mistä 100cm --110cm bodeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitsykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitsykkä"

Vieras
Vaippa ei pysy hyvin paita+ pikkarit yhdistelmällä. Mistä löytäisi isompis bodeja? Tuttan koot kun loppuu 86cm name it taitaa tehdä vielä 92cm, mutta isompia ei tahdo löytää :(

oisko 98 suurin minkä oon koskaan missään nähny. Teetä ap muutama jos kerran täytyy noin isoja olla. Mun pitkä 3v käyttää noin 104cm vaatetta, miten iso lapsi käyttää 110 bodyja?

entä h&m? lapset on jo koulussa, muta muistelisin, että henkan bodyt oli ihan parhaita, ne oli pidempiä ja pehmeämpiä ja kestävämpiä kuin muut.

Sit on semmoinen kuin Joha - Turussa myy ainakin Halonen.

Kai lapsi on jotain 4 v kun käyttää kokoa 110 cm??? Siis nelivuotias vaipoissa??? Ap, olisiko aika opetella potalle.

Ps. ei kai vaipan kanssa olekaan tarkoitus lisätä hiostusta ja käyttää pikkareita. Vaipan kans riittää pelkät sukkikset tms.

pps. Bodyihin voi tehdä itse vanhoista bodyistä sellaisen jatkopalan jalkoväliin, niin tulee kokoa ja tilaa lisää.

Nyt on pakko kysyä minkä ikäinen lapsi siulla ap on jos käyttää vielä vaippoja ja bodyja, ja vaatekoko olisi kuitenkin jo 110cm ja minkä kokoinen lapsi?

Meillä 6v käyttää 110cm vaatteita.

[QUOTE="xxx";23308826]Nyt on pakko kysyä minkä ikäinen lapsi siulla ap on jos käyttää vielä vaippoja ja bodyja, ja vaatekoko olisi kuitenkin jo 110cm ja minkä kokoinen lapsi?

Meillä 6v käyttää 110cm vaatteita.[/QUOTE]

5v lapsi, jos kiinnostaa.

No meidän 3-vuotias käyttää kokoa 110cm, kun on pitkänhuiskea poika. Meillä ei kyllä ole bodyja käytetty enää aikoihin, mutta auttaiskohan sellaiset bodyjen jatkopalat tässä asiassa? Ainakin joistain nettikaupoista löytyy.

miksi 5vuotias tarvitsee vaippaa ja bodeja?

vaipan kykenen ymmärtämään jos lapsi on sairas. Mutta miksi body? Eikö tavallista paitaa voi käyttää?
Tai osaisitko itse ommella jatkopaloja?

[QUOTE="xxx";23309234]miksi 5vuotias tarvitsee vaippaa ja bodeja?

vaipan kykenen ymmärtämään jos lapsi on sairas. Mutta miksi body? Eikö tavallista paitaa voi käyttää?
Tai osaisitko itse ommella jatkopaloja?[/QUOTE]

Olen juu, ommellut noita jatkiojakin, mutta olisi kiva saada uusiakin vaatteita hänellekkin.

[QUOTE="kkk";23308820]Kai lapsi on jotain 4 v kun käyttää kokoa 110 cm??? Siis nelivuotias vaipoissa??? Ap, olisiko aika opetella potalle.

Ps. ei kai vaipan kanssa olekaan tarkoitus lisätä hiostusta ja käyttää pikkareita. Vaipan kans riittää pelkät sukkikset tms.

pps. Bodyihin voi tehdä itse vanhoista bodyistä sellaisen jatkopalan jalkoväliin, niin tulee kokoa ja tilaa lisää.[/QUOTE]

No on se vaan meillä toiminut parhaiten tuo body. Ei pysy vaippa paikallaan jos tulee pitkä kouristuskohtaus. Ja tervetuloa vaan opettamaan lasta potalle. Ihan ensiksi voit opettaa häntä liikkumaan, kun ei toinen osaa kuin maata ja kuolata. OIlen varmaan tehnyt jotain väärin. Tule Sinä pelastamaan meidät, kuulostat tosi fiksulta! Ja pidä ihmeessä kiirettä, tämän syndrooman kanssa ei noita vuosia ole montaa jäljellä todennäköisesti.

[QUOTE="xxx";23309261]Mutta voihan niitä uusiakin vaatteita ostaa, lisää ne jatkot vain niihin. Jos siis muuten mahtuvat päälle ja vain se selänpituus tulee vastaan.[/QUOTE]

Totta :) Mutta tulee jo vastaan nuo muut mitat, ovat harteista ja hihoista sitten jo pieniä. Pitänee ruveta tuunamaan tavallisista paidoista bodeja :)

Ompelutaitoa ilmeisesti on? Muokkaa perus trikoopaidan kaavaa ja tee siitä body, mallia ja mittasuhteita pystyt etsimään vaikka sitten bodyn kaavasta. Tai jos joku kaavoitustaitoinen löytyy lähipiiristä, pyydä apua tuohon kaavanmuokkaukseen. Kaupoista kun ei taida löytyä. Ja näin ei tarvitse laittaa jatkopaloja ihan heti ja pystyt halutessasi ommella nekin samantien samasta kankaasta odottamaan.

toi tavallista paidoista tuunaaminen voisi olla hyvä idea. Saisi ainakin mieleisiä.

