Mistä huomasit ennen testiä olevasi raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noppiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noppiska

Vieras
Tuota noin..
meillä on ollut käytössä kumi ehkäisynä, ihan oikein on käytetty mutta on toiminut vähän miten sattuu tuo homma noiden kanssa..
Mulla pitäis alkaa parin pv päästä menkat ja viimeiset 5pv mä olen itkeskellyt koko ajan ihan tyhmiä asioita, näin ei ole ennen ollut ennen kuukautisia..voi olla muuta, mutta mitä tulikaan mieleeni kun väsymyskin on jotain mieletöntä..
tuon lisäksi mulla on ollu semmoisia menkkamaisia kipuiluja nyt pari pv, ja tänään selkeästi kohdun hollilla on tuntunut semmoiselta..ei kipua, mutta jotain sen suuntaista, ei menkkakipua kuitenkaan..tai sellaista mitä se normisti olisi..

Ajattelin tehdä testin parin pv kuluttua, jotta näyttää varmasti sitten oikean tuloksen eikä tarvitse mietiskellä..jos ne menkat eivät vielä ennen sitä ala.

millaisista oireista te olette huomanneet/ajatelleet että olette raskautuneet?

viimesimmästä huomasinsiitä, että hetkinen menkkojen pitäis alkaa ja mua ei oo toi mies ärsyttänyt yhtään! Yleensä sellainen vitutus sitä kohtaan ennen menkkoja:D Mut joo +testin teinkin sitten jo rv 3+6 ja tuossa tuo ärsytyksen poistaja on jo pian 5v:)

itselläni on yksi lapsi ennestään, "tekemällä tehty" jos niin voisi sanoa, ja tuosta raskaudestani en itse muista kuin sen verran ettei ollut muita huomattavia oireita kuin menkkojen pois jäänti ja rv.15 eteenpäin migreeniä ja etovuutta välillä :) ... joten toki kokemuksia kaipailen,
kun samanlainen kummallinen "aavistus" on kuin oli silloin.. ehkä ihan huuhaata.

Närästyksestä...normaalisti en närästä ollenkaan, ikinä..mutta esikoisen kohdalla sen kauheuden opin tuntemaan, joten tämän toisen kohdalla arvasin heti mistä on kyse, kun ensimmäiset närästämiset alkoi..

En mistään =) Kokeilin piruuttani ulkomailta tilattuja halpistestejä, ennen lenkille lähtöä ja testiin piirtyi kaksi viivaa..Menin kädet täristen isännälle näyttämään testiä...Oli vielä päivän päästä pakko "tarkistaa" asia apteekin omalla-testillä ja plussaahan se näytti :heart:
Oireet ovat muutenkin olleet tosi vähäiset.

Viimeksi muokattu:
Makuaisti muuttui. Alkoi maistua pahalle sellaiset ruoat, joista ennen pidin ja toisaalta aloin himoita esim. sokeria kahviin (jota en ollut vuosiin käyttänyt). Myös hajuaisti tuntui muuttuneen.
Toisessa raskaudessa oli lisäksi omituisia tuntemuksia alavatsalla. :)

Niinkin omituisesta asiasta kuin, että pissa muutti väriä ja hajua.. 4 vuoden lapsettomuuden jälkeen elämäni eka plussa ivf-hoidosta. Oireita olin kehittänyt monta vuotta vaikka minkämoisia, mutta tuo tuli ihan puskista. Kaksi ivf-hoitoa takana, kaksi plussaa ja molemmin kerroin tuo ollut ensimmäinen vihje. Seuraava olikin sitten ihan plussa tikussa.

PMS-oireet puuttui, eli ei ollut ärsytystä eikä vatsan turvotusta.. ei makeanhimoa. Näihin havahduin päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Viikon päästä tästä testasin plussaa. Siinä pitkin viikkoa oli sitten pieniä vatsan nippailuja, menkkamaista jomotusta, repäisykipua aivastaessa, tajuton väsymys iski ja iltaisin oli kuumeinen olo.

Itkeskelystä. Yhdessä raskaudessa paruin kun joku pari meni kauniissa ja rohkeissa naimisiin kun vahingossa olin kääntänyt sille kanavalle. Toisessa paruin kun tangokuniinkaalliset valittiin vaikken edes ollut seurannut aiemmin kisoja. Näistä oireista olin sata varma raskaudesta ;D Kerran alkoi hälytyskellot soida kun oli PAKKO keittää illalla spagettia ja syödä sitä sellaisenaan : O
Ja raudan maku suussa taisi toistua joka kerta.

olen ekan raskauden jälkeen tiennyt kolme seuraavaa peiliin katsomalla. Nännit on kuin lautaset ja nännipihat ihan ruskeat. Tänä siis jo ennen kuin menkat on myöhässä.

Esikoisen kohdalla en huomannut mistään, mies huomasi kun aloin syömään purkkikaupalla jalopenoja vaikka en voinut sietää mitään tulista ja menkat tulivat vaaleanpunaisina. Kävi ostamassa mulle testin ja mä sitten ihan hänen mielikseen tein, kun ei se uskonut että "kai mä nyt tietäisin jos mä olisin raskaana".

Kuopuksen kohdalla, menkkoja ei tullut ja tuli ihan hulluja repimiskipuja.

Itkeskelystä. Yhdessä raskaudessa paruin kun joku pari meni kauniissa ja rohkeissa naimisiin kun vahingossa olin kääntänyt sille kanavalle. Toisessa paruin kun tangokuniinkaalliset valittiin vaikken edes ollut seurannut aiemmin kisoja. Näistä oireista olin sata varma raskaudesta ;D Kerran alkoi hälytyskellot soida kun oli PAKKO keittää illalla spagettia ja syödä sitä sellaisenaan : O
Ja raudan maku suussa taisi toistua joka kerta.

:laugh:

Yhteistyössä