Mistä kerralla kestovaipat???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiska Äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
No noilla Bumgeniuksilla pärjää pelkästäänkin tosi pitkälle, jos ei halua sekoittaa useampaa vaippasysteemiä. Ja niiden käyttö on todella yksinkertaista.

Kiitos taas, Liina78! Ehkä sekoitan tsydeemejä sitten, kun saan homman ensin haltuun... Opettelen ensin säännöt ja vasta sitten rikon niitä, vai miten se nyt menikään :) Bumgenius kuulostaa kivalta nimeltä, alan tsekkailla!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja siis hinta ei ole se juttu, miksi haluamme kestoilla, vaan ympäristö...

Kiva! Sama täällä, joskus ärsyttää kun kaikki luulee että se on rahansäästöstä kiinni, mutta mä olen tainnut laittaa enemmän kestovaippoihin kuin mitä olis mennyt kertakäyttöisiin...
Tämän linkin kautta näkee miten kauan kertisten kestää maatua (melkein sivun alimpana), . Kertiksethän keksittiin 60-luvulla, ja ne silloin käytetyt ei ole vieläkään maatuneet...
http://www.natureschild.com.au/flex/nappies/19/1

Missä muuten asut kun sieltä ei kerran löydy kestoja?

Ei kun kaverilta joka on taitava ompelemaan :saint: Noi on niitä pieneksi jääneitä :'( Kuoret huuto.netin kautta. Kestovaippainfon kirppikseltä olen löytänyt paljon kivaa, mutta se vaatii tietysti aikaa että "kaivaa" ja kokeilee. Onko teillä vauva jo, vaiko vasta tulossa? Ja milloin siinä tapauksessa?

KÄtevimpiä ovat taskuvaipat ja imuiksi käyvät vaikka vanhoista froteepyyheistä leikatut neliöt, jotka taitellaan kolmeen osaan. Imevät hyvin ja paketti pysyy ohuena.
Taskuvaippoja ovat esim. Fuzzit, meillä on käytetty itse tehtyjä ja hyvin ovat toimineet.

Meillä on kestoiltu vastasyntyneestä saakka ja virityksiä on ollut jos jonkinlaisia kokeilussa. Taskuvaipoilla mentiin sitten n. 8 kk ikäisestä vaippaiän loppuun.

vauva saapuu lääkäreisen mukaan noin 5 vkon kuluttua, saa nähdä pitääkö paikkansa. eiköhän mee yli, ekakertalaisia kun ollaan! Taidankin katsoo ton kirppiksen läpi, josko sieltä vaikka tarttuis ainakin ideoita megeen. täällä olis nim aika halpa myös teettää noita kestoja. Hmmm, siinäpä ajatus.

Onko sulla jo monta 'kestovauvaa' :) ?

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
KÄtevimpiä ovat taskuvaipat

Kiitti, Greippi!
Onko siis niin, että taskuvaipan kanssa käytetään imua, mutta ei vaippakuorta? Anteeksia tyhmä kyskä, mut kun on aika sekavia nää juitsut aina välillä. Varsinkin kun ei oo vielä päässyt käytännössä kokeileen.

vauva saapuu lääkäreisen mukaan noin 5 vkon kuluttua, saa nähdä pitääkö paikkansa. eiköhän mee yli, ekakertalaisia kun ollaan! Taidankin katsoo ton kirppiksen läpi, josko sieltä vaikka tarttuis ainakin ideoita megeen. täällä olis nim aika halpa myös teettää noita kestoja. Hmmm, siinäpä ajatus.

Onko sulla jo monta 'kestovauvaa' :) ?

Katso kestovaippainfon ja babyidean kirpparit, sieltä löytää vaippoja todella hyvin. Kestovaippainfon sivuilla on varmaan kaavatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
KÄtevimpiä ovat taskuvaipat

Kiitti, Greippi!
Onko siis niin, että taskuvaipan kanssa käytetään imua, mutta ei vaippakuorta? Anteeksia tyhmä kyskä, mut kun on aika sekavia nää juitsut aina välillä. Varsinkin kun ei oo vielä päässyt käytännössä kokeileen.

Taskuvaipassa on ulkopuoli PULia eli kosteudenpitävää, sisäpuoli yleensä fleeceä. Väliin eli taskuun sujautetaan se imu. Suljetaan tarroilla tai neppareilla, helppoa kuin heinänteko ; )

Kyllä nimenomaan. Taskuvaipan sisään laitetaan tarpeeen mukaaan imuja, esim. yöunille vähän enemmän. Bumgeniuksissa tulee ne imut mukana, ja niillä pärjää tosi pitkälle. Taskuvaipoissa on siis kosteussulku mukana, niin kuorta ei tarvita.

Taskuvaipat on kuoret ja kuivaliina (se mikä tulee ihoa vasten) samassa, ja sinne sisälle laitetaan se mikä imee pissan, eli imu/imuja. Minä olen kokeilut kaikki eri systeemit, joten tiedän kaikkien hyvät ja huonot puolet. Kokeilemalla löytää parhaiten itselle sopivat, ja toisaalta se voi vaihdella vauvan kasvun mukaan, että mikä on sopivin. Yksi ei ole minusta yli muiden, vaan aina tilanteesta/kaudesta riippuen :)
Nyt pakko menää laittamaan lapset, palaan myöhemmin illalla.. :wave:

Yhteistyössä