Mistä halvimmalla puutarhaan luumupuu / kesäkukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luumupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luumupää

Vieras
Onko joku vertaillut hintatasoa? En viitsisi ajaa ympäri kaupunkia vertailemassa. Eli luumupuusta haaveilen ja kesäkukista kukkapenkkiin. Vaihtoehtoisina ostopaikkoina on Prisma, Euromarket, Kodin Terra, Maxi-Makasiini ja K-Rauta.

Muista se. Monissa paikoissa sitä taimea ei hoideta asianmukaisesti, joten lopputulos on huonolaatuinen taimi. Taimea en ostaisi hinnan perusteella vaan ulkonäön.

Kesäkukkia en osta marketista vaan hivenen kalliimmalla puutarhalta suoraan. Ruukkukoko isompi, laatu ja elinvoima paremmat. Yksittäisen kasvin voin ostaa toki muualtakin, mutta vain arvioimalla taimen laatua. Esim Prismasta tarttui muutama perennan taimi (iso osa jäi ottamatta, kun kuivattivat helteellä). Kodinterrassa sama tilanne, ostin muutaman kärhön ja marjapuskan..

Olen sen veeran tumpelo kaikkien kasvien kanssa että kokemuksesta osaan sanoa ettei mun ainakaan kannata ostaa kasveja/ puun taimia muualta kuin suoraan kasvattajalta. Eron näki viime kesänä kun naapuri osti orvokkinsa Prismasta ja mä kasvattajalta... Mulla ne rehotti ja sen jäi kysmäisiksi ruipeloiksi. Totesi itsekin että ei enää marketeista.