Tietenkin jos kukkaro antaa periksi voisi kysellä ihan ompelijalta tai joltain kotimaiselta bodivalmistajalta pystyisiko tilaamaan sitäkautta isompaa kokoa olevia.

[QUOTE="aapee";23309278]No on se vaan meillä toiminut parhaiten tuo body. Ei pysy vaippa paikallaan jos tulee pitkä kouristuskohtaus. Ja tervetuloa vaan opettamaan lasta potalle. Ihan ensiksi voit opettaa häntä liikkumaan, kun ei toinen osaa kuin maata ja kuolata. OIlen varmaan tehnyt jotain väärin. Tule Sinä pelastamaan meidät, kuulostat tosi fiksulta! Ja pidä ihmeessä kiirettä, tämän syndrooman kanssa ei noita vuosia ole montaa jäljellä todennäköisesti.[/QUOTE]

Hei ap. Ymmärrän harmistuksen mutta sinuna olisi ollut varmaan ihan asiallista kertoa alussa jo että lapsi ei voi oppia potalle. Ettei tälläistä olis sattunut.
Mä neuvoisin joko itse ompelemaan tai pyytämään jotain joka ompelis. Mä en ole tuon kokoisia podeja löytäny mistään. Joskus on ollut jonku prisnsessa mekon mukana isompiakin podeja mut ne ei ole mitenkään käytännöllisiä.

[QUOTE="vieras";23309371]Hei ap. Ymmärrän harmistuksen mutta sinuna olisi ollut varmaan ihan asiallista kertoa alussa jo että lapsi ei voi oppia potalle. Ettei tälläistä olis sattunut.
Mä neuvoisin joko itse ompelemaan tai pyytämään jotain joka ompelis. Mä en ole tuon kokoisia podeja löytäny mistään. Joskus on ollut jonku prisnsessa mekon mukana isompiakin podeja mut ne ei ole mitenkään käytännöllisiä.[/QUOTE]

Ahaa, ihanko totta pitäisi ensin kertoa ja pyydellä anteeksi, miksi käytän 5 vuotiaalla bodeja? Ihan vaina halusin tietää että missä niitä myydään, kun varmaan ihmiset liikkuvat ja shoppailevat , niin ajattelin, että jos joku olis nähnyt. Nettikaupoissa ei ole tullut vastaan. Sen olen kyllä hoksannnut että niitä voi ommella itse tai teettää.

[QUOTE="vieras";23309371]Hei ap. Ymmärrän harmistuksen mutta sinuna olisi ollut varmaan ihan asiallista kertoa alussa jo että lapsi ei voi oppia potalle. Ettei tälläistä olis sattunut.
Mä neuvoisin joko itse ompelemaan tai pyytämään jotain joka ompelis. Mä en ole tuon kokoisia podeja löytäny mistään. Joskus on ollut jonku prisnsessa mekon mukana isompiakin podeja mut ne ei ole mitenkään käytännöllisiä.[/QUOTE]

Minusta on hölmöä syyttää tästä ap:ta. Minä ainakin tajusin heti, että on varmaan kyse erityislapsesta tms. Jos kyse olisi ollut vain laiskuudesta, potalle olisi luultavasti opeteltu viimeistään siinä vaiheessa, kun vaatteitten löytämisestä tuli näin vaikeaa...

Voimia ap sinulle arkeesi, se ei varmasti ole aina helppoa!

Minusta on hölmöä syyttää tästä ap:ta. Minä ainakin tajusin heti, että on varmaan kyse erityislapsesta tms. Jos kyse olisi ollut vain laiskuudesta, potalle olisi luultavasti opeteltu viimeistään siinä vaiheessa, kun vaatteitten löytämisestä tuli näin vaikeaa...

Voimia ap sinulle arkeesi, se ei varmasti ole aina helppoa!

Kiitokset :) Ihanaa kevättä sinulle!

Ja minkähän takia ap:n olisi pitänyt kertoa heti tai ollenkaan että lapsella on sairaus tai muutakaan syytä miksi vaippaa käytetään?
Jos toinen esittää asiallisen ja yksinkertaisen kysymyksen niin miksei voi vain vastata siihen? Tällä palstalla pitää heti ruveta miettimään sitä "suurempaa kuvaa": ap etsii tietyn kokoisia vaatteita, ap:n lapsi on varmaan sen ja sen ikäinen, kerta ap:n lapsi käyttää vielä vaippoja joten ap on ollut laiska tai ap:n lapsessa on jotain vikaa.
Olisi harvinainen ihme että tällä palstalla ylipäätänsä ihmiset osaisivat vastata itse kysymykseen ilman että etsitään nokkimisen aihetta tyyliin kysymyksestä "minkä merkkistä vessapaperia käytät".
Joo ja itse syyllistyin juuri samaan, enkä vastannut itse kysymykseen, alkoi vaan tämä yleinen tyyli ottamaan päähän ja lähipiirissä on myös sairas lapsi jonka vanhemmat saavat koko ajan selittelemään lapsen erityistarpeita kun ihmiset eivät voi tajuta ettei kaikki ole niinkuin heidän nnicopetterinsä.
Ap:lle voimia ja jaksamista.

Yhteistyössä