Mistä johtuu tunne että on pakko kokoajan yrittää vetää tosi syvään henkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiivitaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan samanlaisia oireita mulla on ollut. Täytynyt "haukkoa" henkeä ja tuntuu, ettei millään saa keuhkoja täyteen ilmaa. Lisäksi palan tunne kurkussa. Ja stressistä johtuneeksi hyperventiloinniksi todettiin. Edelleen sitä tulee, jos on kova stressi tai muu ahdistava juttu, mutta osaan jo rauhoittaa sen hengityksen niin, että olo helpottaa. Istun tuolin/sohvan reunalla "äijä-asentoon", nojaan siis kyynärpäillä reisiin, jalat vähän harallaan ja olen etukumarassa. Sitten hengitän tasaisesti ja rauhallisesti.

Samanlaista täälläkin ajoittain... Stressi tekee sellaisen olon todella herkästi. Mutta mulla tekee myös ihan hirmuinen väsymys sen olotilan. Jos se illasta tulee, niin hengitän peitto suun ja nenän edessä. Usein se rauhoittaa sitä. Myös rytmihäiriöt tekee tuollaista oloa. Mä kävin muista jutuista lääkärissä ja mainitsin tuon, että tulee väsyneenä useinkin rytmihäiriöitä, niin lääkäri vastasi, että jos jatkuu sen jälkeen, kun oon saanut univelat taas hetkeksi nukuttua pois, niin sitten pitää mennä uudestaan. Mutta eivät ole vaarallisia, kun tulee levossa. Inhottavia kylläkin! :( Ja mitä enemmän stressaa ja panikoi niitä, niin sitä enempi tuo olotila on. Jos illasta pystyt rauhottaan itses jollain konstilla, niin se on ihan kaikista paras lääke. Mä tuijottelen usein jotain hömppäleffoja tai sit luen jotain, missä ei tartte ajatella mitään.

28 lisää vielä. Mulla on jotain viljojen yliherkkyyttä, joka teki myös rytmihäiriöitä ja tuota olotilaa. Kun jätin viljoista kaikki muuta pois, paitsi kauran, niin olo helpottu tosi paljon.

Elämä 120kg painoisena ja vakavasti masentuneena ihmisenä mun elämä on ollu yhtä tuskaa. Mulla on tällä hetkellä refluksi lääkitys kun on vatsa ollut jatkuvasti kipeä ja siitä on myös aiheutunut liika hengitystä, pari kertaa joutunut ambulanssinkin tilaamaan ja kummasti kun sen ambulanssin viereen pääsee niin olo helpottuu jo kummasti. Mulla on myös tällä hetkellä paniikkihäiriö lääkitys. Paniikki häiriö jota vois jo kutsua mulla elämän pilaajaksi on jatkunu jo 7-8 vuotta. Astma todettu jo melkeen syntymästä lähtien, mut en ole käyttänyt lääkkeitä siihen pariin vuoteen. En ole näiden 7-8 vuoden aikana pystyny nauttimaan yhdestä kokonaisesta päivästä ilman sitä paniikki häiriötä, joten voitte kuvitella millaista tuskaa olen sietäny. Mulla kun toi astma aiheutti suurta traumaa pienempänä niin liika hengitys on ollut pysyvää tähän päivään saakka, pakostakin tulee päivässä sellane tilanne et täytyy saada keuhkot väkisin täyteen ilmaa ja siten tulee paniikkioireita (sekavuutta, huimauasta jne.) Niskassa on tuntunut pientä kipua viime aikoina ja selkä on vihoitellu jo pitemmän aikaa. Uusi lääkäri aika tiedossa ens viikolle (tilannekatsaus) josko tuo vatsakipu olis jo hellittäny sitä enneni, mut vielä vaan on kipee =(

Tässäpä henkeä kiskon ja luen näitä oireita. Minulla on ollut jo pitkään hengitysoireita ja palan tunne kurkussa. Ennen ne loppuivat muutaman viikon jälkeen vaan nyt on mennyt monta kuukautta. Aamulla ei ole mitään mutta iltaa kohden oireet vahvistuu. Ajattelen aina atteivät oireet ole vaarallisia että ne ovat yleensä psykosomaattisia oireita mutta väkisinkin tuntuu että onkohan minulla syöpää tms. Ihanan helpottavaa lukea että meitä on muitakin:)

Minulla on myös ajoittain samoja oireita.Olen huomannut että pinikin flunssa saa aikaan ko. olotilan.
Paras tapa saada syvään hengittämisen pakko loppumaan on että tietoisesti en vedä syvään henkeä vaikka kuinka tuntuisi siltä.

Yhteistyössä