Mistä johtuu "proppu" nielussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Ja miksi tuollainen tulee jatkuvasti vasemmalle puolelle nielua? Saa sieltä sen sitten rapsia irti kun se tuntuu ikävältä ja kun ei se itsestäänkään irti lähde.

Bakteeriplakkia jää nielun onkaloihin muhimaan. Samaa kamaa kuin se mitä on hampaiden pinnalla, ruokaa, sylkeä, bakteereja :x
Minä rapsuttelen niitä hammasharjan toisella päällä, ja kurlaan aina kun niitä välilä tulee nieluun.

kyllä se itsestään irtoo ajan kanssa, vaikka kestääkin pienen ikuisuuden. Nehän on kaiken moskan sekotus mitä suussa on, kerääntyy nielirisoihin/kitarisoihin ja sitten tippuu pois jossain vaiheessa.
Itse en enään niitä kaivele, alkaa yököttämään ja kakoon joten annan tippua itsestään.

Tämä keskustelu on aloitettu jo jokin aika sitten, enkä tiedä onko se enää käytössä. Löysin tämän sivun kuitenkin googlatessani propun, ja haluan jakaa oman tietämykseni siitä.

Olen ollut kuumeessa ja yskässä jo viikon, ja kävin tänään yksityisellä lääkärillä (kävin aiemmin jo terveyskeskuksessa, mutten saanut sieltä merkittävää apua). Olin aiemmin huomannut kurkkuun katsellessani valkoisen mötikän vasemmalla puolella kurkkua. En tiennyt, mikä se oli, tai liittyisikö se flunssaan. Lääkärin katsoessa kurkkuun kysyin mötikästä, ja hän kertoi sen olevan proppu, joka oli luultavasti ollut kurkussa jo ennen sairauksen alkua. Se ei ole vaarallinen, ja niitä tulee useimmille ihmisille joskus. Minulla ei ainakaan tietääkseni ole ollut aiemmin proppua.

Huomasin propun vasta eilen, ja sain siitä osan syljettyä pois jo eilen ja tänään. Sylkiessäni huomasin, että proppu koostui myslistä.. Mitään kovin vaarallista siinä ei siis ole, toki tuntuu ikävältä, muttei nyt varsinaisesti edes satu.

Voiko tuo proppu koteloitua?
Miulla on ollut nimittäin tuollainen pienen herneen kokoinen valkoinen mötikkä nielurisassa jo monta vuotta,toki kasvanut sinä aikana nykyiseen kokoonsa nuppineulanpään kokoisesta...
Näyttää jotta siinä päällä kasvaa ohuita hiussuonia ja ihan turha tökkiä millään :(.

Lisäyksenä vielä edelliseen kirjoitukseen, etten tiedä tuosta rapsuttamisesta.. En tiedä, kannattaako niin tehdä, mutta omasta näkökulmastani ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Kyllä se proppu ainakin ilman tökkimistäkin paranee.

Mulla irtoilee noita pieniä pallukoita, joskus jopa kauraryynin kokoisia (vähän paksumpia) lähes joka päivä. "Tietyntapainen" yskäisy irrottaa ne. Usein aamuisin. Mistä johtuu?

Yhteistyössä