suositelkaa hyviä talvihanskoja taaperolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei löydy sopivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei löydy sopivia

Vieras
1 vuotiaalle taaperolle tarvittaisiin hyvät talvihanskat. Pitääkö alle mahtua lapaset? Kannattaako ostaa paksummat ja ohuet hanskat vai pärjääkö yksillä tästä kevääseen?

taaperollani on yhdet jonathan merkkiset hanskat ja ciraf hanskat, vaikka koko on 0, niin silti ne ovat jostain syystä isot ja hankalat, sormet ja peukku valuu pois resoriin päin, eli on yleensä ihan tyhjä hanskaosa. ilmeisesti liian pitkät. Näillä hanskoilla ei saa mistään otettua kiinni. Lapaset ovat sopivat mutta ei niillä pärjää.

mistä ihmeestä löydän tarpeeksi pienet hanskat mutta lämpimät ja jotka pysyy käsissä 1 vuotiaalle. Ehkä pikkuisellani on sitten pienet kädet. ns. vauvahanskat joissa ei ole peukaloa ovat sopivia, mutta pieni haluaa itse jo peukalon hanskaan.

Vinkkejä kaivataan.

mulle kans vinkkejä ;)
sama vaiva 1v 4kk kanssa ja on kokeiltu myös tarralliset(ranteen kohdalla) rukkaset, lapasen kanssa ja ilman...ihan kuin olis peukun paikka "väärä" ja siksi ei pysy...pieni käsi myös mun pojalla.
pitääkö lie turvautua nipsuihin tai hakaneuloihin, että pysyisi rukkasetpaikallaan :)

Meillä oli viime talvena 1-vuotiaalla Elsa Pitkäsen rukkaset. Niissä on leveä varsi, joka tulee hihan päälle. Nipsuttimilla pantiin vielä kiinni, ettei varmaan liukuisi pois, vaikka olisi varmaan pysyneet ilmankin. Toimivat sellaisenaan, mutta kovilla pakkasilla pantiin alle sellainen ohut, ihonmyötäinen ja joustava villalapanen.

Täällä kolmas jolla sama onglma 1 v 4 kk pojan kanssa, vaikka meidän pojalla on kuulemma isot kädet.

Aluslapasina me käytetään Polarn o Pyretin Magic Mittens -lapasia, ne on todella hyvät kun ovat joustavat ja napakat. En voisi kuvitella tavallisia, itsentehtyjä lapasia noiden rukkasten alle, koska ne vaan menisivät ruttuun ja hankaloittaisivat rukkasten pukemista entisestään. Mutta siltikin sama ongelma itse rukkasten kanssa.

onko noi reimatecin minitec hanskat talvihanskat vai välikausihanskat? löytyykö kumpiakin? En löytänyt netistä minitec hanskoja reiman sivuilta? Osaisko joku linkittää millaiset ne on?

Meillä oli viime talvena 1-vuotiaalla Elsa Pitkäsen rukkaset. Niissä on leveä varsi, joka tulee hihan päälle. Nipsuttimilla pantiin vielä kiinni, ettei varmaan liukuisi pois, vaikka olisi varmaan pysyneet ilmankin. Toimivat sellaisenaan, mutta kovilla pakkasilla pantiin alle sellainen ohut, ihonmyötäinen ja joustava villalapanen.

Mäkin löysin viime talvena 1,5-vuotiaalle nämä ja olivat niin täydelliset, ettei taida tulla enää muita meille.

Kovillakaan pakkasilla ei tarvinnut laittaa mitään kyllä alle.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=735406&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10069&categoryId=10320

onko nämä minitec hanskat? Näissä ei missään lue minitec

mun mielestä minitec on vanha merkki, nykyisin merkkinä on Koto? Korjatkaa jos olen väärässä.

http://www.antonnina.com/store/product/show/75/ulkoilu-asusteet/1029/reimatec-koto-rukkaset

Reiman Minitec, se ainakin meillä oli ainoa joka pysyi (ja jonka sai laitettua käteen). Alle pitää mahtua ohut lapanen (itse neulottu ohuesta langasta tai vaikka Ruskovillan), koska kovin lämpimät ne eivät ole. Ellei sitte ole lämminkätinen ja puuhaileva kaveri kyseessä...

Yhteistyössä