Mistä kummit vauvalle!?

Eipäs Juupas

Jäsen
03.09.2012
227
0
16
Ongelma on nyt siis tämänmoinen minä en kuulu kirkkoon, mies kuuluu ja hän haluaa lapselle ristiäiset, asia on mulle aivan ok! Noh suurin osa potentiaalisista kummiehdokkaista ei kuulu myöskään kirkkoon tai pariskunnist vain toinen kuuluu! Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa tai ideaa miten tämän ongelman voisi ratkaista?

Otatte pariskunnasta sen, joka kuuluu kirkkoon. Ja toisesta pariskunnasta myös. Tai suostuttelette jonkun liittymään kirkkoon (meillä miehen sisko liitti vähäksi aikaa).

Meillä esikoisen kummitäti oli valmis liittymään kummiuden takia kirkkoon. Sitäkin kannattaa kysyä.

Yksi kirkkoon kuuluva kummi ilmeisesti riittää nykyään? vai oliko se vain pääkaupunkiseudulla.

Onko miehellä sisaruksia?

Mä en kuulu kirkkoon. Oon miettiny et jos joskus Murun kanssa saadaan lapsi nii mites hää sitte. Itse koen syvää inhoa kristinuskoon. En tiedä kykenenkö koskaan lasta kastamaan. Olenkin miettinyt että jos ostais jonkun tutun näyttelee pappia, sais sukulaiset tyytyväiseksi. ITse olisin valmis pitämään "pelkät" nimiäiset (ja sitä kautta semmoset haltijakummi-tyyppiset kummit.). tarviikin muistaa keskustella tästä Murun kanssa...

Ja siis sun kysymykseen. Jos teil on joku suosikki ehdokas, nii mä ainakin sit kysyisin että toivottais sua kummiks, voisikko liittyy siks hetkeks kirkkoon.

No jos yksi kirkkoon kuuluva riittää, niin voisko nää kirkkoon kuulumattomat "kummit" osallistua mitenkään ristiäisiin? Vai riittääkö yksi edes?
Tuntuis vähän oudolta pyytää ihmistä liittymään kirkkoon vain että voi olla kummi..

Meille tulee toiseksi kummiksi siskon tyttö. Nuori, 18v, mutta todella ihana ja vastuuntuntoinen. Kiva pyytää ns. uutta sukupolvea, keillä ei ole jo sataa kummilasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27252585:
No jos yksi kirkkoon kuuluva riittää, niin voisko nää kirkkoon kuulumattomat "kummit" osallistua mitenkään ristiäisiin? Vai riittääkö yksi edes?
Tuntuis vähän oudolta pyytää ihmistä liittymään kirkkoon vain että voi olla kummi..

Katso oman kunnan seurakunnan sivuilta monta kummia tarvitsette,meillä pitää olla kaksi.

Yhteistyössä