Missähän on neidin Reimatecin kintaat ja urheilukaupan myssy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiherranenaika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiherranenaika

Vieras
ÄÄÄH!!!!
Olenhan mä aina yritellyt vältellä hintavimpien varusteiden viemistä tarhaan... Tänä vuonna päätin vihdoin satsata ja ostaa neidille Reimatecin toppahanskat, koska ne menisi pari vuotta ja käyttöä tulis varmasti aika paljon. Nyt sattui märkä päivä ja ajatuksissani puin tytölle ne R-tecit käteen... Tarhasta kun hain ei ollut hanskoja. Kysyin tädeiltä missäs tytön rukkaset he sanoivat että aamu-ulkoilussa tytöllä oli hanskat mutta iltaulkoilussa ei. Kysyin, että missäs en on. Vastasi, että surullinen juttu, mutta ei tiedä. No, ok. Eihän se heidän vika ole. Nyt laitoin sitten ilmoituksen ja kuvan neidin hanskoista, että tälläiset on kadonneet, sisäpuolella lukee neidin nimi. Että voisivatko palauttaa. No, ei ole kuulunut niitäkään takaisin. Sen neljänkympin menetyksen kestän edes jotenkin,mutta nyt sitten riitti.
Lähdin viemään lasta päikkyyn kiireellä ja lapsi otti pipon minkä sattuu - otti sitten Inter Sportista ostetun kalliin nallepipon. Pihassa huomasin mikä sillä on päässä enkä tohtinut tietty ilman hattua jättää, joten päätin vielä sanoa, että VAHTIKAA ettei lapsen hattu katoa lokerosta, että laittakaa se vaikka reppuun.
No, en usko että kukaan neidin tarhareppua penkoo, mutta kuinkas ollakaan hattu hävisi. PRKL!
70e meni muutamaan käyttökertaan. Hieman harmittaa.
No, on meille tonne hävinnyt esim. villasukkia, kurahanskat, KUMISAAPPAAT (!?), ruskovillan silkkialushattu ja tossut. Yhdet kalliit ja yhdet halvat.
Olen kiitollinen, siis TODELLA kiitollinen, että joulun jälkeen tuttu aloittaa pph:na ja neiti pääsee ryhmään. Huh. Laskeskelin, että noiden hävinneiden arvo on päälle 200.
Korkea aika vaihtaa. Epäilen vahvasti että tossa tytön ryhmässä on joku varasteleva vanhempi.
Olen yrittänyt kattella, kumpparit oli yhdellä tytöllä samikset mutta ne oli paljon pienemmät, kurahanskoja on olleet monet samanlaiset. Meidän nimikointeja en ole nähnyt. Huomenna luen kaikkien noiden kurahanskojen nimikoinnit, josko ne meidän Reiman hanskat löytys sieltä...
En ihan uskonu että päikkäreissä ihan tollasta tapahtus.

Meillä katosi viime keväänä käsineitä viidenkympin edestä. Kun kirjoitin tänne siitä, palstamammat totesivat että ei niitä kukaan varastanut, lapsi vaan huijasi että saisi uudet. Ihan yhtä kieroutunutta logiikkaa en ole hetkeen kuullutkaan.

Ompa harmilista! Itse laitoin lapselle aluksi päiväkotiin vain halpoja kirpparivaatteita ihan siksi ettei harmittaisi niin kovasti jos katoaa. Nyt olen kuitenkin alkanut käyttää ihan normivaatteita kun mitään suurempaa (sukkia tai lapasia lukuunottamatta) ei ole hävinnyt. Varmaan teillä on joku yksittäinen kleptovanhempi siellä :(

Toi on todella käsittämätöntä ja raivostuttavaa ja kun ei sille oikein mitään voi. En voi ymmärtä, miten joku aikuinen/äiti/isä voi viedä oman lapsensa tarharyhmästä toisen lapsen omaa ja käyttöönhän ne luultavasti tulee. Itse en veisi, vaikka kuinka köyhä olisin.. en vaan vois omien lasten päälle laittaa varastettua.

Tuskinpa niitä mistään päiväkodista enää löytyy, jos jatkuvasti katoaa. Ne on jossain kirpputorilla tai netissä myytävänä. Meille yksi hoitaja joskus epävirallisesti jutteli, että päiväkodista on hävinnyt kaikenlaista kalliimpaa vaatetta, että joku varastaa, mutta ketään ei ole rysänpäältä saatu kiinni. Tytön kurarukkaset oli kauan hukassa, mutta löytyivät sitten, itse epäilen että joku ilkeä lapsi oli piilottanut ne. Olipa kumisaappaatkin kadoksissa kesken päivää, kunnes selvisi, että yksi poika oli ne erehdyksessä laittanut jalkaansa. Ei erehtynyt toista kertaa, kun liimattiin saappaisiin tyttömäiset tarrat :D

Toi on niin tuttua...prkl kerran puin tytölle reiman uuden toppapuvun joissa housut oli ruskeat, noh tyttö tuli isänsä kanssa pelkässä toppatakissa ja farkuissa kotiin, muovipussissa oli kauhtuneet polvista kuluneet HARMAAT toppahousut???
Soitin heti tarhaan ja kysyin housuja väittivät et antoivat siinä muovipussissa ne, sanoin et ihan kiva mutta kun meidän housut on ruskeat reimat ja uudet lupasivat selvittää asiaa 2vrk:tta kesti kun jonkun lapsen äiti toi housut takaisin oli muka vahingossa vaihtunut, Hä siis ruskeat ja harmaa housut menee sekaisin???
Meiltä on hävinnyt vedenkestäviä rukkasia, rukkan sadeasuja, kumpparit, useita vaihtovaatekertoja ym...kolme lasta käynyt tarhassa riittäskö 1000€ arvioksi???
pitkäkyntisiä piisaa...

se on valitettavaa, että osa vanhemmista varastaa:( Me hoitajat vaan ei voida sille mitään. Emme pysty menemään eteiseen kun joku vanhemmista hakee lapsensa kotiin.

mutta kyllä tämä varastaminen ärsyttää henkilökuntaa, koska myös meidän aurinkolasit yms. häviää, jos suinkin jää esim. tiskupöydälle eteiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pk: täti;25028278:
se on valitettavaa, että osa vanhemmista varastaa:( Me hoitajat vaan ei voida sille mitään. Emme pysty menemään eteiseen kun joku vanhemmista hakee lapsensa kotiin.

mutta kyllä tämä varastaminen ärsyttää henkilökuntaa, koska myös meidän aurinkolasit yms. häviää, jos suinkin jää esim. tiskupöydälle eteiseen.

Ihan totta?! :o

Meidän lapset on pph:lla joten tällainen ongelma on mulle ihan uutta. Että joku kehtaa...!

Meidän lasten päiväkodissa eivät vanhemmat juuri pääse iltapäivisin sisälle vaan lapsen reppu kaikkine vaatteineen on ulkona odottamassa. Siinä pihalla missä ulkoilevatkin. Ensin ajattelin, että onpa älytöntä raahata lähes kaikkia vaatteita joka päivä edestakaisin, mutta tottuihan siihen. Nyt kun näitä lukee niin huomaan, että tuo systeemi onkin aika hyvä.
Tuskin kovin moni vanhempi hakee lastansa hirveän aikaisin päiväkodista, joten tuollainen estäisi suuremmat varastelut. Tai jos se varas tosiaan käy hakemassa lapsensa ennen iltapäiväulkoilua jäisi aika helposti kiinni.
Ehdottakaa lastenne vanhempainilloissa, jos varasteluongelma on noin suuri.

Yhteistyössä