Mistä Doula?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yksin"

Vieras
Olen menossa yksin synnyttämään, jos en sitten löydä jostain mukavaa synnytystukihenkilöä eli doulaa... Haluaisinkin kuulla kaikilta joilla on hyviä kokemuksia tai tiedossa mistä löytää luotettava doula...

Kaikki neuvot todella tervetulleita, sillä synnytys lähenee päivä päivältä!

Kiitos:)

Riippuu missä asut...? Isommissa kaupungeissa on doula-toimintaa, koulutettuja doulia. Neuvolan kautta varmaan saat tietoa. Yks mahdollisuus on kysellä doulaa esim. kätilöopiskelijoista, jos sellaisia kotikaupungistasi löytyy.

Mistäköhän noita koulutettuja doulia löytäisi? Netistä yritin katsoa, mutta en löytänyt... Onko nuo doula-toiminnat maksullisia vaiko vapaaehtoistoimintaa?

Ja PPX: en viitsi kakaroille ruveta vastailemaan

[QUOTE="Yksin";25994781]Mistäköhän noita koulutettuja doulia löytäisi? Netistä yritin katsoa, mutta en löytänyt... Onko nuo doula-toiminnat maksullisia vaiko vapaaehtoistoimintaa?

Ja PPX: en viitsi kakaroille ruveta vastailemaan[/QUOTE]

Mikä mättää? Kun kirjoitat googleen "doula", niin johan löytyy vastauksia. Jos asut pk-seudulla, niin saat doulan todella edullisesti.

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/jasenyhdistykset/oulun_ensi-ja_turvakoti_ry/alavalikko/baby-blues/doula-synnytystukihenkilotoimint/

Suosittelen lämpimästi. Olen itse toiminut sekä synnytyksessä että imetyksessä pyynnöstä tukihenkilönä läheisille ystävilleni, en siis koulutettuna doulana. Mutta näissä tilanteissa yhteistyö toimi ihanasti. Juttele siis avoimestimyös äiti-ystäviesi kanssa, jo kannustava vertaistuki on iso apu valmistautumisessa.

Mä olin tukihenkilönä yhdelle raskaana olevalle naiselle. Ei siihen sen kummempaa koulutusta tartte, enkä ollut tuntenut sitä naistakaan kuin pari kuukautta ennen synnytystä.
Pyydä joku kaveri tai sukulainen mukaan, jos et halua mennä yksin.
Mä olen synnyttänyt kaksi lasta yksin ja kaksi lasten isän kanssa, ja kyllä mun mielestä oli kivempi olla yksin. Siellä oli joku harjoittelija, joka oli hetken mun seurana silloin tällöin ja otti valokuvat :)

Yhteistyössä