Mistä ei kiinnosta mikään minun kanssani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olemme nuorina alkaneet seurustelemaan, jo viisi vuotta yhdessä ilman minkäälaista ehdotusta miehen puolelta. Itse tahtoisin tehdä yhdessä kaikkea, käydä leffassa, syömässä, jossain kaupunkireissulla missä olisimme yötä hotellissa, nautittais olosta ja vaikka shoppailtais, käytäis jossain huvipuistossa. Uskoisin että meillä voisi olla ihan hauskaa yhdessä...YHDEN ainoan kerran olemme yhdessä sopineet kihlapäiväksi jotain (sekin minun aloitteesta), kihlapäivä sattuis viikonlopulle, kävimme sisävesiristeilyllä ja terassilla!!Sielläkin mies koko ajan lähdössä pois! Siinä ne. Kuullostaapa naurettavalta...missään ei ole käyty kahdestaan! Ja kun ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa, siis kun säästää voi ja ei aina tarvii kamalasti noihinkaan rahaa...en vaadi mitään ökymatkoja! Ja lomaakaan ei tarvitse muuta kuin viikonloppu loman, siinä ehtii jo hyvin!
Mitä te teette miestenne kans kahdestaan? Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä? Mitä tekisin toisin? :( On tosi paha ja yksinäinen olo tuon miehen kans. Rakastan häntä, mutta olenko loppuelämän tuollaisen miehen kans...siitä en enää ole varma! Menenkin nykyään paljon kavereitten kans...

Mä vaan olen mieheni kanssa.Meillä on älyttömän hauskaa yhdessä (huumori yms) ja suunnitellaan tulevaisuutta,paasataan haaveistamme ja jutellaan toisistamme.Ei mekään pahemmin missään käydä kun ei päästä mihinkään (lapsia on vaikee saada sillai hoitoon).Mut ymmärrän,et sua ärsyttää ja ihmetyttää moinen.En osaa tähän muuta sanoa kuin,että kissa pöydälle miehen kanssa,et mistä oikein kiikastaa.

Ei kuulosta kivalta ap. Sinulla menojalkaa vipattaa ja mies on kotona viihtyvää sorttia.. Meillä onneksi molemmat halutaan kotoa pois säännöllisin väliajoin, mieluummin oltais reissussa jossain kuin kotona varmaan. En tiedä voiko ihmisen luonnetta muuttaa, jos häntä ei menot kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vaan olen mieheni kanssa.Meillä on älyttömän hauskaa yhdessä (huumori yms) ja suunnitellaan tulevaisuutta,paasataan haaveistamme ja jutellaan toisistamme.Ei mekään pahemmin missään käydä kun ei päästä mihinkään (lapsia on vaikee saada sillai hoitoon).Mut ymmärrän,et sua ärsyttää ja ihmetyttää moinen.En osaa tähän muuta sanoa kuin,että kissa pöydälle miehen kanssa,et mistä oikein kiikastaa.

No minulla olisi yhteisiä haaveita ja suunnitelmia, ihan omasta kodista voisi aloittaa...mies ei suunnittele päivääkään pidemmälle elämää...ja mitään suunnitelmia ei ole...ei edes onnistuisi suunnitella mitään reissua kun ei voi suunnitella kuukauden saati edes viikon päähän menoja! Todellakin, ärsyttää!

Ei kuulosta kivalta ap. Sinulla menojalkaa vipattaa ja mies on kotona viihtyvää sorttia.. Meillä onneksi molemmat halutaan kotoa pois säännöllisin väliajoin, mieluummin oltais reissussa jossain kuin kotona varmaan. En tiedä voiko ihmisen luonnetta muuttaa, jos häntä ei menot kiinnosta.

Olen samaa mieltä. Onko miehesi aurinkomerkiltään rapu, joka viihtyy vain kotona?
Toisilla ihmisillä on kovemmat halut mennä ja liikkua kuin toisilla. Ei sitä voi oikein muuttaa. Vaihda miestä jos et selviä tilanteen kanssa. Kuulostaa oudolta että olet noinkin kauan viihtynyt tuommoisen ihmisen kanssa. Yleensä tuommoinen koti-ihminen valitsee parikseen toisen koti-ihmisen. Tai sitten semmoisen puolison, joka haluaa mennä vain kavereidensa kanssa, ja antaa miehen linnoittautua kotiinsa.

Ap, minun mieheni on jokseenkin samanlainen tapaus. Jos hän saa valita mieleisensä "ohjelman" iltaa tai viikonloppua varten, hän haluaa olla kotona, olla netissä, ehkä korkeintaan yhdessä katsoa jonkin elokuvan kotosalla. Kodin ulkopuolella viihtyy vain kuntosalilla tai muissa omissa harrastuksissaan.

Lomareissuille tai mihin tahansa muualle olen hänet joutunut "väkisin" raahamaan. Tarkoittaa, että minä suunnittelen, varailen, hoidan käytännön järjestelyt jne. Aiemmin meilläkin oli ongelmana, että kun miehen sain vihdoin johonkin lähtemään, näytti siellä hapanta naamaa koko ajan tai esitti nukkuvaa, pyöritteli silmiään ja vinkui että joko pian voidaan lähteä. Siis ihan helkkarin ärsyttävää! Tuli lopulta aina paha mieli koko reissusta, koska toinen onnistui latistamaan fiiliksen aina täysin.

Meillä asiaan on auttanut suora puhe ja palaute. Nyt kahden lapsen myötä olen myös sanonut, että en halua lasteni oppivan samanlaisiksi "vastarannan kiiskiksi". Olisi kamalaa jos lapsistakin tulisi samanlaisia " ei kiinnosta, ihan tylsää ja tyhmää, koska tää loppuu..." -vänkääjiä. Tämä on mieheen tehonnut aika hyvin, koska haluaa aina lasten parasta. Meillä on molemmat lapset sellaisia, jotka viihtyvät paremmin kun ympärillä on vilinää ja vilskettä, oikeita kyläluutia molemmat. Mieskin on huomannut, että pääsee lasten kanssa viikonloppuisin ja lomilla helpommalla kun vaan lähdetään koko porukka johonkin käymään. Kotipäivät ovat todella väsyttäviä. Nykyään mieskin on jo oppinut ideoimaan menoja ja suht mielellään lähtee kaikenlaisiin rientoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Olen samaa mieltä. Onko miehesi aurinkomerkiltään rapu, joka viihtyy vain kotona?
Toisilla ihmisillä on kovemmat halut mennä ja liikkua kuin toisilla. Ei sitä voi oikein muuttaa. Vaihda miestä jos et selviä tilanteen kanssa. Kuulostaa oudolta että olet noinkin kauan viihtynyt tuommoisen ihmisen kanssa. Yleensä tuommoinen koti-ihminen valitsee parikseen toisen koti-ihmisen. Tai sitten semmoisen puolison, joka haluaa mennä vain kavereidensa kanssa, ja antaa miehen linnoittautua kotiinsa.

Ei vaan vaaka, tasainen ja rauhallinen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Olen itsekkin koti-ihminen..ja viihdyn myös mökillä, sinne mies lähtee kanssani mielellään. Mutta jos ehdotan jotain caravaanari reissua, oltais saatu sedältäni lainaa asuntoauto jolla lähteä kiertelemään paikkoja niin sekin meni perseelleen kun mies on niin aaargh! :(

Yhteistyössä