Missähän vaiheessa sitä pitäs neuvolaan soittaa?? (rv20)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mama

Vieras
Ollu tässä jonkun aikaa maha kipeä. Eilen tuli n vartin välein sellasia menkkamaisia kipuja, joiden aikana ei kyennyt oikein mitään tekemään. (supistuksia?) Tää on mun toinen raskaus eikä ekassa ollut mitään tällasiä. Nyt kipu on "siirtynyt" selkä puolelle, alaselkää jomottaa ihan kiitettävästi. Lisäksi asentoa vaihtaessa tuntuu viiltävää kipua alamahassa.
Nyt siis menossa 20raskausviikko. Neuvolaan en viitsisi "turhaan" soittaa, mun neukkatäti ei oo mistään mukavimmasta päästä..:/

No pitkälleen kipu hieman laantuu, vaan ei lopu kokonaan. selkäkipuun auttaa "hytkyminen". Olen pph ja mulla nyt 3 pientä hoidossa, joten selän jomotus voi johtua siitäkin.

kävin juuri eilen neuvolassa samankaltaisten oireiden vuoksi, ja laittoi heti lääkärille. tuloksena pehmentynyt kohdunsuu ja vuodelepoa ainakin viikko, että supistelu saadaan rauhoittumaan. terkkari kertoi, että kanava voi lyhentyä ja suu pehmentyä melko oireettomastikin, eli mikään oireilu ei ole liian pientä huomiotta jätettäväksi. sinuna vaan nyt soittaisin, on kyse vauvan hyvinvoinnista. jos synnytys nyt käynnistyy, makaat lopun aikaa sairaalassa, pahimmassa tapauksessa vauva ei selviä. mulla viikkoja 26. turhia soittoja ei ole!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No pitkälleen kipu hieman laantuu, vaan ei lopu kokonaan. selkäkipuun auttaa "hytkyminen". Olen pph ja mulla nyt 3 pientä hoidossa, joten selän jomotus voi johtua siitäkin.

SOO SOO *sormi pystyssä* Soitat NYT heti äitipolille tai suoraan synnyttäjien vastaanottoon, ja vaikka valehtelet, ettet saa neuvolan tätiä kiinni. Tuo sun duuni on niin raskasta, että kannattaa oikeesti suhtautua oman kropan varotuksiin vakavasti. Terveisin äippälomalla oleva pph :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

SOO SOO *sormi pystyssä* Soitat NYT heti äitipolille tai suoraan synnyttäjien vastaanottoon, ja vaikka valehtelet, ettet saa neuvolan tätiä kiinni. Tuo sun duuni on niin raskasta, että kannattaa oikeesti suhtautua oman kropan varotuksiin vakavasti. Terveisin äippälomalla oleva pph :wave:

Just maanantaina ohjaajan kans juteltiin tästä ryhmästä ja sanoin, et hyvin oon jaksanu jne.. Täytyy vissiin ottaa sanat takas. Jospa mä alan soittaa sinne neuvolaan. Mulla vaan on sellanen olo, ettei se th ota kauheen vakavasti kaikkia vaivoja

Joo soita polille.Mulle sanoivat että taxilla samantien tänne,ja onnex menin,oli pehmentynyt kohdunsuu ja vuotava semmonen.Nyt pittäpi ottaa iisisti,ei kiinnosta vuodelepo sairaalassa kun on 2 pientä lasta kotona....unohda neuvola ja soita polille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Just maanantaina ohjaajan kans juteltiin tästä ryhmästä ja sanoin, et hyvin oon jaksanu jne.. Täytyy vissiin ottaa sanat takas. Jospa mä alan soittaa sinne neuvolaan. Mulla vaan on sellanen olo, ettei se th ota kauheen vakavasti kaikkia vaivoja

Kannattaa ihan tosissaan huolehtia itsestä nyt, ja vauvasta. Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Yhteistyössä