Mistä huimaus voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Mua on tänään huimannut ihan hirveesti koko päivän. Olin kaupassa kuopuksen kanssa ja oikein nolotti kun kunnolla horjuin kassalla, ja huippas niin paljon etten ollut saada korttia lompakosta kun oli vaikea kohdistaa katsettani. Mietin et ne varmaan piti mua jonain päihdeäitinä :ashamed:

Loppupäivä meni kotona lähes maaten, kun pelotti että noustessa lähtee oikeesti taju. Nyt kuitenkin se on ohi ja olo on mitä mainioin. Mutta mikä kumma tossa voi olla syynä? Matalan verenpaineen vuoksi mulla on ennenkin huipannut esim. pystyyn noustessa, mut se on mennyt nopeasti ohi eli tää oli erilaista.
Mielikuvituskin alkoi jo laukata, et mulla on jokin aivoverenkiertohäiriö tai jopa kasvain :o

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Matalaa verenpainetta olisinä mäkin ehdottanut... Entä matala verensokeri? Hartiat jumissa?

Ennemminkin mulla oli siinä vaiheessa liian korkea verensokeri kun huimaus alkoi, kun olin just syönyt terveelliseksi aamupalaksi korvapuustin B)
Mutta hartiaseutu on kyllä oireillut viime päivinä eli tosiaan, voisko se johtua siitä?

Mulla oli yks päivä sama juttu. Kävelin kuin humalainen :( Ei mennyt ohi vaikka kuinka lepäsin. Aloin oksentelemaan ja lähdin päivystykseen. Eivät muuten tutkineet mutta jouduin jumppailemaan ja sanoivat että on asentohuimausta (?). Kun paha olo hellitti pääsin kotiin ja huimaus jatku vielä seuraavan päivän. Ennen sitä ja sen jälkeen ei ole huimannut. En sitten tiedä mistä johtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Mulla oli yks päivä sama juttu. Kävelin kuin humalainen :( Ei mennyt ohi vaikka kuinka lepäsin. Aloin oksentelemaan ja lähdin päivystykseen. Eivät muuten tutkineet mutta jouduin jumppailemaan ja sanoivat että on asentohuimausta (?). Kun paha olo hellitti pääsin kotiin ja huimaus jatku vielä seuraavan päivän. Ennen sitä ja sen jälkeen ei ole huimannut. En sitten tiedä mistä johtuu...

Mulla oli sama juttu, siis kävely oli kuin humalaisella. Eikä mullakaan se lepääminen auttanut, mutten uskaltanut olla pystyssäkään.
Onneks se olo meni ohi, oli aika epämiellyttävää kyllä.

Päätä alkoi huimata kesäloman jâlkeen Ranskan kotiin palatessa.Tuntui tosi huteralta jatkuvasti aivan kuin olis jäänyt seisomaan sinne Superfast:in kannelle.Tosin menetin hyvin rakkaan lähimmäiseni sillä lomareissulla, mutta silti jatkuva laineilu jalkojen alla alkoi ihmetyttää.
Kuukausi kaksi meni muita ihmeellisiä oireita kârsiessä vaikka huimaus hävisikin melkein..
Ja nyt se alkoi uudelleen..aivan kun seisoisin jatkuvasti laivan kannella, maa liikkuu jalkojen alla.Olen onneton, en tiedä, kenelle puhua , lääkärikään ei ota oireitani vakavasti.
Mistä tämä outo huimaus voi johtua?Onko jollakulla ollut samanlaisia oireita?

Sillon kun minä sain keskenmenon niin pyörryin videovuokraamon kassalle. Näkö hämärty enkä muistanu omaa osotettani. En tuolloin tiennyt olevani raskaana, mutta siitä pari viikoa niin asia selvisi kun aloin oksentelemaan ja voimaan todella huonosti. Kaavintaan tuli lähtö, sikiö oli ollut ihan alkutaipaleella vielä.. =( Mutta älä säikähdä, aika pienet todennäköisyydet että sulla olisi sama...

olin yksi ilta 8km lenkillä ja siihen perää 1km uinti. Unohdin juoda sen jälkeen ja lämminkin ateria jäi päivästä. Samana iltana alkoi pyöryttää kunnolla ja päätin mennä nukkumaan. Nukuin 11-12h ja aamulla sama vika vaivasi, mutta ei niin paha enään. Menin kuitenkin lääkäriin ja siellä katsottiin sydämen syke, heoglobiini, tasapino, näkö ja refleksit. Kaikki oli kunnossa, mutta silti tasaista huimausta on jatkunut jo kolme päivää. Minulla ei ole päänsärkyä tai huonoa oloa. Olo on kuin olisi lievä krapula ilman päänsärky ja pahaa oloa. Mistä tämä johtuu? ja eikai kyseessä ole mitään aivokasvaimeen liittyvää?

Mua on huimannut kohta 2vkoa ja huimaus tuntuu myös makullaan olessa. Ensi viikolla menen kyllä lääkäriin jos vielä huimaa. Verenpaineet on ok. Tänään oli eka päivä että yrjötti. Enkä ole raskaana se on 100% varmaa.

Yhteistyössä