Mistä keskustelet puolisosi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilja

Vieras
Tuntuu, että mulla ja miehelläni ei nykyään ole yhtään mitään keskusteltavaa... Mulla kuluu päivät kotosalla 2-vuotiaan pojan kans ja mies on töissä.

Illalla olis kiva jostain keskustella kun poika on mennyt nukkumaan, mutta kuitenkin tulee vaan katseltua telkkaria ja siinäpä se...

Eli mistä teidän parisuhteessa puhutaan...

Mun miehen kanssa ei varsinaisesti "keskustella" mistään, ei ole verbaalista sorttia :/ Jokapäiväiset arkiasiat puhutaan, mut syvällisemmin puhun ystävilleni. Mies lukkiutuu jos koetan jotain asiallisempaa ja/tai "vakavampaa".

Kaikesta mahdollisesta, mä kyselen päivän kuulumiset tai en aina ehdi edes kysellä kun mies jo kertoilee mitä on puuhaillut päivän aikana töissä. Ja jutellaan me muutenkin aika paljon.

Lasten tekemisistä yhteisiin työasioihin. Vauvakuumeilusta, mitä tikut näyttää, joko on ovis :D Tänään puhuiime juri olleesta keskenmenosta :ashamed: Kumpi vie lapset harrastuksiin, mitä telkkarista tulee. Joskus ei mistään. Mistä nyt ikinäkin, mikä mieltä painaa ja mikä ilahduttaa. ei kai ole asiaa, mistä ei voi miehen kans jutella. Tai no on, mutta ne ei liitykkään nykyiseen elämään, vaan aikaan ennen yhteistä elämää :kieh:

Aivan kaikesta, ihan niinkuin ystävänkin kanssa mutta miehen kanssa vaan vielä pintaa syvemmältä ja myös ne kaikkein henkiökohtaisimmat jutut. Tarkemmin ajateltuna siis paljon laajemmin mitä ystävien kanssa, kun on tiettyjä ystäviä joiden kanssa puhun vain tietyn tyyppisistä asioista, mutta miehen kanssa siis puhutaan ihan kaikesta.

Meillä ei ole kovin paljoa aikaa keskustelulle, sillä työvuoromme menevät ristikkäin siten, että näemme toisiamme aika vähän valveilla per vrk. Usein keskustelut typistyvätkin sitten sellaisiksi raportoinneiksi aikatauluista ja kuulumisista. Meidän parhaimmat arkikeskutelumme käydään nykyisin varmaankin saunassa, jonne pyrimme menemään pari kertaa viikossa iltamyöhällä lasten nukkuessa. Siellä keskustelu voi yltää kauppalistaa korkeamalle, eikä siellä ole televisiota tai tietokonetta ohjaamassa huomiota toisaalle.
Parisuhteessamme on ollut aikoja, jolloin olen kokenut ikäväksi sen, että keskustelemme liian vähän. Kotiäitivuosina erityisesti esikoisen ollessa pieni, olivat aikuiskontaktini aika vähäiset ja silloin olisin kaivannut kotona enemmän keskutelua. Mieheni taas ei pitkien työpäiviensä päälle niitä niinkään kaivannut.

Nykyään en niin paljoa kärsi tilanteesta, sillä itsekään en jaksa keskustella. Meidän keskutelumme voi olla sellaista lyhyttavuista urahtelua
:xmas: tosin siihen pyrin, että jos joku asia mättää asiasta puhutaan.
Loma-aikaan tulee sitten puhuttua ja keskusteltua enemmän ja keskuteluissa voi päästä pintaa syvemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilja:
Tuntuu, että mulla ja miehelläni ei nykyään ole yhtään mitään keskusteltavaa... Mulla kuluu päivät kotosalla 2-vuotiaan pojan kans ja mies on töissä.

Illalla olis kiva jostain keskustella kun poika on mennyt nukkumaan, mutta kuitenkin tulee vaan katseltua telkkaria ja siinäpä se...

Eli mistä teidän parisuhteessa puhutaan...

kaikesta. Nykyiisn tosi paljon uskon asioista, Pyhällä Hengellä täyttymisesta, Jumalan tahdosta meidän elämässä;). Mutta siis myös kaikista arkipäivän asioista, liikkumisesta, ruoasta, ex-partnereista, mitä päähän pälkähtää:).

Lapsista, työstä, elämästä, tulevaisuudesta, politiikasta, uutisista, tutkimuksista, kirjoista, kuulumisista, arkisista asioista, ruoasta, polttoaineista, etiikasta, siivoamisesta, seksistä, rakkaudesta, ympäristöstä, tutuista, vanhoista jutuista, milloin mistäkin. Ja joskus ei mistään.