K
Kamala tilanne
Vieras
Eli olen näitä joiden elämä mennyt täysin miehen tulojen mukaan. Jos olen työtön, en saa tukia miehen suurien tulojen vuoksi. Käytännön asioiden vuoksi kaikki omaisuus on miehen nimissä, paitsi mökistä puolet on minulla. Nyt olen siis työtön ja saan kuussa vain kahden lapsen lapsilisät. Ja nyt tulossa ero. Miten mä voin hakea edes asuntoa kun tulot nolla? Mihin mä otan ensimäisenä yhteyttä? Olemme naimisissa ja asunto siis miehen nimissä. Mies ei mua puille paljaille tule jättämään, se on puhuttu mutta mistä aloittaa? Sossu? Kerron sinne tilanteen ja he sieltä sitten antaa mulle toimeentulotukea? Vai mitä? Mä oon ihan pihalla näistä asioista, en ole ikinä joutunut ottamaan selvää...
Auttakaa nyt minua...
Ja miten omaisuus jaetaan kun kaikki on miehen nimissä, niin paitti tuo mökki ja se menee myyntiin nyt kesällä. Eli siitä tulen siis puolet saamaan eli n. 30-50 000e. Luulisin. Entäs asunnosta? Miten sen arvo katsotaan, mitä katsotaan minulle kuuluvaksi? Vai onko nämä täysin minun ja mieheni keskenään sovittavissa? Päämäärä olisi että saisin jossain vaiheessa ostettua jonkun vaatimattoman oman asunnon mutta mitä ennen sitä? Pääsenkö mihinkään edes vuokralle odottaessa sitä että mökki menee kaupaksi ja saadaan sovittua muut raha-asiat?
Auttakaa nyt minua...
Ja miten omaisuus jaetaan kun kaikki on miehen nimissä, niin paitti tuo mökki ja se menee myyntiin nyt kesällä. Eli siitä tulen siis puolet saamaan eli n. 30-50 000e. Luulisin. Entäs asunnosta? Miten sen arvo katsotaan, mitä katsotaan minulle kuuluvaksi? Vai onko nämä täysin minun ja mieheni keskenään sovittavissa? Päämäärä olisi että saisin jossain vaiheessa ostettua jonkun vaatimattoman oman asunnon mutta mitä ennen sitä? Pääsenkö mihinkään edes vuokralle odottaessa sitä että mökki menee kaupaksi ja saadaan sovittua muut raha-asiat?