Mistä lämpimät käsineet taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmäkäsinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kylmäkäsinen

Vieras
Perusreimaa ja easyteciä kokeiltu, molemmissa sormet ihan kylmät vaikka pakkasta vain viitisen astetta, reiman alle jos laittaa ruskovillan lapasen niin sitten pysyy käsi lämpimänä mutta on "tönkkö" eikä lapsi saa kunnolla otetta mistään...

Mainostan taas Rasavilin hanskoja :D Olikohan se peukalopotti sen hanskan nimi, malleja ei kyllä taida ollakkaan kuin yksi?

Meillä vasta ekaa talvea käytössä mutta ystäväni pienen tytön hurjan paleleviin käsiin ne toivat helpotuksen viime talvena.

Meillä on toiminut parhaiten lapanen-Elsa Pitkänen yhdistelmä. Itse en osta talveksi yksiäkään rukkasia missä on vahvistettuja kämmeniä ym. niistä tulee vain tönkköjä, eikä lapsi pysty mitään tekemään ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on toiminut parhaiten lapanen-Elsa Pitkänen yhdistelmä. Itse en osta talveksi yksiäkään rukkasia missä on vahvistettuja kämmeniä ym. niistä tulee vain tönkköjä, eikä lapsi pysty mitään tekemään ulkona.

Siis mikä? Tuon lapasen vielä ymmärrän mutta tuo Elsa Pitkänen???

Onko teillä Peukalopotti-hanskoja kokoa 3-4-v...voisiko joku mitata hanskan leveyttä ja pituutta,kiitos.

Mun pienikäsiselle lapselle ei voi ostaa iän mukaan hanskoja(kaan ) kun kaikki on aina liian isoja... :/

Alkuperäinen kirjoittaja kylmäkäsinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis mikä? Tuon lapasen vielä ymmärrän mutta tuo Elsa Pitkänen???

Rukkanen. Vanhan perinteisen mallinen rukkanen, ilman mitään hienouksia.
Ei mitään vahvikkeita, kuminauha ranteen hohdalla ja toinen rukkasen suussa, jonka saa hyvin vedettyä hihan päälle.

Meillä on kokeiltu kunnon nahkakintaita - ei tepsinyt kylmiin sormiin. Ei kä myöskään Reimat olleet hyvät. Ostin Lassiet ja niissä on pysynyt taaperon kädet lämpiminä.
Esikoisella oli edellistalvena sama juttu, että kädet oli aina kylmät. Ostin Tarjoustalosta hanskat (oisovatkohan maksaneet 5?) ja eipä sen jälkeen olleet pojan kädet kylmät. Halvatkin voi joskus olla hyvät!

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Onko teillä Peukalopotti-hanskoja kokoa 3-4-v...voisiko joku mitata hanskan leveyttä ja pituutta,kiitos.

Mun pienikäsiselle lapselle ei voi ostaa iän mukaan hanskoja(kaan ) kun kaikki on aina liian isoja... :/

Eikö kenelläkään ole ostettu kokoa 3-4-v...
:wave:
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana :

Meillä on S-koko 2.5v melko jykevätekoisella tyttösellä.
Hanskan mittoja:
Kämmen päältä leveimmästä kohdasta noin 9.5cm (merkin kohdalta)
Ranteesta sormenpäihin noin 12cm (toisesta kumilangasta sormenpäihin)
Koko hanskan pituus noin 25cm.

Ovat aika reiluja mitoitukselta, tuo S on sopivan väljä tyttöselle.
Pojalle ostin Remun (ida ja emil) hanskat, koko 4-6v on samankokoinen kuin Rasavilin S, jopa hieman kapeampi ja lyhyempi
:o

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Kunnon nahkakintaat!

Paraimmaksi olen huomannut nahkarukkaset, meillä ainakin torilla niiitä myydään. Lapaset alle ja kyllä ainakin meillä tenavat tarenneet ja pikkusormet olleet lämpimät sisälle tullessa. Siitä vielä plussaa, että ainoat rukkaset jotka kunnolla pysyy hihansuun sisällä, eikä hiha pääse nousee ylös.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana :

Meillä on S-koko 2.5v melko jykevätekoisella tyttösellä.
Hanskan mittoja:
Kämmen päältä leveimmästä kohdasta noin 9.5cm (merkin kohdalta)
Ranteesta sormenpäihin noin 12cm (toisesta kumilangasta sormenpäihin)
Koko hanskan pituus noin 25cm.

Ovat aika reiluja mitoitukselta, tuo S on sopivan väljä tyttöselle.
Pojalle ostin Remun (ida ja emil) hanskat, koko 4-6v on samankokoinen kuin Rasavilin S, jopa hieman kapeampi ja lyhyempi
:o

Suurkiitos vastauksesta! :flower:

Toi S-koko saattais olla sopiva mun pojalle jolla on nyt "merkittömät" hanskat ja mitat täsmää...
Poika täyttää helmikuussa 5.

Yhteistyössä