Mistä kohtaa vatsa kasvaa ensin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Mistä kohtaa teillä on vatsa alkanut ensimmäiseksi kasvaa? Tarkoitan siis ala-, ylä- vai keskivatsasta? Olen ainakuvitellut että vauva-vatsa alkaa kasvamaan alavatsasta navan alapuolelta ensin. Olen vasta rv11 mutta olen huomaavinani vatsan hieman kasvaneen navan kohdaltatai hieman jopa yläpuolelta. Onkohan tämä jotain muuta vai voisiko jo olla vauva-masua. Olen rakenteeltani pieni ja hoikka.

Tähänkään ei kai ole mitään sääntöä, vaan vatsa kasvaa jokaisella erilailla. Jotkut pyöristyvät ns. pituussuunnassa, jotkut leveyssuunnassa. Oma vatsani alkoi kasvaa suunnilleen navan kohdalta, mutta siskoni joka nyt odottaa lasta, on ihan eri näköinen kuin minä raskaana ollessani. Hänellä kasvanut vatsa on selkeästi ylempänä kuin minun. Sitten kun vauva kasvaa ja liikkuu, vatsa voi ""vaihtaa paikkaa"". Joskus loppuaikoina varsinkin tunsin olevani ihan toispuoleinen kun vauva myllersi ja oikea tai vasen puoli vatsasta saattoi oikein törröttää.

Itse olin myös rakenteeltani aika hoikka ja litteä vatsainen kun aloin odottamaan. nyt kuitenkin kun ruokahalu on lisääntynyt ja vauva kasvaa niin on tullut tuota mahaa. Itselläni uskon, että se mitä on tuosta hiukan navan ala- ja yläpuolella on ihan vaan ""liikakiloja"". Enhän siitä varma voi olla, mutta näin uskoisin.

Yhteistyössä