K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:synnytyksestä ainakin ja eikös huumeiden käytöstä voi myös jäädä päälle pidempikin aikainen psykoosi
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:synnytyksestä ainakin ja eikös huumeiden käytöstä voi myös jäädä päälle pidempikin aikainen psykoosi
iten synnytyksestä voi psykoosi tulla![]()
![]()
En kylläsynnytä enää :|
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:synnytyksestä ainakin ja eikös huumeiden käytöstä voi myös jäädä päälle pidempikin aikainen psykoosi
iten synnytyksestä voi psykoosi tulla![]()
![]()
En kylläsynnytä enää :|
No ei synnytyksestä vaan se voi laukaista sen, joillain baby blues tai synnytyksen jälkeinen masennus voi mennä psykoosiin saakka. Todella harvinaista tosin.
Alkoholikin voi tehdä psykoosin, delirium tremes
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Mun 1 läheinen oli psykoosissa, sen naamasta huomas että kaikki ei ollu kunnos (kuulostaa varmaan ihmeelliselle), ja käyttäyty esim. näki verta seinillä yms, pilotteli ruokia ,juomia, lähti ilman kenkiä käveleen talvella ja käveli tosi pitkän aikaa, ennen kun löyty, puhu sekavia, heilu leipäveitsen kans ja mitähän muuta. Oli hoidossa 3kk ja nytten kaikki ok. Ei muista ajasta mitään.
Ja jos pelkää psykoosia siihen kuulema ei sillon mene , joskus oon kuullu että psykiatri ois nuin sanonu.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Mun 1 läheinen oli psykoosissa, sen naamasta huomas että kaikki ei ollu kunnos (kuulostaa varmaan ihmeelliselle), ja käyttäyty esim. näki verta seinillä yms, pilotteli ruokia ,juomia, lähti ilman kenkiä käveleen talvella ja käveli tosi pitkän aikaa, ennen kun löyty, puhu sekavia, heilu leipäveitsen kans ja mitähän muuta. Oli hoidossa 3kk ja nytten kaikki ok. Ei muista ajasta mitään.
Ja jos pelkää psykoosia siihen kuulema ei sillon mene , joskus oon kuullu että psykiatri ois nuin sanonu.
mä pelkään psykoosia ja en iki maailmassa halua sitä!!!!!!! :'( |O
Alkuperäinen kirjoittaja omakohtainen:Stressistä/unenpuutteesta. Ja vaikean elämäntilanteen aiheuttamasta masennuksesta, jota ei ymmärtänyt hoitaa. Taustalla ei siis mitään mielisairautta tai alkoholin/huumeiden väärinkäyttöä. Ja vaikka uutta psykoosia pelkää, niin kyllä siihen voi mennä uudestaankin, jos on kerran "altistunut". Täytyy vain yrittää välttää sitä niin järjestämällä elämäntilanteensa niin, ettei siihen enää joutuisi. Psykoosiin menoa ei itse tajua, ennen kuin vasta jälkeenpäin. Itse muistan siitä varsin paljon, mutta kontrolli oli mennyt. En todellakaan ollut enää oma itseni.
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Mäki oon pelänny :ashamed: ENKÄ halua mäkään, hyi kauhea... Nyt alko kauhistuttaa toi synnytyksen jälkeinen :snotty: Raskaana ku oon.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Hmm, mulla on ollut psykoottinen mielialahäiriö. Se kaiketi luokitellaan myös psykoosiksi, ellen ihan väärin oo käsittänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Hmm, mulla on ollut psykoottinen mielialahäiriö. Se kaiketi luokitellaan myös psykoosiksi, ellen ihan väärin oo käsittänyt.
millanen se sit oli?
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:mistä tietää että on psykoosissa, siis että millainen tila se käytännössä on?
Mäki oon pelänny :ashamed: ENKÄ halua mäkään, hyi kauhea... Nyt alko kauhistuttaa toi synnytyksen jälkeinen :snotty: Raskaana ku oon.
mein äiti oli nuorena löydetty alasti syömästä karkkia hänen lapsuuden kodistaan. tais olla psykoosissa. se vietiin sitten hoitoon, äiti ei siitä paljon puhu kun ei muista siitä puolesta vuodesta mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Musta tntui vahvalta että tummat varjot ikkunan takana ovat ihmisiä, piti tarkistaa ettei olleet. samoin nurkassa olevat varjot tuntuivat ihmisiltä niin vahvasti että piti laittaa valot. vaikka vielä järki sanoi että pää tekee tepposia. olin kai lähellä psykoosia, useamman vrk valvomisen + vaikean masennuksen takia
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Musta tntui vahvalta että tummat varjot ikkunan takana ovat ihmisiä, piti tarkistaa ettei olleet. samoin nurkassa olevat varjot tuntuivat ihmisiltä niin vahvasti että piti laittaa valot. vaikka vielä järki sanoi että pää tekee tepposia. olin kai lähellä psykoosia, useamman vrk valvomisen + vaikean masennuksen takia
Joo mullakin oli tälläsiä. Sitt saatoin kuvitella että pehmoeläin oli oikea: ja se kuvitelma oli niin vahva, että oli pakko tarkistaa, jos tajusin tarkistaa ylipäätään.