työnteon, lasteni elättämisen, tulevaisuuteni turvaamisen yms sellaisiksi asioiksi, että niiden vuoksi nyt voi - jopa yöunistaan - joustaa muutaman vuoden. Monet valvovat lastensa vauva-aikoinakin paljon, jos sattuu koliikki- tai muuten sairas lapsi syntymään. Niistäkin ihmiset yleensä selviävät.

Olen todella tyrmistynyt. Ihan kuin et tietäisi univajeen aiheuttamista terveysriskeistä yhtään mitään. En ole ollenkaan pahoillani että olet poistunut sairaanhoitajien keskuudesta, ja rullailet jatkossa potilaan ominaisuudessa.

[QUOTE="vieras";27480208]Olen todella tyrmistynyt. Ihan kuin et tietäisi univajeen aiheuttamista terveysriskeistä yhtään mitään. En ole ollenkaan pahoillani että olet poistunut sairaanhoitajien keskuudesta, ja rullailet jatkossa potilaan ominaisuudessa.[/QUOTE]
Tottakai tiedän, mutta kuten tuohon edelliseen hetki sitten lisäsin, niin potilaita ohjattiin toimimaan vallitsevien suositusten mukaan eikä hoitajan oman toimintatavan mukaan. Niin mä nykyisinkin työssäni teen eli ohjaan asiakasta tekemään niinkuin pitää eikä kokeilemaan asioita, joita itse vapaa-ajallani kokeilen. Työ on työ ja oma elämä on oma elämä. Kaksi täysin eri asiaa :)

Mä yleensä suunnittelen menoni hyvissä ajoin etukäteen. Kerran viikossa on jumppa joka on tiettynä päivänä tiettyyn aikaan ja se on jo niin vakio ettei siinä ole mitään järjestämistä. Töiden jälkeen harvoin jaksaa kyläillä kavereiden luona,ne on sit viikonlopun juttuja ja yleensä nekin pitää sopia ajoissa että aikataulut natsaa.

Yleensä homma menee jotenkin niin että kysyn n. viikkoa ennen mun äidiltä tai siskolta voisko jompikumpi tulla lasten kanssa meille jos käydään miehen kanssa leffassa. Monet mun hyvistä ystävistä asuvat toisella paikkakunnalla joten illanistujaisia pitkän kaavan mukaan on kerran tai kahdesti vuodessa.

Tämmöset pienet jutut on ihan miehen kanssa sovittavissa ja yleensä illasta löytyy joku rakonen jos toinen haluaa käydä vaikka lenkillä tai ostoksilla rauhassa.

[QUOTE="vieras";27480208]Olen todella tyrmistynyt. Ihan kuin et tietäisi univajeen aiheuttamista terveysriskeistä yhtään mitään. En ole ollenkaan pahoillani että olet poistunut sairaanhoitajien keskuudesta, ja rullailet jatkossa potilaan ominaisuudessa.[/QUOTE]

Millaista univajetta sairaanhoitajan työssä saa kärsiä viikottain ilta- aamu siirroissa, pitkissä päivissä, venyvissä työvuoroissa..?

Yhteistyössä